Anna Lindh knivhuggen|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Anna Lindh knivhuggen
3ddul
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
sp_UserOfflineSmall Offline
409580
September 10, 2003 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

😮 😮 😮
Hmm, det kom ju lämpligt 😕

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
409582
September 10, 2003 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

JAyzor wrote: hehe.. my point was lost.. människor som människor yah? altså tycker det e fel att göra en sådan stor sak om en knivhuggning, och sen då att hon e sk känd? jag jobbar o sliter i min befattning lika hårt som henne om inte mer! skicka henne till ett bygge så se vad hon går för hon skulle inte palla en ½ timme! att sitta på sitt arsle o stämpla papper o vara så friggin viktig, mena vafaan det kan jag med!

Men vad är det som hindrar dig att jobba som Anna Lindh? Du har ju gjort ett val när du jobbar på ett bygge och inte med Sveriges rikes politik.

Jag kan bara inte förstå vad som är så orättvist?

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
409583
September 10, 2003 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Fan vad patetiskt, så fprt en politiker blir knivhuggen så e det rena j**la ramskrin över det hela med "Attack mod demokratin, hemskaste hemskllighets dådet genom tiderna, ect. ect"
Men inte en j**el skulle bry sig om om min pollare vart knivhuggen, det är inte nämnt nån stans att dådet var med politiskbakgrund kan lika gärna vara ett psyko som gick på första bästa (även om det e mindre troligt).
Det e nästan som man tycker det var rätt åt henne, visar bara hur osäkert det här j**la fittsamhället har blivit. Hoppas att det här får dom j**la så kallade "folkfvalda" att inse hur j**la förfallet samhället är.

arghh... en till...

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
409584
September 10, 2003 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Folk dör hela tiden vad e problemet, så har det altid varit och kommer alltid att vara. folk dör inte på ett mer brutalt eller hmskare sätt idag en för.
Skulle snarare påstå motsatsatsen för majoriteten av världsbefolkningen. Bryr mig faktiskt inte ett skit om att folk dör så länge dom inte har några skänslomässiga band till mig dom måste ju ändå dö förr eller senare.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
409585
September 10, 2003 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote:

Vart är världen på väg? det blir bara värre och värre typ. Vad fan tänker alla med???

ursäkta OT'en

Njae, det är nog bättre än vad det var för 100 år sedan... Undrar om Persson ändrar sig med att skära ner på polisen och sjukvården nu..

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
409587
September 10, 2003 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Fan vad patetiskt, så fprt en politiker blir knivhuggen så e det rena j**la ramskrin över det hela med "Attack mod demokratin, hemskaste hemskllighets dådet genom tiderna, ect. ect"
Men inte en j**el skulle bry sig om om min pollare vart knivhuggen, det är inte nämnt nån stans att dådet var med politiskbakgrund kan lika gärna vara ett psyko som gick på första bästa (även om det e mindre troligt).
Det e nästan som man tycker det var rätt åt henne, visar bara hur osäkert det här j**la fittsamhället har blivit. Hoppas att det här får dom j**la så kallade "folkfvalda" att inse hur j**la förfallet samhället är.

Jag tycker du är patetisk som hittar samhällsorättvisor i detta. Det om något visar isåfall hur sjukt samhället är.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
409589
September 10, 2003 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

nivaman wrote: [quote=Tyrfing]Fan vad patetiskt, så fprt en politiker blir knivhuggen så e det rena j**la ramskrin över det hela med "Attack mod demokratin, hemskaste hemskllighets dådet genom tiderna, ect. ect"

arghh... en till...

VAd menar du med en till om du menar att jag tycker att dådet var bra har du fått hela medellandet fel. Vad jag är förbannad över är att man gör skilnad på folk på grund av socialställning, pengar, makt & kändisskap, det är likgiltigt oavssätt ven personen i fråga dådet uförs mot vi är alla samma jävla mänskiliga avfall.

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
409602
September 10, 2003 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=nivaman][quote=Tyrfing]Fan vad patetiskt, så fprt en politiker blir knivhuggen så e det rena j**la ramskrin över det hela med "Attack mod demokratin, hemskaste hemskllighets dådet genom tiderna, ect. ect"

arghh... en till...

VAd menar du med en till om du menar att jag tycker att dådet var bra har du fått hela medellandet fel. Vad jag är förbannad över är att man gör skilnad på folk på grund av socialställning, pengar, makt & kändisskap, det är likgiltigt oavssätt ven personen i fråga dådet uförs mot vi är alla samma j**la mänskiliga avfall.

ang. ditt förakt mot att attacken fått så mycket plats i media...
saxat från ne.se
nyhetsvärdering, bedömning av vilka inkommande nyheter som är värda att förmedla, vilket utrymme och vilken placering de skall få i nyhetsrapporteringen. Nyhetsmedierna kan i regel publicera endast en del av alla inkommande nyheter. Urvalet grundas på en värdering styrd av generella nyhetsfaktorer, som förenklat kan sammanfattas i identifikation och sensation. Närhet i tid, rum och kultur underlättar identifikation; sensation bygger främst på hur ovanlig och oväntad nyheten är. Samtidigt finns det mera specifika principer för nyhetsurvalet, t.ex. politisk ideologi, som varierar mellan samhällen och samhällsgrupper samt över tid.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
409607
September 10, 2003 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=nivaman][quote=Tyrfing]Fan vad patetiskt, så fprt en politiker blir knivhuggen så e det rena j**la ramskrin över det hela med "Attack mod demokratin, hemskaste hemskllighets dådet genom tiderna, ect. ect"

arghh... en till...

VAd menar du med en till om du menar att jag tycker att dådet var bra har du fått hela medellandet fel. Vad jag är förbannad över är att man gör skilnad på folk på grund av socialställning, pengar, makt & kändisskap, det är likgiltigt oavssätt ven personen i fråga dådet uförs mot vi är alla samma j**la mänskiliga avfall.

Vi pratar om en person som har blivit framröstad till att vara en av Sveriges främsta representanter utåt...
Detta kan eventuellt påverka en omröstning på söndag som nästan har varit det enda vi pratat om i flera veckor...
I kampanjen för detta är en viss Anna Lindh ett av en av sidorna främsta ansikten utåt...

faller det ner en sten...???

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
409643
September 10, 2003 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

nivaman wrote: [quote=Alex aka NH|WiggeR][quote=-Eagl3]dumjävel JAyzor

Tack, det är bra...
Personliga påhopp??? aj aj aj
Med en varning??? aj aj aj aj aj

är inte...

JAyzor wrote: o vem fan bryr sej rätt åt sånna idoter som henne , sen dän dära feta sk stadsministern! han borde få sej en omgång han med! fuc* the fuc*ing fuc*ers!

personligt påhopp mot anna "idioten" lindh??? och mot den feta sk statsministern göran persson???

Jo, men han finns väl inte i forumet vad jag vet?

Jag menar mot en medlem...

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
409646
September 10, 2003 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Vem är Anna lindh?

EDIT: läste artikeln

crazyankan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
409653
September 10, 2003 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

mycket tragiskt det som hände

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
409658
September 10, 2003 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill inte vara en pessimist.
Men om hon nu olyckligtvis skulle avlida pgra av sina skador.
Vad tror ni händer med EMU omröstning?

Tror ni att många som är Nej sägare kommer att rösta Ja för att visa sin sorg/medlidande ?

Precis som med mordet av Pim fortyen.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
409659
September 10, 2003 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det tragiska i detta är att det förstör vårt "öppna samhälle".
Inte kan våra politiker röra sig fritt utan livvakter på gator och torg i framtiden. Utan det kommer bli mer och mer som i övriga Europa, alla har livvakter runt omkring sig hela tiden.

Det är mycket tråkigt.

Tydligen är hon knivskuren rakt i levern och har krafiga inre blödningar men läkarna tror att hon överlever.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
409676
September 10, 2003 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

"Her injuries were serious but not life-threatening, authorities said, adding they did not think Wednesday's attack was politically motivated"

Sannolikheten att det inte var politiskt skulle jag vilja säga är väldigt låg, såvida inte polisen sitter inne med viktig information som pressen inte har tillgång till ännu.

Försa om det var en ointelligent nej-sägare som inte förstod att detta är bra för ja-sidan eller en ja-sägare som offrar sina egna för att nå sitt mål?

Hur det än är med den saken är det ett brott mot alla demokratiska principer att genomföra våldshandlingar mot folkvalda politiker - såvida inte politikern i fråga är för stadsterrorism (olagligt, odemokratiskt). Tack Anna, du har bra åsikter i vissa frågor.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
409684
September 10, 2003 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

alltså... kan säga att jag gillar verkligen inte anna lindh, anser att hon itne gjort ett vettigt handtag i hela sitt liv, men KNIVHUGGA henne?? det är så jävla sjukt så det inte är sant.. känns som sverige är på väg utför, men det finns lösningar, FLER poliser med större befogenheter att använda VÅLD, gummikulor, pepparspray, vattenkanoner

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
409687
September 10, 2003 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst är det tragiskt att något sånt här kan ske i dagens samhälle. Men vad som är än mer tragiskt är att Ja-sidan troligtvis kommer vända den här händelsen till sin fördel inför valet. Skulle inte förvåna mig ett dugg om så skedde.

Kalla mig känslomässigt kall/rubbad, men jag önskar nästan att det var kamrat Göran som istället borde fått tagit knivhuggen. Och då 10 ggr värre. HAN utgör nämligen en fara för oss andra. En fara för demokratin vill säga - Att sätta personliga intressen framför folkets is not the way to go...

Jaja, nu har jag skrivit av mig lite. Flame:a på 🙄

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
409689
September 10, 2003 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja då är det väl bara att lägga undan kronan och köra på euro. Efter det här är ivf jag helt övertygad om att ja-sidan kommer att vinna. Alla nej-sägande sossar lär ju rösta ja nu. Återstår bara att se hur pass skrupelfri vår käre Göran är och hur mkt han kmr att utnyttja det här.

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
409691
September 10, 2003 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Åhå. Det kommer nog ett uspel av Göran snart.

Visst, varken du eller jag köper det. Men tro mig, det finns de som gör det ...

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
409694
September 10, 2003 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Shinji wrote: Åhå. Det kommer nog ett uspel av Göran snart.

Visst, varken du eller jag köper det. Men tro mig, det finns de som gör det ...

Jo antagligen...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 45
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL