November 8, 2004
Har en liten fundering på vad jag kan göra i den situationen som jag hamnat i gällande en vara som skickades/skickas(?) med bussgods.
Så här är det... Kom överrens med en säljare i Helsingborg om att jag skulle köpa en förstärkare av denne. Denne trevlige herre skickar sedan paketet 2008-04-07 17:05 från Helsingborg då. Den senaste uppdatering om man spårar godset är följande :
2008-04-08 16:32 Linkping Vidaresänd
Alltså paketet är vidaresänt i från Linköping. Då paketet ska till Norrköping så kan man tycka att det inte bör ta allt för lång tid, sträckan är väl i runda svängar 5 mil. Det har dock nu tagit en veckan sedan paketet lämnade Linköping... Jag har ringt både till Bussgods både i Linköping och Norrköping.
De i Linköping säger att varan ska vara i Norrköping.. Bussgods i denna stad har fan ingen jävla koll alltså. De hävdar bestämt att de inte tagit emot något gods MEN att det av någon helvetesjävla*** anledning skickats till Sthlm, vilket är väldigt märkligt.
Men om nu paketet skickats till Sthlm så borde det väl ändå har registerats där så att man skulle kunna se det via internet? Har även ringt till Bussgods i Stockholm och icke sa nicke de har inte fått något paket och herren jag pratade med där ansåg även att det var väldigt märkligt att paketet skulle skickats dit, det är ju åt helt fel håll..
Så min fundering nu är vad fan ska man ta sig till? Säljaren har även han ringt och försökt luska fram något dock utan resultat. Om de nu skulle ha slarvat bort paketet vad är det som gäller då?
tack på förhand..:)
November 8, 2004
DrPepper wrote: Låt oss säga såhär..Bussgods är bättre än Posten. Men att den skulle hamna i sthlm kan jag inte förstå. 5mil är ju inte direkt långt. Du hade kunnat åka och hämtat den själv 😉
Förvisso men hur skulle jag veta att de skulle tappa bort det, eller vad nu som hänt 🙂
2 Guest(s)