July 12, 2002
Hej!
Jag läste för ett tag sen ett inlägg i detta forum under allmänt om dödsstraff! De var typ 6 månader sen...
Jag har sökt å grejat men tyvärr har jag inte hittat den..
Jag skulle väldigt gärna vilja läsa det igen, så om nån som vet vilken jag menar så får ni väldigt gärna säga till! =)
Det var någon som argumenterat väldigt bra emot dödsstraff iaf!
Mvh
Peter Boman
January 17, 2002
[NH wrote: WIGGER][quote=CoLiC]Skjut jävlarna...
Tråkigt om den "j*veln är oskyldig...
Jag är för ett korrekt rättssystem, jag förutsätter att killen ä skyldig om dödsstraff mot all förmodan skulle komma till sverige.
Dock kommer ett korrekt rättsystem aldrig att finnas. Kalla det en utopi...
Du kan juh köra sanning eller konka med killen?
June 28, 2001
kill em all
om det finns bevis helt utan tvekan att mäniskan är skylldig till nått rejält otäckt brott som tex inget jag skulle kunna tänka mig göra så är jag för dödsstraff.
typ skottpengar på pedofiler och cyckeltjuvar.
heh kom precis ihåg ett skoj skämt jag hörde, kan tolkas lite rasistiskt men det beror ju på vem som läser det.(det är endå baserat på fördomar)
varför ska man inte köra på en neger som cycklar ?
för att det kan vara din cyckel 😛
May 7, 2001
Förbannat bra svar ni av killen!
kan det vara denna tråd du menar?
https://www.nordichardware.se/.....F6dsstraff
November 26, 2002
jokkling wrote: Förbannat bra svar ni av killen!
kan det vara denna tråd du menar?
https://www.nordichardware.se/.....F6dsstraff
Njae.. han ville ha en tråd som skrevs för ett halvårsen.
Den där är ett ich ett halvt år gammal..
June 20, 2002
CoLiC wrote: [quote=[NH] WIGGER][quote=CoLiC]Skjut jävlarna...
Tråkigt om den "j*veln är oskyldig...
Jag är för ett korrekt rättssystem, jag förutsätter att killen ä skyldig om dödsstraff mot all förmodan skulle komma till sverige.
Dock kommer ett korrekt rättsystem aldrig att finnas. Kalla det en utopi...
Du kan juh köra sanning eller konka med killen?
jag skulle nog närmare bli förskräckt och fly landet om vi helt plötsligt införde dödsstraff när till och med länder som USA där det är ett väletablerat (och i stor utsträckning omtyckt) fenomen bland folket har börjat avskaffa det...
1. Det uppfyller inte sitt syfte (avskräckning)
2. Allt för många oskyldiga avrättas
3. Det drabbar oskyldiga människor runt omkring offret mycket hårdare än t.ex. ett livstidsstraff...
Det gör mer ont än gott helt enkelt...
August 20, 2001
boogey wrote: 1. Det uppfyller inte sitt syfte (avskräckning)
3. Det drabbar oskyldiga människor runt omkring offret mycket hårdare än t.ex. ett livstidsstraff...
Kan väl inte säga att jag är för det, men...
1. Det gör inte de fängelsestraff vi har nu heller...
2. Jo det är sant, inget att diskutera
3. Vad? varför? Vem?
June 18, 2001
silke wrote: ju mer ont det gör detså hårdare kommer folk jobba med att hålla sig på mattan.
Ont för andra, inte de skyldiga. Kan du inte tänka efter vad han menar med hela sin text istället för att plocka ut första bästa rad du har ett dåligt svar på?
DiDi wrote: [quote=boogey]1. Det uppfyller inte sitt syfte (avskräckning)
Kan väl inte säga att jag är för det, men...
1. Det gör inte de fängelsestraff vi har nu heller...
2. Jo det är sant, inget att diskutera
3. Vad? varför? Vem?
1. Pest eller kolera. Vi kan inte argumentera för något av dem i denna fråga så avskräckning står helt utanför debatten om dödsstraffets vara eller inte vara.
3. Jag talar inte av egen erfarenhet, men är det inte ganska mycket värre att ha en anhörig dödad (eg. att se denne förlora rätten att leva) än en anhörig som sitter bakom galler. I det senare fallet känner man förmodligen skam och besvikelse, men i det förra förlorar man någon man älskar.
July 19, 2001
Jag tycker att vi borde införa dödsstraff för de riktigt extrema. Denhär jäveln borde bli våldtagen av en tjur medans det sänds live i TV för att sedan bli steglad..
http://www.aftonbladet.se/vss/.....71,00.html
2 Guest(s)