November 27, 2003
Jag är nog tyvärr böjd att hålla med Fia och ilg@dd.
Jag tycker nog hon ska försöka visa viss hänsyn mot hur du känner. Nu vet jag inte hur nära vänner de är eller hur deras vänskap är byggd, och jag vet själv att jag kan vara väldigt närgången med en tjejkompisar utan att tänka på det utan det på något vis är något sexuellt i det, men om det du nu säger är sant att han varit på och stött på henne mm så skulle nog även jag känna "visst obehag" med att veta att en kille som är intresserad av min tjej delar säng med henne. Jag hade nog visat mitt missnöje rätt tidigt där, men det är jag det.
Så jävla obekväm är inte soffan, och jag tycker inte att det är en orimlig sak att be om även om man ska undvika att kräva saker och ting, som nämnts tidigare.
Men jag hade som sagt pratat med honom först och sett om det går att få honom att förstå. Slå inte ner han bara om det visar att han är en riktig 5-stärnig idiot nu. Tänk på att hålla dig lugn, du har väldigt mycket att vinna på att vara smartare än han!
//Andreas
April 1, 2001
DiZi wrote: [quote=Bennos]En erfarenhet som jag har är att yngre tjejer inte är lika bra på att säga emot än äldre tjejer. Så visst du litar på din flickvän, men kan ryta till när det väl gäller?
Jo det stämmer kanske, ja jag gör det nog för ofta. Nått man får tänka på, men det är i min värld oacceptabelt att hon sover i samma säng som honom, men jag kanske är ensam om att tycka så? Vad hade ni sagt?...
Nejdå, du är inte ensam om att tycka så. Jag hade inte accepterat att min tjej delar säng med en killkompis som dessutom har klängt på henne innan. Om dem dessutom hade tänkt dela säng efter att ha vart ute en kväll, då är det nog ganska bra att oroa sig. Fråga henne vad hon tror att hon hade känt om du delar säng med en tjejkompis till dig. Det brukar hjälpa för att få den man pratar med att tänka till, från andra hållet.
För övrigt så ska du nog ta dig ett snack med din kompis, som skall sova hos henne. Han kanske inte är en så bra kompis trots allt? Det kan nog hjälpa om du visar honom vart skåpet skall stå...
March 13, 2004
Jag skulle inte gå med på att nån snubbe sover i samma säng som min brud, skulle ju inte tänka på nåt annat, även om ja litar på henne så litar man ju inte på killen, han kan ju göra saker mot hennes vilja
Det borde väl fan vilken brud som helst fatta att man inte vill att nån annan kille sover i hennes säng med henne, helt absurt.
December 5, 2002
Delph1 wrote: Jag är nog tyvärr böjd att hålla med Fia och ilg@dd.
Jag tycker nog hon ska försöka visa viss hänsyn mot hur du känner. Nu vet jag inte hur nära vänner de är eller hur deras vänskap är byggd, och jag vet själv att jag kan vara väldigt närgången med en tjejkompisar utan att tänka på det utan det på något vis är något sexuellt i det, men om det du nu säger är sant att han varit på och stött på henne mm så skulle nog även jag känna "visst obehag" med att veta att en kille som är intresserad av min tjej delar säng med henne. Jag hade nog visat mitt missnöje rätt tidigt där, men det är jag det.
Så j**la obekväm är inte soffan, och jag tycker inte att det är en orimlig sak att be om även om man ska undvika att kräva saker och ting, som nämnts tidigare.
Men jag hade som sagt pratat med honom först och sett om det går att få honom att förstå. Slå inte ner han bara om det visar att han är en riktig 5-stärnig idiot nu. Tänk på att hålla dig lugn, du har väldigt mycket att vinna på att vara smartare än han!
//Andreas
Jag tänker i princip som du säger, jag menar det kan väl inte vara så jobbigt att ta soffan och visa mig lite respekt. Får tala med honom om det, vill bara inte att hon blir skitsur på mig om jag snackar med honom istället för henne, eller med honom över huvud taget. Så ska se vad hon säger när jag säger att jag verkligen mår skit av det och att det stör mig, men men. Förhoppningsvis löser det sig. :cy:
November 27, 2003
DiZi wrote: [quote=Delph1]Jag är nog tyvärr böjd att hålla med Fia och ilg@dd.
Så j**la obekväm är inte soffan, och jag tycker inte att det är en orimlig sak att be om även om man ska undvika att kräva saker och ting, som nämnts tidigare.
//Andreas
Jag tänker i princip som du säger, jag menar det kan väl inte vara så jobbigt att ta soffan och visa mig lite respekt. Får tala med honom om det, vill bara inte att hon blir skitsur på mig om jag snackar med honom istället för henne, eller med honom över huvud taget. Så ska se vad hon säger när jag säger att jag verkligen mår skit av det och att det stör mig, men men. Förhoppningsvis löser det sig. :cy:
Vi håller tummarna för dig! :heart:
[-o< för välgång! //Andreas
May 3, 2004
Argh svår situation. Men jag hade nog pratat med tjejen om det och om hon var helt oresonlig så hade jag dumpat henne. Det funkar inte om man inte kan lita på varann eller lösa ett sådant egentligen enkelt problem, vafan gillar hon att sova med han kan man fråga sig om hon tjaffsar?. Angående hennes killkompis så hade jag nog fått honom att förstå att hon var min flickvän och inte hans...genom ett sätt eller annat ( dumt som fan men jag är dum)...
Jag själv hade ALDRIG fått för mig att sova ensam i samma säng som en tjejkompis om jag visste hon hade en pojkvän.
January 5, 2002
GeneSiS wrote: Lita på din flickvän, inte på din kompis. Tänk själv på hur sugen du skulle vara om du sov med någon pudding och ni båda var så där härligt fulla.. Vill inte stoppa in dolken för djupt, men ffs, du kan inte vara tillsammans med en tjej som du inte vågar säga vad du tycker och känner för.. Då kommer du inte långt tyvärr.. Respekterar hon inte, att du inte är sugen på att din polare skedar henne så kan du dumpa henne, för då är det nåt på g..
Word.
Death On Wings wrote: Att hon ska ge fan i att göra det.
Word #2.
January 5, 2002
Nä, det tycker jag inte, det är ju onödigt att bara dumpa sådär. Däremot borde han se över vad han egentligen har att förlora. Om de bråkar mycket i övrigt och relationen knakar så kan man ju knappast vara säker på vad fan hon menar när hon bjuder hem en kille och sover med honom i samma säng, och då är det kanske läge att dumpa.
Ifall det är bra i övrigt kanske han borde lägga lite energi på att lära sin flickvän lite hyfs istället för att sabba ett bra förhållande.
1 Guest(s)