Angående Nyheten ATI Valve försöker vara generösa.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Angående Nyheten ATI Valve försöker vara generösa.
GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 26, 2003 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Eftersom det inte går o kommentera så skriver jag det här.
Varför så negativa mot ATI och Valve ?
Ni fick de att låta som om det skulle vara deras( ATI's) fel att spelet inte släppts ännu.
Som t.ex 9800xt med HL2 paketet kostar ju inte mer än vad korten brukar kosta när de är nya, så att man får ett spel till är ju bara ett plus och så vet man ju att man får de direkt när de kommer också.

H3liX
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
443313
October 26, 2003 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

Håller helt med dig, vad har ATI gjort för fel lixom? Som plåster på såren att HL2 inte släpps förens senare så får man ju till och med ett annat spel! Även fasst det kanske inte är det bästa spelet på marknaden, så är det ju bättre än inget. Ser inte varför ATI ska få skit för det.

(Jag antar att du menar Valve istället för Nvidia)

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
443323
October 26, 2003 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

H3liX wrote: Håller helt med dig, vad har ATI gjort för fel lixom? Som plåster på såren att HL2 inte släpps förens senare så får man ju till och med ett annat spel! Även fasst det kanske inte är det bästa spelet på marknaden, så är det ju bättre än inget. Ser inte varför ATI ska få skit för det.

(Jag antar att du menar Valve istället för Nvidia)

haha ja skrev fel där laugh

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
443347
October 26, 2003 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

det e väl valve å inte ATI man ska gnälla lite på

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
443361
October 26, 2003 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gnäller på idiot hackaren som förstörde allt. cry

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
443364
October 26, 2003 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Ati har ingenting att säga till om när spelet blir klart.

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
443378
October 26, 2003 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: Jag gnäller på idiot hackaren som förstörde allt. cry

Vad förstörde han då? Han hackade valve och snodde lite grejjer. Han tog inte bort något eller förstörde något. Valve hade inte kunnat släppa det nått tidigare även om dom inte blivit hackad.

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
443381
October 26, 2003 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco, nej men klart att hela arbetet stannade nog upp efter att dom hade upptäckt att dem var hacked 😮

aja, hoppas dom ger ett realse datum ganska soon iaf!
sen så ser jag ingen nackdel med att ATi ger en kupong eller vad man nu ska kallade det, så du får HL2 gratis sen när det kommer! puss på ATi :bgrin:

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
443467
October 26, 2003 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

GooGeL wrote: Waco, nej men klart att hela arbetet stannade nog upp efter att dom hade upptäckt att dem var hacked 😮

sen så ser jag ingen nackdel med att ATi ger en kupong eller vad man nu ska kallade det, så du får HL2 gratis sen när det kommer! puss på ATi :bgrin:

Men var det farligt eller? Det tar väl max ett par timmar att fixa hålen igen.. Sedan är det bara att köra igen..

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
443531
October 26, 2003 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Guufi wrote: Eftersom det inte går o kommentera så skriver jag det här.
Varför så negativa mot ATI och Valve ?
Ni fick de att låta som om det skulle vara deras( ATI's) fel att spelet inte släppts ännu.
Som t.ex 9800xt med HL2 paketet kostar ju inte mer än vad korten brukar kosta när de är nya, så att man får ett spel till är ju bara ett plus och så vet man ju att man får de direkt när de kommer också.

1. De skaffar köpare som köper kortet i tron (och inte helt sällan med anledning av) att Half Life 2 ska ingå.
2. När de inte kan fixa Half Life 2 till de människor som faktiskt betalt för det så ger de folk istället ett fem år gammalt spel.
3. Trots att de har en massa köpare som betalt pengar för något som skulle släppas den 30e september 2003 så har de inte ens vett nog att ge oss ett ungefärligt lanseringsdatum.

Om paketen kostar mer eller ej är ovesäntligt. Det ingår i priset. Indirekt så är det också en extra kostnad: ATi har högre yields på 9800 och hade alltså kunnat sälja 9800XT billigare men väljer istället att bundla HL2 och behålla priset på samma nivå som 9800 Pro som när det lanserades. Men nu har de inte HL2 utan bara det högre priset och ett uteblivande spel.

Och visst är det visst det ATis fel: det är dem som sålt produkten.

Om du betalt 5000 kr för en förhandsbeställning av ett ABIT 5950 Ultra som ska komma in den 30 september och sedan får ett 5600 Ultra istället, så länge, eftersom nVidia inte lyckats producera några 5950 Ultra chip så är det ABIT du ska klaga på, inte nVidia.
Om sedan ABIT vägrar berätta för dig när du kan få det kort som du faktiskt betalat för så är det också ABIT som ska ha skit för det, inte nVidia.

En annan sak är också att ATi insínuerat att HL2 skulle komma "i tid". De OCH Valve har vetat hela tiden att de inte skulle hinna i tid men har inte nämnt det.
Personligen gillar jag inte när företag försöker "lura" mig som skribent.
För mig känns det ganska dumt att ha prisat ATi för att de bundlat HL2 med sina kort nu när det visar sig att det bara blir pannkaka av det hela.

Ungefär som att PowerColor lurade mig att de skulle släppa ett "överklockat" 9800 Pro men som aldrig nådde marknaden men fick dem att framstå som bättre än sina konkurenter i den roundup som vi publicerade här på NH.

Att försöka sweettalka, muta, babbla ner med PR-snack osv. kan jag tåla, visst det är tråkigt att lyssna på skiten i längden men jag kan iaf slå dövörat till...

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
443544
October 26, 2003 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=GooGeL]Waco, nej men klart att hela arbetet stannade nog upp efter att dom hade upptäckt att dem var hacked 😮

Men var det farligt eller? Det tar väl max ett par timmar att fixa hålen igen.. Sedan är det bara att köra igen..

Nej, kan jag ej hålla med om... klart dom måste undersöka hur stor skada hackern har gjort.. osv!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 454
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL