January 18, 2004
EliXyR wrote: 36 timmar sen vet man jue fan itne vad man håller på med hahahaha 😀
63½ timme säger du, fan då måste du tat någe mer än redbull o kaffe! :D/
Haha jo, var på LAN.
Det var ganska roligt, runt 30 timmen gör man allt mekaniskt, typ runt 50 timmen sluta jag tänka alls med vänster hjärnhalva, jag bara "gjorde".
Det som fick mig att lägga mig var när jag insåg att jag kört tre matcher CC Generals och jag hade inte sagt/tänkt nått under någon av dem, det skrämmde mig lite... jag kände verkligen ingeting, alltså känslomässigt, varken trött/glad/whatever.
Som max har jag sovit 27 timmar.
obelix wrote: [quote=yazaka]nä det är inte så värst farligt. Hjärnan slocknar själv när det krisar så det är lungt.
kommer inte ihåg exakt vad som händer med hjärnan, men det kan bli en rejäl skada, man kan få en psykos man inte hämtar sig ifrån med hallucinationer.
Nej. Då måste man vara skadad som innan, det som får en att bli konstig när man är vaken är att hjärnan delvis börjar stänga av sig, tillslut helt.
En 3-4 dygn på raken har man varit vaken ganska så många gånger, både på långfest och i samband med jobb, men som längst?? Ingen aning faktiskt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 22, 2000
Krehlmar wrote: [quote=obelix][quote=yazaka]nä det är inte så värst farligt. Hjärnan slocknar själv när det krisar så det är lungt.
kommer inte ihåg exakt vad som händer med hjärnan, men det kan bli en rejäl skada, man kan få en psykos man inte hämtar sig ifrån med hallucinationer.
Nej. Då måste man vara skadad som innan, det som får en att bli konstig när man är vaken är att hjärnan delvis börjar stänga av sig, tillslut helt.
Fel, hjärnan kan visst ta skada på sättet som obelix beskriver det, och nej man behöver inte vara sjuk sen tidigare.
Postpartum-psykoser, eller graviditetspsykoser som det mer alldagligt heter, kan utlösas av att mamman i slutet av en graviditet inte sover t.ex. pga värk och annat. Fullkomlig brist på sömn i samband med påfrestningar kan utlösa psykotiska tillstånd. Det som händer med hjärnan då är att det blir "kaos" uppe i kontoret och hjärnan kan inte hantera alla intrycken. Detta behandlas på psykiatriska inrättningar med att avgränsa patienten från ALLT annat utom sitt eget rum i ett x antal dagar för att minimera påfrestningar på hjärnan samt att patienten ska sova så mycket det bara går.
Nu var detta bara ett exempel på ett tillstånd, postpartum-psykoser. Vem som helst kan självklart få en kollaps i kontoret.
Så summan av detta. Sömnbrist och påfrestningar kan leda till psykotiska tillstånd och även "hallisar".
August 11, 2005
beta wrote: [quote=csm101][quote=Dehman][quote=Vitamin-C]min pappa är starkare än din!
Noway!
min morsa är starkare än era pappor...
tillsammans!
Hon som vände baken mot dehman och föll ner på alla fyra?
Bara för att din morsa brukar göra det betyder det inte att alla andras morsor också gör det.
March 7, 2004
förstår inte hur ni kan klara att vara vakna så länge. Mitt rekort ligger på 38h under ett LAN, men de roliga bieffekterna gjorde att ja drog hem o sov. Var exempelvis roligt när man tog en tur till bankomaten för att få pengar till pizza och det bara rann om ögonen, dock var det bara runt 28h. Sedan mot slutet så kunde jag sitta och visa en polare nåt på skärmen, för att sedan somna till en millisekund och undra vart fan jag är och vad jag håller på med =/
June 17, 2005
jag har upplevt väldigt lätta hallisar när jag sovit dåligt, typ sovit 2-3 timmar varje natt i en vecka o sen jobbat hårt i ca 15 timmar...typ att man tror man hör någon ropa när man spelar hög musik eller att man ser något i ögonvrån, e lite små läskigt.
jag tror vi sover för att tömma ram minnet o defragga hdd'n 🙂
October 10, 2004
addeee wrote: jag har upplevt väldigt lätta hallisar när jag sovit dåligt, typ sovit 2-3 timmar varje natt i en vecka o sen jobbat hårt i ca 15 timmar...typ att man tror man hör någon ropa när man spelar hög musik eller att man ser något i ögonvrån, e lite små läskigt.
jag tror vi sover för att tömma ram minnet o defragga hdd'n 🙂
det gör jag även när jag får 8-10 timmar sömn...
March 10, 2002
csm101 wrote: [quote=beta][quote=csm101][quote=Dehman][quote=Vitamin-C]min pappa är starkare än din!
Noway!
min morsa är starkare än era pappor...
tillsammans!
Hon som vände baken mot dehman och föll ner på alla fyra?
Bara för att din morsa brukar göra det betyder det inte att alla andras morsor också gör det.
Allas ska det!
2 Guest(s)