January 20, 2003
Eftersom det inte går o kommentera så skriver jag det här.
Varför så negativa mot ATI och Valve ?
Ni fick de att låta som om det skulle vara deras( ATI's) fel att spelet inte släppts ännu.
Som t.ex 9800xt med HL2 paketet kostar ju inte mer än vad korten brukar kosta när de är nya, så att man får ett spel till är ju bara ett plus och så vet man ju att man får de direkt när de kommer också.
November 25, 2002
Håller helt med dig, vad har ATI gjort för fel lixom? Som plåster på såren att HL2 inte släpps förens senare så får man ju till och med ett annat spel! Även fasst det kanske inte är det bästa spelet på marknaden, så är det ju bättre än inget. Ser inte varför ATI ska få skit för det.
(Jag antar att du menar Valve istället för Nvidia)
January 20, 2003
H3liX wrote: Håller helt med dig, vad har ATI gjort för fel lixom? Som plåster på såren att HL2 inte släpps förens senare så får man ju till och med ett annat spel! Även fasst det kanske inte är det bästa spelet på marknaden, så är det ju bättre än inget. Ser inte varför ATI ska få skit för det.
(Jag antar att du menar Valve istället för Nvidia)
haha ja skrev fel där
December 18, 2002
Waco, nej men klart att hela arbetet stannade nog upp efter att dom hade upptäckt att dem var hacked 😮
aja, hoppas dom ger ett realse datum ganska soon iaf!
sen så ser jag ingen nackdel med att ATi ger en kupong eller vad man nu ska kallade det, så du får HL2 gratis sen när det kommer! puss på ATi :bgrin:
July 19, 2001
GooGeL wrote: Waco, nej men klart att hela arbetet stannade nog upp efter att dom hade upptäckt att dem var hacked 😮
sen så ser jag ingen nackdel med att ATi ger en kupong eller vad man nu ska kallade det, så du får HL2 gratis sen när det kommer! puss på ATi :bgrin:
Men var det farligt eller? Det tar väl max ett par timmar att fixa hålen igen.. Sedan är det bara att köra igen..
November 29, 2001
Guufi wrote: Eftersom det inte går o kommentera så skriver jag det här.
Varför så negativa mot ATI och Valve ?
Ni fick de att låta som om det skulle vara deras( ATI's) fel att spelet inte släppts ännu.
Som t.ex 9800xt med HL2 paketet kostar ju inte mer än vad korten brukar kosta när de är nya, så att man får ett spel till är ju bara ett plus och så vet man ju att man får de direkt när de kommer också.
1. De skaffar köpare som köper kortet i tron (och inte helt sällan med anledning av) att Half Life 2 ska ingå.
2. När de inte kan fixa Half Life 2 till de människor som faktiskt betalt för det så ger de folk istället ett fem år gammalt spel.
3. Trots att de har en massa köpare som betalt pengar för något som skulle släppas den 30e september 2003 så har de inte ens vett nog att ge oss ett ungefärligt lanseringsdatum.
Om paketen kostar mer eller ej är ovesäntligt. Det ingår i priset. Indirekt så är det också en extra kostnad: ATi har högre yields på 9800 och hade alltså kunnat sälja 9800XT billigare men väljer istället att bundla HL2 och behålla priset på samma nivå som 9800 Pro som när det lanserades. Men nu har de inte HL2 utan bara det högre priset och ett uteblivande spel.
Och visst är det visst det ATis fel: det är dem som sålt produkten.
Om du betalt 5000 kr för en förhandsbeställning av ett ABIT 5950 Ultra som ska komma in den 30 september och sedan får ett 5600 Ultra istället, så länge, eftersom nVidia inte lyckats producera några 5950 Ultra chip så är det ABIT du ska klaga på, inte nVidia.
Om sedan ABIT vägrar berätta för dig när du kan få det kort som du faktiskt betalat för så är det också ABIT som ska ha skit för det, inte nVidia.
En annan sak är också att ATi insínuerat att HL2 skulle komma "i tid". De OCH Valve har vetat hela tiden att de inte skulle hinna i tid men har inte nämnt det.
Personligen gillar jag inte när företag försöker "lura" mig som skribent.
För mig känns det ganska dumt att ha prisat ATi för att de bundlat HL2 med sina kort nu när det visar sig att det bara blir pannkaka av det hela.
Ungefär som att PowerColor lurade mig att de skulle släppa ett "överklockat" 9800 Pro men som aldrig nådde marknaden men fick dem att framstå som bättre än sina konkurenter i den roundup som vi publicerade här på NH.
Att försöka sweettalka, muta, babbla ner med PR-snack osv. kan jag tåla, visst det är tråkigt att lyssna på skiten i längden men jag kan iaf slå dövörat till...
December 18, 2002
HELIX wrote: [quote=GooGeL]Waco, nej men klart att hela arbetet stannade nog upp efter att dom hade upptäckt att dem var hacked 😮
Men var det farligt eller? Det tar väl max ett par timmar att fixa hålen igen.. Sedan är det bara att köra igen..
Nej, kan jag ej hålla med om... klart dom måste undersöka hur stor skada hackern har gjort.. osv!
2 Guest(s)