January 18, 2004
Tycker han är lite mesig, 52 timmar är inte allt för pretantiöst.
Man behöver ju bara göra ngt kognetivt som typ dataspelande så kan man vara vaken hur länge som helst.
Hur länge har du varit vaken som mest?
Jag har varit vaken 63½ timmar, hade sovit 8 timmar innan och varit vaken 18 timmar innan dess.
September 22, 2005
Vilka skills ni har då. Jag pallar bara högst 24 timmar, sedan börjar mina ögonlock falla ned automatiskt och ljud börjar eka i huvudet och låta avlägsna. Men så dricker jag ju inget kaffe eller red bull eller så, så min sömn är väl ganska normal antar jag. Gillar att sova. 🙂
December 17, 2005
obelix wrote: [quote=yazaka]nä det är inte så värst farligt. Hjärnan slocknar själv när det krisar så det är lungt.
kommer inte ihåg exakt vad som händer med hjärnan, men det kan bli en rejäl skada, man kan få en psykos man inte hämtar sig ifrån med hallucinationer.
Men inte för 48h osv va? Måste ju vara bra mycket längre innan man kan bli skadad eller?!
December 3, 2006
Bjornstrom wrote: [quote=obelix][quote=yazaka]nä det är inte så värst farligt. Hjärnan slocknar själv när det krisar så det är lungt.
kommer inte ihåg exakt vad som händer med hjärnan, men det kan bli en rejäl skada, man kan få en psykos man inte hämtar sig ifrån med .
Men inte för 48h osv va? Måste ju vara bra mycket längre innan man kan bli skadad eller?!
Måste man vara vaken länge för att få hallucinationer ?
Nej, det är bara att titta på nyheterna. 😛 🙂
December 3, 2006
Det finns ju olika sätt att vara vaken på 🙂
En del kanske väljer det bara för att...
En del kanske är förälder och jobbar mycket...
En del kanske har mardrömmar och vägrar sova...
En del kanske...
Många varianter finns det.
Min variant är föräldern.
Vaknar 0530, barn till dagis, jag på jobbet 0700. tung arbetsplats.
kommer hem efter efter jag hämtat barnen 1700.
middag 1800. leka med ungarna, städa diska tvätta.
och så kommer mitt stora intresse DATORER och NÄTET 🙂
och det tar ju sin "lilla" tid det oxå. 🙂
Som en vecka bakåt,
total sömn kanske högst 26 ½ tim. (3-4 tim sömn/natt).
He Hee
[Image Can Not Be Found]
dont talk whith me about how tired u r ! 🙂
jo, det kan du visst göra :p
----------------------------------
en till sak...
Jag är ny här.
1 Guest(s)