February 21, 2003
ta inte detta som att jag är sossehatare (är jag iof)
men är det inte liiiiite konstigt att detta kommer just nu före valet?
varför kom det inte 2004 eller 2005? varför just före valet?
är det så att folk ska få sympati etc indirekt för sossarna?... ogillar skarpt att man spelar med såna kort...
anna lind var en av FÅ intelligenta politiker... (snackar gröna/blå/gula/röda)
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
November 18, 2003
whoracle wrote: om jag blir knivmördad, för jag också ett torg döpt efter mig då?
Sen har du inte tagit lika stor chans som Anna Lindh har gjort för att få ett torg döpt efter dig, Anna Lindh har gjort mycket för det svenska folket + lite till och du kan ju alltid påbörja en namninsamling för att det det inte ska vara döpt efter henne och att det ska bli döpt efter dig ifall du blir stabbed.
November 18, 2003
tiggre wrote: ta inte detta som att jag är sossehatare (är jag iof)
men är det inte liiiiite konstigt att detta kommer just nu före valet?
varför kom det inte 2004 eller 2005? varför just före valet?
är det så att folk ska få sympati etc indirekt för sossarna?... ogillar skarpt att man spelar med såna kort...
anna lind var en av FÅ intelligenta politiker... (snackar gröna/blå/gula/röda)
Anna Lindh var omtyckt av det flesta politiker inte bara de röda så jag kan tänka mig att fler än de röda var inblandade i detta.
July 18, 2001
D3mpa wrote: [quote=whoracle]om jag blir knivmördad, för jag också ett torg döpt efter mig då?
Sen har du inte tagit lika stor chans som Anna Lindh har gjort för att få ett torg döpt efter dig, Anna Lindh har gjort mycket för det svenska folket + lite till och du kan ju alltid påbörja en namninsamling för att det det inte ska vara döpt efter henne och att det ska bli döpt efter dig ifall du blir stabbed.
hmm.. nä, jag vill inte ha nått torg.
men om man vänder på frågan igen, hade hon fått ett torg om hon inte blivit knivhuggen? hennes arbetsinsats är ju lika stor (hade ju varit större nu om hon levat) oavsett om hon är bortgången eller inte...
förresten, vad är det för stor chansning du menar att hon gjort?
March 30, 2003
whoracle wrote:
hmm.. nä, jag vill inte ha nått torg.men om man vänder på frågan igen, hade hon fått ett torg om hon inte blivit knivhuggen? hennes arbetsinsats är ju lika stor (hade ju varit större nu om hon levat) oavsett om hon är bortgången eller inte...
Klart att hon får ett torg döpt efter sig därför att hon blev dödad, torget döps efter henne för att hedra minnet av henne, ett substitut istället för resten av hennes liv. Inte för att höja hennes arbetsinsats till skyarna, tror du på det själv?
July 18, 2001
Urax wrote: [quote=whoracle] hmm.. nä, jag vill inte ha nått torg.
men om man vänder på frågan igen, hade hon fått ett torg om hon inte blivit knivhuggen? hennes arbetsinsats är ju lika stor (hade ju varit större nu om hon levat) oavsett om hon är bortgången eller inte...
Klart att hon får ett torg döpt efter sig därför att hon blev dödad, torget döps efter henne för att hedra minnet av henne, ett substitut istället för resten av hennes liv. Inte för att höja hennes arbetsinsats till skyarna, tror du på det själv?
Nej, det gör jag inte, men det lät på D3mpa som om att det var för hennes enormt stora arbetsinsats och att hon uppoffrat både det ena och andra för jobbet och hela sverige och lite till. Därav min frågeställning.
1 Guest(s)