Anna Linds mördare icke-svensk|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Anna Linds mördare icke-svensk
Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
sp_UserOfflineSmall Offline
423037
September 28, 2003 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Oväntat 🙄

Utvisning, tack och hej.

WiCHeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 606
423041
September 28, 2003 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Saken är väll den att man kan väll inte utvisa en svensk? som är född i sverige......eller?

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
423042
September 28, 2003 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Så är det säkert... :arg:

Sourzie
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
423045
September 28, 2003 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

skitsnack...killen va mentalt störd...har inget att göra med vilket land han kommer ifrån. Han bad om hjälp men fick ingen. Okej han ska utvisas men men.. fanns flera fall tex 1 kille körde in i en folkmassa i gamla stan med bil, 2 en kille med saumrajsvärd försökte döda 2 stycken pansionärer med det.. 1 högg han av örat med den andre högg han i armen typ. 3 en kille i åkeshov började vifta med ett järnrör mot oskyldiga männsikor dödade 1 tror jag - alla dessa mentalt störa såklart, vilket är en följd av att sverige lägger ner så många mental sjukhus. finns det sånna här människor lösa så kommer säkert fler sjuka saker att hända...:[

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
423047
September 28, 2003 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Den gällande definitionen på invandrare är en som är född utomlands eller vars föräldrar är födda utomlands.
Sen kan man ju själv definiera det såsom att man inte är invandrare om man är född i Sverige, eller som catstyle, om man ser annorlunda ut än en äkta arisk svensk.

Själv anser jag inte att det spelar någon roll varifrån den här killen kommer. Visst, man kan utvisa honom, han kommer få sitta i fängelse ett bra tag i vilket fall som helst, det spelar likson ingen större roll.

Jag tror fortfarande inte att invandrig och brott har ett dugg med varandra att göra. Möjligen den bristfälliga integreringen dock.

Aundrey
Medlem
Forum Posts: 173
423050
September 28, 2003 - 2:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelar ingen roll om han är svensk/invandrare/utomjording, har han ett svenskt medborgarskap så klassas han som "svensk" och kan därmed inte bli utvisad.

Guest
Member
Medlem
423054
September 28, 2003 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har läst aftonblaskan ser jag, var nämligen exakt det på uppslaget.

Guest
Member
Medlem
423057
September 28, 2003 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Den gällande definitionen på invandrare är en som är född utomlands eller vars föräldrar är födda utomlands.
Sen kan man ju själv definiera det såsom att man inte är invandrare om man är född i Sverige, eller som catstyle, om man ser annorlunda ut än en äkta arisk svensk.

Själv anser jag inte att det spelar någon roll varifrån den här killen kommer. Visst, man kan utvisa honom, han kommer få sitta i fängelse ett bra tag i vilket fall som helst, det spelar likson ingen större roll.

Jag tror fortfarande inte att invandrig och brott har ett dugg med varandra att göra. Möjligen den bristfälliga integreringen dock.

Varför blandar du in löjliga rasteorier i det hela?
Tycker du verkar lite rasistisk med ditt snack om arisk osv. nu Öwall.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
423058
September 28, 2003 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. I detta sverige kommer han att få nåra års psykvård o sen släppas..
så kommer han fortsätta att kutta folk...

Sätt honom o andra liknande i fängelse på 30-40 år fan.. som i USA...

det e vad jag kallar straff.. inte sveriges Livstid på 12 år..

Öwall
Member
Medlem
423060
September 28, 2003 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: [quote=Öwall]Den gällande definitionen på invandrare är en som är född utomlands eller vars föräldrar är födda utomlands.

Varför blandar du in löjliga rasteorier i det hela?
Tycker du verkar lite rasistisk med ditt snack om arisk osv. nu Öwall.

Jag blandar in dessa löjliga rasteorier för att understryka att det inte spelar någon roll vem som är invandrare eller inte.
Det är för övrigt din definition, om än lite överdriven.

Aundrey
Medlem
423065
September 28, 2003 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker ni är lite väl hårda, varför skall han särbehandlas barar för att han knivhögg Anna Lindh, hon är inte mer värd än någon anna människa här.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
423069
September 28, 2003 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

om vi e så smarta att vi tar in krimminella från andra länder så får vi väll ta o dra oss i snoppen o ta konsekvenserna..... :arg:

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
423073
September 28, 2003 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tur att iaf. en person har funderat på det faktum att mannen var psykiskt sjuk och inte fick den vård han behövde.

Catstyle, om det varit en svensk hade det då varit så att vi skulle grubbla på det här med svenskar som begår brott. Hur pass starkt förknippat det är?

Mannen var psykiskt sjuk och ingen tog hand om honom. Det kvittar väl om han kommer från Kalkutta eller Eslöv då?

Timmar före dådet vägrades han hjälp på psykakuten.
Hade vi haft en fungerande (svensk) psykvård hade det inte hänt. Men vad vet jag, vi kanske borde göra oss av med psykiskt sjuka och handikappade också de belastar ju faktiskt bara samhället. Übermenschen here I come...

Guest
Member
Medlem
423076
September 28, 2003 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Tur att iaf. en person har funderat på det faktum att mannen var psykiskt sjuk och inte fick den vård han behövde.

Catstyle, om det varit en svensk hade det då varit så att vi skulle grubbla på det här med svenskar som begår brott. Hur pass starkt förknippat det är?

Mannen var psykiskt sjuk och ingen tog hand om honom. Det kvittar väl om han kommer från Kalkutta eller Eslöv då?

Timmar före dådet vägrades han hjälp på psykakuten.
Hade vi haft en fungerande (svensk) psykvård hade det inte hänt. Men vad vet jag, vi kanske borde göra oss av med psykiskt sjuka och handikappade också de belastar ju faktiskt bara samhället. Übermenschen here I come...

Får man uppehåll i ett land, och sedan begår grova brott anser _jag_ att man inte har någon som helst rätt att kunna kräva att man ska få stanna.

Det du skriver om psykvården håller jag helt med om, det är illa skött och folket får lida.

Edit: Hur starkt förknippat är vad med vad?

Aundrey
Medlem
423084
September 28, 2003 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför bara utvisa alla kriminella invandrare och psykisktsjuka? Vore det inte bättre att skjuta alla över 65 årsålder, och sen avliva alla arbetslösa som äter våra skatter. Så blir hela samhället rent och fint.

Och på tal om raser så tillhör "Jugoslaver" och "svenskar" sammas människoras, Europider.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
423086
September 28, 2003 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte konstigt att det är nedskärningar inom psykvården, vi har VÄLLDIGT mkt omkostnader pga andra utgifter, dom utgifterna har vi diskuterat så mkt förut så jag lämnar det där.

Förjävligt att dom kan neka någon psykiskt sjuk hjälp sådär.

Guest
Member
Medlem
423089
September 28, 2003 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Aundrey wrote: Varför bara utvisa alla kriminella invandrare och psykisktsjuka? Vore det inte bättre att skjuta alla över 65 årsålder, och sen avliva alla arbetslösa som äter våra skatter. Så blir hela samhället rent och fint.

Och på tal om raser så tillhör "Jugoslaver" och "svenskar" sammas människoras, Europider.

Tycker jag inte.

Öwall
Member
Medlem
423091
September 28, 2003 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: [quote=Aundrey]Varför bara utvisa alla kriminella invandrare och psykisktsjuka? Vore det inte bättre att skjuta alla över 65 årsålder, och sen avliva alla arbetslösa som äter våra skatter. Så blir hela samhället rent och fint.

Tycker jag inte.

håller jag med om, alla människor tillhör samma ras, homo sapiens.
man är inte något annat bara för att man är född i ett land med mer eller mindre sol.

Anton Nilsson
Member
Medlem
423096
September 28, 2003 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: Får man uppehåll i ett land, och sedan begår grova brott anser _jag_ att man inte har någon som helst rätt att kunna kräva att man ska få stanna.

Det du skriver om psykvården håller jag helt med om, det är illa skött och folket får lida.

Jag håller med dig, kasta ut folk som kommer hit och begår grova brott (speciellt om det är under den första tiden av deras vistelse), så länge det är friska människor som förstår vad de gör och kan ta ansvar för sina handlingar.
Speciellt den organiserade brottsligheten, ut med skiten illa kvickt.

Tyckte bara att det var en förhastad slutsats av dig och ett ganska sletet sätt att få utlopp dör dina övertygelser.

Den avgörande faktorn är uppenbarligen hans mentala hälsa och inte hans härkomst. (Upplevelser i hemlandet kan ju klart vara en källa till hans mentala hälsa men i min mening är det beside the point.)

Anton Nilsson
Member
Medlem
423098
September 28, 2003 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote:
Edit: Hur starkt förknippat är vad med vad?

"svenskhet" med brott

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 105
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL