December 19, 2000
Som rubriken säger, så kommer vi att förlänga anmälningstiden på sista anmälningsdatum till den 31 december! Anledningen till detta är att scriptet för anmälningen inte fungerat som tänkt. Istället för att ge besked till de som anmält sig efter den siste november, om att det är för sent att anmäla sig, så har ett automatiskt email gått ut, med ett välkomnande till Prestanda-SM och registreringsinfo.
Då det är relativt många som anmält sig till tävlingarna även efter den siste november, och flera av dessa uppenbarligen spenderat både tid och pengar pga tävlingarna, kände vi att vi får rätta vårt misstag och ge alla möjligheten att anmäla sig till den 31 december. Detta för att konsekvent ge alla möjligheten att delta, eftersom de som anmält sig efter den 30 november fått chansen.
Denna nyhet kommer även att gå ut med email till samtliga deltagare i tävlingarna och till samtliga siter i NordicHardware´s nätverk och slutligen till alla siter och media som vi tidigare kontaktat.
Så alla de som inte kunnat anmäla sig tidigare, har nu möjlighete att göra det på tävlingssidorna som man återfinner här:
https://www.nordichardware.se/smpc2002
För de som har missat Prestanda-SM helt och hållet, kommer här en kort beskrivning:
Man tävlar i två kategorier, en kategori som testar hela datorns prestanda mha mjukvaran 3DMark2001SE, och den andra kategorin avgörs genom att överklocka sin processor maximalt procentuellt sett. Det finns priser till ett värde av ca 25 000 kronor att vinna.
Samtliga deltagare, som skickar in resultat, kommer även att få en egen fast plats med presentation av sitt resultat och system, i vår "Hall of Fame". Hall of Fame kommer också att innehålla en totalresultatlista där samtliga tävlande finns med. Hall of Fame kommer att finnas tillgänglig på NH, som en kontinuerlig avdelning av årens Prestanda-SM och kommer att utökas från mästerskap till mästerskap.
Det har kommit in en fråga om det är tillåtet att stänga av L2-cachen på cpun i tävlingarna, men detta är ej tillåtet.
Till de som i sista stund behöver handla in datorprodukter, till tävlingen eller bara till julklappar, kan vi tipsa om vår nya Prisguide som finns på:
https://www.nordichardware.se/bguide
Den håller koll på priser på ca 30 000 produkter. Obs! - alla produkter är inte listade, för att hitta exakt den produkten man är ute efter, använd sökfunktionen längst uppe på sidan.
För mer information om tävlingarna, registrering och diskussioner, klicka på nedanstående länk:
https://www.nordichardware.se/smpc2002
MVH
Redaktionen
December 22, 2002
Jag har snackat med er innan och enligt er har det inte funnits NÅN MÖJLIGHET att ändra på reglerna i efter hand ändå så gör ni det i sista sekund!
det kallar jag j##ligt dåligt stil!!
Det minsta ni kunde göra nu är att publicera resultaten 1-5!!Antingen har man regler lr så har man inte det, om ni nu valt att ha det så ska det följas från början till slut!
December 19, 2000
Tjena,
Det känns förstås lite tråkigt att en del nu i efterhand missat dagarna från den 1 december till idag. Man kunde förberett sig ganska mycket på den tiden, köpt utrustning och läst på.
Nu när situationen är som den är, så kan man försöka se det positiva i det hela och ge de som missat Prestanda-SM en chans att vara med. De som köpt ny utrustning och lagt ner mycket tid, som anmälde sig efter den 30 november, har inte gjort det i onödan.
Nu får alla återigen chansen att tävla om priserna. Men också möjligheten att vara med från starten, i det allra första SM:et och det första året i Hall of Fame. Jag tror att det kan finnas ganska många som känt det varit tråkigt att man hade missat möjligheten att vara med från starten. Nu kan man försöka förbättra sin placering i Hall of Fame till nästa år, istället för att debutera nästa år.
Även om detta kommer relativt sent, så har även du möjligheten att vara med. Istället för att inte få chansen alls. Vi har som du säger tidigare sagt att det inte finns möjlighet att anmäla sig efter den 30 november, just för att reglerna är till för att följas och att vi inte kan göra undantag för enskilda personer. Men när vi själva gjort en miss, så vill vi försöka gottgöra detta på ett så bra sätt som möjligt för alla.
January 4, 2001
ToneBank wrote: Jag har snackat med er innan och enligt er har det inte funnits NÅN MÖJLIGHET att ändra på reglerna i efter hand ändå så gör ni det i sista sekund!
det kallar jag j##ligt dåligt stil!!
Det minsta ni kunde göra nu är att publicera resultaten 1-5!!Antingen har man regler lr så har man inte det, om ni nu valt att ha det så ska det följas från början till slut!
Är du så rädd för lite mera konkurens?
October 30, 2001
Keep em comming 😀
Blir bara skoj med lite mer folk och konkurrans. För mig så är det inte blodigt allvar, om jag nu skulle få en bra placering så är ju det självklart skoj men så pass allvarligt ser jag inte på det. 🙂
Det som är riktigt synd dock är just det att man inte får se placeringarna 1-5...Är man 1% ifrån en bättre placering så hade man kanske satsat lite mer, men men.
1 Guest(s)