Angående problem med flickvännen|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Angående problem med flickvännen
DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 11, 2005 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Såhär ligger det till...

Min flickvän är nära vän med en annan vän till mig, en kille. Han och hon har varit vänner i runt 1 år, och då väldigt bra vänner, vilket jag absolut inte har något emot. Hursomhelst, vad hade ni tyckt om denna vännen sover hos flickvännen och t.o.m. kanske delar säng?

Hon tycker såklart att det är helt okej, men tanken att min flickvän är med en annan kille i SAMMA SÄNG stör mig...

Vad tycker ni? Några tips på liknande situationer? Vill inte dra nått förhastat, vill inte förlora tjejen...

Tilläggas kan att denna kille varit på henne X antal gånger när hon varit full som hon inte har minne av... Som jag berättade för henne för några dagar sedan, då inte när vi var ihop såklart...

Vore fint om nån tjej på forumet sa vad hon tyckte om situation så man får lite tankar från det andra könet (om det finns några sådanna på forumet :P)

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
840356
February 11, 2005 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara för att tjejer kramas konstant betyder det inte att dom är lesbiska. De är sånna.
Så var inte paranoid. Om hennes kompisar tittar snett på dig och kallar dig för looser kan du däremot börja oroa dig. :bgrin:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
840360
February 11, 2005 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: Såhär ligger det till...

Min flickvän är nära vän med en annan vän till mig, en kille. Han och hon har varit vänner i runt 1 år, och då väldigt bra vänner, vilket jag absolut inte har något emot. Hursomhelst, vad hade ni tyckt om denna vännen sover hos flickvännen och t.o.m. kanske delar säng?

Hon tycker såklart att det är helt okej, men tanken att min flickvän är med en annan kille i SAMMA SÄNG stör mig...

Vad tycker ni? Några tips på liknande situationer? Vill inte dra nått förhastat, vill inte förlora tjejen...

Tilläggas kan att denna kille varit på henne X antal gånger när hon varit full som hon inte har minne av... Som jag berättade för henne för några dagar sedan, då inte när vi var ihop såklart...

Vore fint om nån tjej på forumet sa vad hon tyckte om situation så man får lite tankar från det andra könet (om det finns några sådanna på forumet :P)

Har bara ett råd..
Tänk efter riktigt noga, litar du på henne???
Om inte, så kommer det med största sannolikhet att skita sej förr eller senare..
Litar du på henne, så finns väl inget att anmärka på att hon har en snubbe som övernattar där..Vad folk snackar och vad folk i verkligheten gör är helt olika saker.. Stäng av alla svartsjuka tankar..
Tappar man en gång tilliten till en person, så kan det ta år innan förtroendet byggts upp igen, om ens någonsin..

*Edit*
Jag är inte tjej, bara en lönnfet gubbe..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Qu4xZ
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
840363
February 11, 2005 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter som hon sover över hos en kille så borde det vara på g mellan dom..

Tyvärr så tror jag det kommer skita sig. Men man kan alltid hoppas på det goda.

Modesty
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 236
840367
February 11, 2005 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade inte litat på dom för 5 öre!! Varför ska han ligga i hennes säng??hmm, prata med henne! fattar hon inte så skika henne.Det är vad jag tänker när jag läser ditt inlägg wink

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
840368
February 11, 2005 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: Bara för att tjejer kramas konstant betyder det inte att dom är lesbiska. De är sånna.
Så var inte paranoid. Om hennes kompisar tittar snett på dig och kallar dig för looser kan du däremot börja oroa dig. :bgrin:

Det är ju en kille om du missat det

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
840371
February 11, 2005 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Modesty wrote: Jag hade inte litat på dom för 5 öre!! Varför ska han ligga i hennes säng??hmm, prata med henne! fattar hon inte så skika henne.Det är vad jag tänker när jag läser ditt inlägg wink

Jo jag försöker ju, men då blir man bara kastad skit på osv... :

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
840373
sp_Permalink sp_Print

Jag hade sagt nej, och det handlar inte om att jag misstror min tjej. Snarare att jag misstror andra killar..... 😉

Edit: Menar då dela säng, sova över kan vi väl gå med på 🙂

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
840374
sp_Permalink sp_Print

Qu4xZ wrote: Efter som hon sover över hos en kille så borde det vara på g mellan dom..

Vilken jäkla negativ inställning. Det är väl inte så konstigt ifall man behöver slagga hos någon?

Hade jag varit dig hade jag bett henne att inte dela säng med honom, men inte säga att hon inte får...

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
840375
February 11, 2005 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=DiZi]Såhär ligger det till...

Har bara ett råd..
Om inte, så kommer det med största sannolikhet att skita sej förr eller senare..
Litar du på henne, så finns väl inget att anmärka på att hon har en snubbe som övernattar där..Vad folk snackar och vad folk i verkligheten gör är helt olika saker.. Stäng av alla svartsjuka tankar..
Tappar man en gång tilliten till en person, så kan det ta år innan förtroendet byggts upp igen, om ens någonsin..

*Edit*

Jag litar på henne, men inte honom, då jag vet vad han gjort med henne när hon är full och sådära. Han skulle säkert inte fega för det nu heller, dom ska nämligen ut ikväll......

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
840376
February 11, 2005 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Qu4xZ]Efter som hon sover över hos en kille så borde det vara på g mellan dom..

Vilken jäkla negativ inställning. Det är väl inte så konstigt ifall man behöver slagga hos någon?

Hade jag varit dig hade jag bett henne att inte dela säng med honom, men inte säga att hon inte får...

I can always try... 🙂

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
840378
February 11, 2005 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett bra förhållande bygger på förtroende. 🙂

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
840379
February 11, 2005 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Ett bra förhållande bygger på förtroende. 🙂

Bygger även på ensamrätt att skeda med tjejen... wink

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
840380
February 11, 2005 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du testat att bara be henne att inte dela säng med honom?

Om hon då säger att hon inte ska göra det för att det känns som det gör för dig så kan du ju vara lugn.. Sedan så kommer hon nog att strunta i eran överenskommelse och ändå dela säng med honom. Men det är inget du känner till så det lider du ju inte av ;).

Gueno
Member
Medlem
840384
February 11, 2005 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Gueno]Ett bra förhållande bygger på förtroende. 🙂

Bygger även på ensamrätt att skeda med tjejen... wink

Äh!
Sådant fåneri. 🙄

Älskar hon "DiZi" så knullar hon inte med polarn.
Behöver inte gå längre än till mig själv.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
840386
February 11, 2005 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: [quote=ilg@dd][quote=DiZi]Såhär ligger det till...

Har bara ett råd..

*Edit*

Jag litar på henne, men inte honom, då jag vet vad han gjort med henne när hon är full och sådära. Han skulle säkert inte fega för det nu heller, dom ska nämligen ut ikväll......

I slutänden hänger det även på henne..Om hon vill eller inte.
Eller tror du att killen tänker våldta henne när hon är fuller??
Att lita på någon innebär ju även att ha förtroende när den personen är berusad..
Snack som att "jag var så jäkla full" är ingen ursäkt..
Hamnar hon i säng med snubben och det inte är våldtäkt??
Bara att dumpa den damen..
Man lär så länge man lever, alla ska väl få sina törnar..
Känner jag inte att jag litar på en quinna till 100%, då dumpar jag henne nu för tiden..
Att utsätta sej för en längre plåga/vånda gynnar ingen av parterna.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
840395
February 11, 2005 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Har du testat att bara be henne att inte dela säng med honom?

Om hon då säger att hon inte ska göra det för att det känns som det gör för dig så kan du ju vara lugn.. Sedan så kommer hon nog att strunta i eran överenskommelse och ändå dela säng med honom. Men det är inget du känner till så det lider du ju inte av ;).

Hon tycker jag är tjatig så pallar inte ringa henne ikväll och ta det med henne, frågar henne om det imorgon istället, känns bara som en tung jävla sten och det stör en nått så grymt...

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
840396
February 11, 2005 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: [quote=Urax]Bara för att tjejer kramas konstant betyder det inte att dom är lesbiska. De är sånna.

Det är ju en kille om du missat det

Läs mellan raderna, och då menar jag inte att du ska försöka utläsa något ur bakgrunden. 🙂

Testa att tänka dig att killen är en kompis till henne. Dom kanske sover tillsammans men det behöver inte vara på -det- sättet utan mer som kompisar. Är det inte så får du reda på det.

Gueno
Member
Medlem
840399
February 11, 2005 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

På nyårsnatten sov jag tillsammans med 2 tjejer varav den ena var en kompis flickvän.
Kan säga att jag låg på min halva och dom på sin HELA natten.

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
840400
February 11, 2005 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=DiZi][quote=ilg@dd][quote=DiZi]Såhär ligger det till...

Har bara ett råd..

*Edit*

I slutänden hänger det även på henne..Om hon vill eller inte.
Eller tror du att killen tänker våldta henne när hon är fuller??
Att lita på någon innebär ju även att ha förtroende när den personen är berusad..
Snack som att "jag var så jäkla full" är ingen ursäkt..
Hamnar hon i säng med snubben och det inte är våldtäkt??
Bara att dumpa den damen..
Man lär så länge man lever, alla ska väl få sina törnar..
Känner jag inte att jag litar på en quinna till 100%, då dumpar jag henne nu för tiden..
Att utsätta sej för en längre plåga/vånda gynnar ingen av parterna.

Jo jag förstår vad du menar. Jag litar på henne som sagt, men inte på honom, han kan göra i princip vad som när hon är full känner jag ja.

Han har nämligen berättat sådant för mig innan, men inte för henne. När jag sa det blev hon rätt ledsen över det, så jag litar på henne, men det är ju ändå så att är hon relativt full så... :

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 608
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL