January 21, 2004
hon bör fortsätta äta pillren som vanligt, men ni ska hålla uppe med sex. kondom en vecka i ditt liv kanske inte är så farligt i jämförelse med barn resten av ditt liv? läs på förpackningen eller ring och fråga en läkare eller barnmorska, vad som helst. det ska inte vara några problem..
April 14, 2006
obelix wrote: [quote=addeee]jo det stämmer ju, men kondom e ju inte samma grej.
hur menar du?
Precis som ha sa förmodligen, det är inte alls samma sak och jag är rätt trött på hycklandet om det. Att använda kondom är som att bada med stövlar på, det är inget snack om saken.
Är man i en stabil relation så använder man inte kondom hela tiden, däremot kan man ju använda det tillfälligt ibland när det krävs.
Han klarar nog av det en vecka.
March 10, 2002
Delph1 wrote: [quote=OVisK] ... som att bada med stövlar på, det är inget snack om saken. ...
Som att dricka öl ur plastmugg sade en gång en vis/kåt/full man 😉
... man skippar helst muggen, men det är bättre än inget.
//Andreas
kloka ord om än uttalat av inte en fullt så klok man.
😉
June 17, 2005
hmm hon tycker jag e mongo som frågar om detta på ett forum, jag e nog lite cp som frågar om detta på ett forum, jag e 22 och hon 19år.
klart det finns annat men när man kommer hem på kvällen o känner sig sådär lagom mysig så kan det ju hända grejjer 🙂
måste sluta göra trådar om allt!
January 20, 2002
Vitamin-C wrote: vill ni inte ha barn och vill ni inte utnyttja någon annan slags preventivmedel så ha inte sex under en vecka.
en vecka kan ni väll hålla er (dig)?
Hörde samma sak när jag o bruden var till ungomdsmattagningen för inte sålänge sedan att man ska vänta 1 vecka (om man vill vara på den säkra sidan).
Å andra sidan har det hännt oss också att hon har glömt ett flertal ggr och det vart inga konsekvenser alls.
July 27, 2002
En linje att tänka i är att tjejen helst inte ska bli gravid alls. En tjej kan vara med på hundra procent att de ska göra abort men vissa tjejer klarar inte av det när det kommer till skott. Det finns till och med vetenskapligt bevisat att hormoner i kroppen aktiveras på kärringen när man blir gravid, som skapar starka moderskänslor direkt. Inte kul att sitta där som farsa heller, något år innan planerat. Vore ju också synd om förhållandet tog slut pga. detta.
January 20, 2002
Callister wrote: En linje att tänka i är att tjejen helst inte ska bli gravid alls. En tjej kan vara med på hundra procent att de ska göra abort men vissa tjejer klarar inte av det när det kommer till skott. Det finns till och med vetenskapligt bevisat att hormoner i kroppen aktiveras på kärringen när man blir gravid, som skapar starka moderskänslor direkt. Inte kul att sitta där som farsa heller, något år innan planerat. Vore ju också synd om förhållandet tog slut pga. detta.
Haha ja.
Jag blev riktigt rädd när bruden inte fick mens och hon sa att brösten hade blivit större och ömma, samt hennes humör var inte att leka med men hon gravtestade sig och det visade sig att det inte var något...
January 20, 2002
csm101 wrote: Är du vuxen nog att ha sex så ska du vara vuxen nog att kunna hålla dig de dagar som krävs (om du nu envist inte ska köra med kondom).
Att hålla uppe en vecka skulle nog piffa upp sexet rätt rejält ska du se...
6 dagar piffade upp sjukt mycket för mig.
Faaan vad skönt. Vi körde 2ggr irad 🙄 :blink:.
August 11, 2005
Cezar wrote: [quote=csm101]Är du vuxen nog att ha sex så ska du vara vuxen nog att kunna hålla dig de dagar som krävs (om du nu envist inte ska köra med kondom).
spciellt om man retar varandra uder tiden o så. gjort det några ggr o alltid varit lyckad...
vissa tror att det är hur många ggr man har sex som är av betydelse, andra (däribland jag) vet att det är kvalitén på sexet som är av betydelse => skillnaden mellan fjortisar och män 😎
June 17, 2005
många kloka råd här! har ni nog rätt i att det kan bli mer upphettsande att vänta.
men jag ska inte möta henne på 4 dagar nu och då har det gått en vecka så...
ska njuta av semestern första gången jag sovit till halv 2 på en måndag på flera år känns det som, skönt!
kanske blir lite GRAW nu!
January 20, 2002
csm101 wrote: [quote=Cezar][quote=csm101]Är du vuxen nog att ha sex så ska du vara vuxen nog att kunna hålla dig de dagar som krävs (om du nu envist inte ska köra med kondom).
spciellt om man retar varandra uder tiden o så. gjort det några ggr o alltid varit lyckad...
vissa tror att det är hur många ggr man har sex som är av betydelse, andra (däribland jag) vet att det är kvalitén på sexet som är av betydelse => skillnaden mellan fjortisar och män 😎
Ja precis. Det är en jäkla skillnad... 🙂
August 11, 2005
Json_81 wrote: [quote=csm101]
Kvalitén kommer när man haft sex många gånger 🙂
Kvalitén kommer av att man är villig o lära sig saker och lyssna på partnern, för om kvantitet automatiskt hade gett kvalité hade ingen tant klagat på sexet 😀
2 Guest(s)