Angående P-piller!?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Angående P-piller!?
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
1062281
July 24, 2006 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Json_81][quote=csm101]

vissa tror att det är hur många ggr man har sex som är av betydelse, andra (däribland jag) vet att det är kvalitén på sexet som är av betydelse => skillnaden mellan fjortisar och män 😎

Kvalitén kommer när man haft sex många gånger 🙂

Kvalitén kommer av att man är villig o lära sig saker och lyssna på partnern, för om kvantitet automatiskt hade gett kvalité hade ingen tant klagat på sexet 😀

Jo, jag förutsätter ju att man vill lära sig saker. Men det är sant, det kanske man inte ska göra.

Tallji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 277
1062288
July 24, 2006 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Shiiiet, lika bra att lära sig använda kondom från första början vaaafan? Visst, det är en skillnad, men p-piller är inte 100% säkert och kondom är SÅ jäkla mkt säkrare, p-piller är säkert - kondom säkrast. Och varför inte rentav båda två?

Visst kan det bli obehagligt att käka glass med papper på men vafan man vänjer sig!

alla män lär sig använda kondom ;D

http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1062555
July 25, 2006 - 5:46 am
sp_Permalink sp_Print

Tallji wrote: Shiiiet, lika bra att lära sig använda kondom från första början vaaafan? Visst, det är en skillnad, men p-piller är inte 100% säkert och kondom är SÅ jäkla mkt säkrare, p-piller är säkert - kondom säkrast. Och varför inte rentav båda två?

Visst kan det bli obehagligt att käka glass med papper på men vafan man vänjer sig!

Vette fan om kondom är säkrare än p-piller... tror de är lika säkra både två (~99% för kondom är det väl?)

Själv använder jag inte kondom på grund av några olika anledningar; A) jag är i ett förhållande sen två år tillbaka = smittrisk är obefintligt (såvida en av oss inte är otrogen) B) Tjejen har P-stav C) Det är (i mitt tycke) skönare och naturligare utan kondom.

Men om jag skulle köra one-nighters så är det fan nästan dubbla kondomer som gäller...

OVisK
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 170
1062604
July 25, 2006 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Faktum är att p-piller verkar säkrare än kondom:
http://netdoktor.passagen.se/d.....temID=3442

0.5 graviditeter per 100 par och ett år förutsatt att de inte slarvar med att ta ett piller, medans kondom har 2 graviditeter per 100 par och ett år. Om man däremot slarvar så är det 8 för p-piller och 13 för kondom, med andra ord fortfarande säkrare med p-piller.

Som sagt, kondomer är bra för tillfälliga kontakter men man använder inte det i ett stabilt förhållande. Inte hela tiden iallafall.

Json_81
Member
Medlem
1062649
July 25, 2006 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote:
Men om jag skulle köra one-nighters så är det fan nästan dubbla kondomer som gäller...

Tanken är ju bra, men det skyddar sämre.
Friktionen mellan gummina ökar risken för att de går sönder.

csm101
Member
Medlem
1062666
July 25, 2006 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=csm101] Men om jag skulle köra one-nighters så är det fan nästan dubbla kondomer som gäller...

Tanken är ju bra, men det skyddar sämre.
Friktionen mellan gummina ökar risken för att de går sönder.

därför man har ett lager glid mellan 😀

OVisK
Medlem
Forum Posts: 170
1062668
July 25, 2006 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ju för övrigt rekommendera plastkondomer istället för den illaluktande äckliga gamla latex varianten om man nu måste använda kondom.

Dels är de tunnare och dels så leder de värme bättre så det känns naturligare, helt luktfria också.

Tyvärr är de lite dyrare och svårare att få på eftersom de inte är så elastiska. Finns på apoteket.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1063088
July 26, 2006 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Templar- wrote: Kul tråd addeee, undrar om dom andra här på lagret tycker de e lika kul som jag 😉
Tråden blir mycke roligare om man träffat författaren 😀

Ontopic: Du klarar dig nog med egen hand, eller fixa en artär kanske?

EDIT: Rycka ut i tid är en bra grej annars (INTE).

ska nog köra artären, lär u fungera bra, har ju muskler så dom kan dra ihop sig lite! 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1063106
July 26, 2006 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tallji wrote: Shiiiet, lika bra att lära sig använda kondom från första början vaaafan? Visst, det är en skillnad, men p-piller är inte 100% säkert och kondom är SÅ jäkla mkt säkrare, p-piller är säkert - kondom säkrast. Och varför inte rentav båda två?

Av det jag läst (och jag har läst en hel massa, blir lätt att man sätter sig och bara läser på diverse skumma sidor när man har tråkig), så är p-piller 99.8% säkert. Kondom endast 98%. Nu har jag då inga källor, men att kondom skulle vara mycket säkrare än p-piller kan du fortsätta drömma om. 😉

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1063110
July 26, 2006 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

dom fall där kondom inte är "säkert" hur har det gått till? gammal kondom som legat i plånboken och bäst föredatumet har passerat så att en spricker eller att man ligger kvar ine långt efter utlösning? jag fattar då inte riktigt (inte alls) hur det går till om man nu inte använder gummit felaktigt så att man får skylla sig själv.

Json_81
Member
Medlem
1063129
July 27, 2006 - 4:11 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: dom fall där kondom inte är "säkert" hur har det gått till? gammal kondom som legat i plånboken och bäst föredatumet har passerat så att en spricker eller att man ligger kvar ine långt efter utlösning? jag fattar då inte riktigt (inte alls) hur det går till om man nu inte använder gummit felaktigt så att man får skylla sig själv.

Tillverkningsfel kanske?
Eller om man har en riktigt våldsam omgång 🙂

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1063135
July 27, 2006 - 5:55 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: dom fall där kondom inte är "säkert" hur har det gått till? gammal kondom som legat i plånboken och bäst föredatumet har passerat så att en spricker eller att man ligger kvar ine långt efter utlösning? jag fattar då inte riktigt (inte alls) hur det går till om man nu inte använder gummit felaktigt så att man får skylla sig själv.

Vassa naglar när man sätter på den, kan väl bli något mikroskopiskt hål då.

csm101
Member
Medlem
1063141
July 27, 2006 - 6:34 am
sp_Permalink sp_Print

Eller helt enkelt en elak kompis som kör en practical joke på en...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1063289
July 27, 2006 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Gummit kan ganska enkelt spricka vid felmontering etc 😉
Det är dessutom ganska känsligt för rispor och liknande. Dvs. kvinnor med naglar bör inte hantera dom och använda läpparna må se ut som ett fräckt trick, men det kan leda till små oväntade knottingar 😉

//Andreas

Poontus
Member
Medlem
1067549
August 10, 2006 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

gör lumpen nu så har inte suttit vid en dator sedan 31a juli...

jag fick höra att det finns ett sätt med kondom som är mycket säkert.
först tar man en kondom, sen lite Tigerbalsam över hela sen tar man en till kondom.
spricker den inre så känner man det, spricker den yttre så känner tjejen det 😉

MicroManiac
Medlem
Forum Posts: 162
1067621
August 11, 2006 - 5:34 am
sp_Permalink sp_Print

Hahahahaha! den var skitbra den... sen skitsamma med ppiller, säg åt henne att nu har hon missat tabletten, så: - Ta den i munnen så den blir försvunnen! 😀

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
1068063
August 12, 2006 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Delph1][quote=OVisK] ... som att bada med stövlar på, det är inget snack om saken. ...

Som att dricka öl ur plastmugg sade en gång en vis/kåt/full man 😉

... man skippar helst muggen, men det är bättre än inget.

//Andreas

kloka ord om än uttalat av inte en fullt så klok man.

😉

Igentligen är det fanatiskt otroligt hur mycket visdom som fyllan faktiskt bär med sig...

(Tänk vad många världsproblem som lösts på fyllan, för att inte tala om alla visdomsord som uttalats)

csm101
Member
Medlem
1068085
August 13, 2006 - 6:54 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: gör lumpen nu så har inte suttit vid en dator sedan 31a juli...

jag fick höra att det finns ett sätt med kondom som är mycket säkert.
först tar man en kondom, sen lite Tigerbalsam över hela sen tar man en till kondom.
spricker den inre så känner man det, spricker den yttre så känner tjejen det 😉

Och medan ni båda försöker känna efter tigerbalsam så känner ni inget av själva sexet 😉

Tar tjejen piller och man använder kondom så är typ 0,0001% risk att nåt händer.

Och även OM nåt skulle hända och sperma skulle komma ini henne så är det ändå en bra bit till graviditet 😉

Poontus
Member
Medlem
1068156
August 13, 2006 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Och medan ni båda försöker känna efter tigerbalsam så känner ni inget av själva sexet 😉

nej nej nej.... det är inget som amn behöver försöka känna efter, när en kondom väl spricker, tro mig, någon känner det direkt, du skulle ju kunna testa lite tigerbalsam på den så ska du se 😉

csm101
Member
Medlem
1068199
August 13, 2006 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: [quote=csm101]Och medan ni båda försöker känna efter tigerbalsam så känner ni inget av själva sexet 😉

nej nej nej.... det är inget som amn behöver försöka känna efter, när en kondom väl spricker, tro mig, någon känner det direkt, du skulle ju kunna testa lite tigerbalsam på den så ska du se 😉

Jo tack, det misstaget har man ju gjort en gång, men det jag syftade på var att ni var tvungna att känna efter själva _sexet_ 😉 dubla kondomer 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 289
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL