April 30, 2004
Delph1 wrote: Vet inte riktigt vad ni läst innan eller om ni har någon direkt åsikt om det, men hur som helst så har det diskuterats tidigare och debatten är väl på inga vis över. Det råder delade meningar mellan bolagen, men i det stora hela är de överens om att språket ska vara neutralt och totalt färglöst.
Min egen ställning till det hela är att jag gillar färg i språket, men eftersom TV inte delar denna inställning så får jag väl finna mig i det. Dock så av någon anledning gör man undantag tydligen och släpper igenom folk som faktiskt pratar riktigt j**la illa. Har man nu satt upp en norm kan man ju fråga sig varför man helt plötsligt väljer att frångå detta.
Jag förstår inte riktigt varför. jag vet inte om det rör sig om något patetiskt försök att vara politiskt korrekt eller om man helt enkelt slarvat, men nog fasen känns det som om man skulle kunna ställa sådana krav på TV att de åtminstone försöker följa sina egna riktlinjer. Kvaliten på TV blir allt sämre uppenbarligen och detta trots att det är mer reklam än någonsin på TV.Jag var nere i vardagsrummet nämligen för att titta om det fanns något kvar av pepparkakshuset vi bestämde oss för att riva tidigare och ser då hur min tre år gamla lillebror sitter och tittar på något barnprogram. Det är tydligen några pojkar som leker Tjuv och polis och jagar någon kille. De tacklar honom och det visar sig vara fel person, tough luck, tänker jag och ska precis gå tillbaka med en del av huset. Deras far kommer då in och säger något i stil med "Jaså det är till att leka tjyv och polis." Alltså fy fan! säger jag bara. Jag vill inte att mina syskon, barn, eller andra ska börja låta som några förbannade korkade stockholmare! Skärpning TV!
//Andreas
Du har inte sett Bolibompa på senaste tiden vah?
"Nya" programledare som ska var lite unga o fräscha & fattar gettotugget
Jag hatar den där nedra kvinnan som har en samma tröja varje nedra gång hon är i rutan,
En Neongrön tröja som det står "Shoo Brää" på....
Fi fasen säger jag bara :burn: :banghead: :-({|= :gunsfire: :bash: :arg:
Såå larvigt.
-kontrast
2 Guest(s)