March 1, 2003
Shinji wrote: Visst är det tragiskt att något sånt här kan ske i dagens samhälle. Men vad som är än mer tragiskt är att Ja-sidan troligtvis kommer vända den här händelsen till sin fördel inför valet. Skulle inte förvåna mig ett dugg om så skedde.
Kalla mig känslomässigt kall/rubbad, men jag önskar nästan att det var kamrat Göran som istället borde fått tagit knivhuggen. Och då 10 ggr värre. HAN utgör nämligen en fara för oss andra. En fara för demokratin vill säga - Att sätta personliga intressen framför folkets is not the way to go...
Jaja, nu har jag skrivit av mig lite. Flame:a på 🙄
najs retorik shinji... 😮
fort, skynda dig, innan valet... knivhugg leif pagrotsky, margareta winberg och peter eriksson så slipper du den förskräckliga euron...
och vad har persson för "personliga intressen" som hotar demokratin???
October 1, 2002
sPaZz wrote: [quote=Shinji]Åhå. Det kommer nog ett uspel av Göran snart.
Visst, varken du eller jag köper det. Men tro mig, det finns de som gör det ...
Jo antagligen...
Jaja, något onödigt inlägg kanske. Men ingen kan väl blunda för att Ja-sidan kört med fula taktiker hittills?
Observera därför mitt första inlägg i vilket jag skriver "skulle inte förvåna mig ett dugg" ...
Hmm, tror jag gick lite OT trots allt *ursäktar*
January 28, 2003
Smirnoff wrote: Vill inte vara en pessimist.
Men om hon nu olyckligtvis skulle avlida pgra av sina skador.
Vad tror ni händer med EMU omröstning?Tror ni att många som är Nej sägare kommer att rösta Ja för att visa sin sorg/medlidande ?
Precis som med mordet av Pim fortyen.
nej, antagligen inte.
frågan om EMU är inte alls lika riktad mot någon grupp som Pim Fortuyn's parti var mot invandrare. det var ju faktumet att Pim dödades av en invandrade/vänsterextremist (kommer ej ihåg vilket) som skrämde folk och fick folk att ställa sig på Fortyun's sida, den motsatta sidan
July 2, 2001
Shinji wrote: Kalla mig känslomässigt kall/rubbad, men jag önskar nästan att det var kamrat Göran som istället borde fått tagit knivhuggen. Och då 10 ggr värre. HAN utgör nämligen en fara för oss andra. En fara för demokratin vill säga - Att sätta personliga intressen framför folkets is not the way to go...
Och då kommer Shinji, den store älskaren av demokratin, och önskar att Statsministern blev nedhuggen med kniv. För demokratins skull?
October 1, 2002
69link wrote: [quote=Shinji]Kalla mig känslomässigt kall/rubbad, men jag önskar nästan att det var kamrat Göran som istället borde fått tagit knivhuggen. Och då 10 ggr värre. HAN utgör nämligen en fara för oss andra. En fara för demokratin vill säga - Att sätta personliga intressen framför folkets is not the way to go...
Och då kommer Shinji, den store älskaren av demokratin, och önskar att Statsministern blev nedhuggen med kniv. För demokratins skull?
Japp. Men du glömde "quota" det övriga jag skrev. Visst är det kul att klanka ner på folk med annorlunda åsikter? - Om alla IRL betedde sig som här på forumet skulle vi troligtvis ha nazi-styre här i Sverige, à la - följ med strömmen och ha inga egna åsikter. Tack för mig.
July 2, 2001
Men kom då förfaan med något vettigt. Du kan ju inte skriva att Göran Persson borde blivit knivhuggen 10ggr värre än Anna Lindh eftersom han är ett hot mot demokratin. Spelar ingen roll om du skrev det som ett skämt eller som ironi. Du skrev det och jag reagerade.
Sen pekar du på nazist-styre och följa med strömmen. Din retorik är riktigt hemsk.
Att du har "annorlunda" åsikter är helt OK. Men du får vara beredd att stå för det du skriver.
March 10, 2002
Men vad mycket man bryr sig om henne?
Varför förstora upp något så litet till något så stort. Hade jag blivit misshandlad till döds av tio personer utrustade med hammare hade det fan inte blivit extra nyhetssändningar.
Tycker bara det är löjligt att lägga in typ fem extra sändningar p.g.a. detta.
October 1, 2002
69link wrote: Men kom då förfaan med något vettigt. Du kan ju inte skriva att Göran Persson borde blivit knivhuggen 10ggr värre än Anna Lindh eftersom han är ett hot mot demokratin. Spelar ingen roll om du skrev det som ett skämt eller som ironi. Du skrev det och jag reagerade.
Sen pekar du på nazist-styre och följa med strömmen. Din retorik är riktigt hemsk.
Att du har "annorlunda" åsikter är helt OK. Men du får vara beredd att stå för det du skriver.
Kalla mig naiv, men jag räknade inte med den respons som jag fick här. Dels för att jag själv aldrig *brukar* anmärka på andras åsikter, då jag står fast vid att var enskild individ ska få sin röst hörd. Och för att det mer eller mindre var ett inlägg med en smula ironi, tro det eller ej.
Ja, du reagerade. Bra för dig. Och min retorik är hemsk. Bra! - Då är det fastställt!
Majoriteten här på forumet reagerade inte däremot. Troligtvis pga att de tycker att det är meningslöst att argumentera emot en "dumskalle". Ja, det är så jag tolkar det iaf. Jag anser att majoriteten hakar på de lite mer framstående här på forumet och bygger ut vidare på dessa personern åsikter och värderingar i inlägg. Kanske för att glänsa, kanske för att "tjäna inlägg". Vem vet.
Måhända var mitt inlägg en ANING barnsligt, men so what? - Det är enbart min ödmjuka åsikt.
Jag slår för övrigt vad om att det finns personer här på forumet som tänker i mina banor. Men dessa vågar inte säga något pga. personer som dig (no offence really). Folk undviker att göra sin röst hörd iom att de får så mkt skit tillbaka från s.k "motsåndare".
Ööööh. Det här inlägget ledde väl inte någon vart direkt, men jag respekterar vad du skriver iaf. Dock tänker jag inte sluta med dessa hjärnlösa inlägg än på ett tag :p (Jo, jag tål att bli ignorerad, hihi)
June 17, 2001
Såja, där avled stackars 2 barns mamman.
Vart är vi på väg nu då... helt sjukt.
Må jakten på den galningen pågå tills man får tag på honom. FY FAN (Ursäkta språket, men detta är hemskt)
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
July 8, 2003
sPaZz wrote: äh även om de får tag i hnm komemr han bara förklaras psykiskt sjuk och få något väldigt lindrigt straff.
Jag tror (hoppas) inte det. Tror folket vill se rättvisa i detta fall, men tanke på att Anna var så populär (folk visste vem hon var, sen om de tyckte som henne är väl en annan sak). Nej, vi borde faktist införa dödsstraff i sverige, detta är ett solklart sådant! Jag kan f*n trycka på knappen själv om någon ger mig chansen!!!
June 3, 2001
caged wrote: Nej, vi borde faktist införa dödsstraff i sverige, detta är ett solklart sådant! Jag kan f*n trycka på knappen själv om någon ger mig chansen!!!
Samma säk gäller pedofiler och våldtäcktsmän (stava rätt?). :arg:
Bara att trycka på knappen till elstolen.
"Ojdå.. jag råkade trycka 2 gånger..."
June 20, 2002
caged wrote: [quote=sPaZz]äh även om de får tag i hnm komemr han bara förklaras psykiskt sjuk och få något väldigt lindrigt straff.
Jag tror (hoppas) inte det. Tror folket vill se rättvisa i detta fall, men tanke på att Anna var så populär (folk visste vem hon var, sen om de tyckte som henne är väl en annan sak). Nej, vi borde faktist införa dödsstraff i sverige, detta är ett solklart sådant! Jag kan f*n trycka på knappen själv om någon ger mig chansen!!!
Jo, men det är ju en lysande idé att införa dödsstraff p.g.a. en person som starkt kämpade mot det blir mördad...
eller inte...
Om han blir förklarad psykiskt sjuk beror ju också det helt på om han är psykiskt sjuk eller inte, och jag kan ju inte säga att det behöver vara ett lindrigt straff det heller...
man kan få sitta hela livet på de där anstalterna...
Trist är hela grejen iallafall...
Man blir jävligt förvånad när sånt här händer, även om det inte är någon person som man tidigare brytt sig speciellt mycket om...
R.I.P
3 Guest(s)