July 18, 2003
Jag sitter här och funderar vad för lagar det finns över att ladda hem mp3, Jag har sökt på nätet en hel del men inte hittat några 100% iga källor, Någon som vet vad som gäller vid nedladdning av musik ?
Är det dirket olagligt, eller får man ha dom i 24 h `?; Ja, vad vet jag, Vill gärna ha svar ! :bok:
Ta inte för givet att jag har ladda hem något
July 18, 2003
jo, jag skiter rent utsakt om det är lagligt, men har en mac galen kille här som gormar om Apples mp3 "försäljning" och massa lagar och sådant, Så FINNS det några konkreta lagar om nerladdning av mp3 `?; MYCKET tacksam för svar !'
Gärna länkar till någon "lag sida" :bok:
February 21, 2003
Finns det nåt sätt för internetleverantörerna att se vad man laddar ner ifall de inför BigBrother-övervakning? För hur annars ska de kunna spåra folk. Annars är ju enda sättet att de lägger ut falska filer på en polis-dator och spårar de IP-nurmen som laddar från den datorn. Men det är ju förbjudet för polisen att använda såna metoder...
May 29, 2001
Ogrebeast wrote: Finns det nåt sätt för internetleverantörerna att se vad man laddar ner ifall de inför BigBrother-övervakning? För hur annars ska de kunna spåra folk. Annars är ju enda sättet att de lägger ut falska filer på en polis-dator och spårar de IP-nurmen som laddar från den datorn. Men det är ju förbjudet för polisen att använda såna metoder...
Dom kan kolla av all trafik som går okrypterad, om dom vill. Men vafan, skulle det ske så lovar jag dig att alla p2p program kommer att köra med krypterad kommunikation typ vpn, då är dom helt körda i alla fall 🙂
January 6, 2003
Jag har fått ett brev ifrån Telia-Abuse gruppen. Då skrev de att jag hade ett program som var tillgängligt för andra på Direct Connect. (Kan ju tillägga att jag var helt övertygad om att programet inte var copywright på, men ack vad fel jag hade) Det är alltså ett företag som har fått i uppdrag av ett företag som har programerat programet att leta efter kopior som finns att ladda hem på DC. Så jag fick mig en liten varning. Kommer jag med på någon mer lista så har jag bara en chans till, sen stänger dom ner mitt konto.
Nu har jag inte använt dc på 2 månader.
July 18, 2003
ando wrote: Jag har fått ett brev ifrån Telia-Abuse gruppen. Då skrev de att jag hade ett program som var tillgängligt för andra på Direct Connect. (Kan ju tillägga att jag var helt övertygad om att programet inte var copywright på, men ack vad fel jag hade) Det är alltså ett företag som har fått i uppdrag av ett företag som har programerat programet att leta efter kopior som finns att ladda hem på DC. Så jag fick mig en liten varning. Kommer jag med på någon mer lista så har jag bara en chans till, sen stänger dom ner mitt konto.
en polare till mig fick oxo brev från telia, om nån film han tankat från dc, dom sa typ att han får en varning, men nästa gång blire anmälan
September 13, 2002
-d-himself- wrote: [quote=ando]Jag har fått ett brev ifrån Telia-Abuse gruppen. Då skrev de att jag hade ett program som var tillgängligt för andra på Direct Connect. (Kan ju tillägga att jag var helt övertygad om att programet inte var copywright på, men ack vad fel jag hade) Det är alltså ett företag som har fått i uppdrag av ett företag som har programerat programet att leta efter kopior som finns att ladda hem på DC. Så jag fick mig en liten varning. Kommer jag med på någon mer lista så har jag bara en chans till, sen stänger dom ner mitt konto.
en polare till mig fick oxo brev från telia, om nån film han tankat från dc, dom sa typ att han får en varning, men nästa gång blire anmälan
va ju inte olagligt att tanka, bara att dela ut jue
July 18, 2003
heimdal wrote: [quote=-d-himself-][quote=ando]Jag har fått ett brev ifrån Telia-Abuse gruppen. Då skrev de att jag hade ett program som var tillgängligt för andra på Direct Connect. (Kan ju tillägga att jag var helt övertygad om att programet inte var copywright på, men ack vad fel jag hade) Det är alltså ett företag som har fått i uppdrag av ett företag som har programerat programet att leta efter kopior som finns att ladda hem på DC. Så jag fick mig en liten varning. Kommer jag med på någon mer lista så har jag bara en chans till, sen stänger dom ner mitt konto.
va ju inte olagligt att tanka, bara att dela ut jue
kanske var för att han delat ut, minns inte riktigt
May 9, 2001
Som det är just nu är det olagligt att dela ut filmer och musik.
Att ladda ner saker är "lagligt".
Med det nya lagföslaget, som är tänkt att börja gälla vid nyår, ska det även bli olagligt att ladda ner musik och film.
Tanken är väl att fler betaltjänster för musik och film ska komma.
August 20, 2001
kottetrance wrote: hur ska dom kunna filtrera musik som inte är copywrite skyddade?`.. om jag gör egen musik och folk gärna får ladda ner det...det kan dom ju inte stoppa..
Jo de får verkligen jobba på den lagen så att de inte lägger något allmänt förbud. tex "Man får inte ladda ner saker"...
2 Guest(s)