Angående företaget bussgods|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Angående företaget bussgods
Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 16, 2008 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en liten fundering på vad jag kan göra i den situationen som jag hamnat i gällande en vara som skickades/skickas(?) med bussgods.

Så här är det... Kom överrens med en säljare i Helsingborg om att jag skulle köpa en förstärkare av denne. Denne trevlige herre skickar sedan paketet 2008-04-07 17:05 från Helsingborg då. Den senaste uppdatering om man spårar godset är följande :

2008-04-08 16:32 Linkping Vidaresänd

Alltså paketet är vidaresänt i från Linköping. Då paketet ska till Norrköping så kan man tycka att det inte bör ta allt för lång tid, sträckan är väl i runda svängar 5 mil. Det har dock nu tagit en veckan sedan paketet lämnade Linköping... Jag har ringt både till Bussgods både i Linköping och Norrköping.

De i Linköping säger att varan ska vara i Norrköping.. Bussgods i denna stad har fan ingen jävla koll alltså. De hävdar bestämt att de inte tagit emot något gods MEN att det av någon helvetesjävla*** anledning skickats till Sthlm, vilket är väldigt märkligt.

Men om nu paketet skickats till Sthlm så borde det väl ändå har registerats där så att man skulle kunna se det via internet? Har även ringt till Bussgods i Stockholm och icke sa nicke de har inte fått något paket och herren jag pratade med där ansåg även att det var väldigt märkligt att paketet skulle skickats dit, det är ju åt helt fel håll..

Så min fundering nu är vad fan ska man ta sig till? Säljaren har även han ringt och försökt luska fram något dock utan resultat. Om de nu skulle ha slarvat bort paketet vad är det som gäller då?

tack på förhand..:)

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1189329
April 16, 2008 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Konspiration mellan bussgods och säljaren, helt klart...

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
1189361
April 16, 2008 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Låt oss säga såhär..Bussgods är bättre än Posten. Men att den skulle hamna i sthlm kan jag inte förstå. 5mil är ju inte direkt långt. Du hade kunnat åka och hämtat den själv 😉

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
1189399
April 17, 2008 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

DrPepper wrote: Låt oss säga såhär..Bussgods är bättre än Posten. Men att den skulle hamna i sthlm kan jag inte förstå. 5mil är ju inte direkt långt. Du hade kunnat åka och hämtat den själv 😉

Förvisso men hur skulle jag veta att de skulle tappa bort det, eller vad nu som hänt 🙂

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1189409
April 17, 2008 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fick två arga köpare på mig en gång.
Jag sålde två saker på tradera. Packade dom och skickade iväg dom, frid och fröjd tänkte jag.
Det tog 3 (TRE) veckor innan dom fick sina saker, jag ringde runt, ingen visste vart sakerna var. 🙁
Men fram kom dom.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 347
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL