October 27, 2001
UndaC wrote: Tur att iaf. en person har funderat på det faktum att mannen var psykiskt sjuk och inte fick den vård han behövde.
Catstyle, om det varit en svensk hade det då varit så att vi skulle grubbla på det här med svenskar som begår brott. Hur pass starkt förknippat det är?
Mannen var psykiskt sjuk och ingen tog hand om honom. Det kvittar väl om han kommer från Kalkutta eller Eslöv då?
Timmar före dådet vägrades han hjälp på psykakuten.
Hade vi haft en fungerande (svensk) psykvård hade det inte hänt. Men vad vet jag, vi kanske borde göra oss av med psykiskt sjuka och handikappade också de belastar ju faktiskt bara samhället. Übermenschen here I come...
Klart han behöver vård, men han verkar ju inte vara helt borta.
Förmodligen kommer de väl göra som alltid i Sverige, klappa honom på hufvudet och sätta honom på någon sluten psykiatriskenhet.
Han är våldsam i sin natur, därför avvisades han förmodligen från härbergen och dyl. Men om han är så pass klar i huvudet att han förstår att om han mördar en känd politiker så får han vård då behöver han en 1x1x1m isolerad cell.
September 13, 2002
det e skillnad på folk å folk i dagen samhälle, varför får inte alla mördare etc samma behandling som en som mördar en utrikesminister. var hon spå mkt bätre än alla oss andra?
om nån skulle kniva ihjäl mig en kväll så skulle den utredningen inte få alltför stora resurser. (det e min personliga åsikt)
August 22, 2005
heimdal wrote: det e skillnad på folk å folk i dagen samhälle, varför får inte alla mördare etc samma behandling som en som mördar en utrikesminister. var hon spå mkt bätre än alla oss andra?
om nån skulle kniva ihjäl mig en kväll så skulle den utredningen inte få alltför stora resurser. (det e min personliga åsikt)
Det är inte bara ett angrepp mot henne, utan mot den Sverige som land.
October 27, 2001
heimdal wrote: det e skillnad på folk å folk i dagen samhälle, varför får inte alla mördare etc samma behandling som en som mördar en utrikesminister. var hon spå mkt bätre än alla oss andra?
Hon var Sveriges utrikesminister. Hon representerade Sverige. Så därför ser många det som ett angrepp mot Sverige. Det kan även läggas under fliken "angrepp/hot mot demokratin", eftersom det tydligen inte går att vara politiker och föra folkets ord utan att bli mördad.
June 2, 2003
Någon sa vi är alla samma ras......homo sapiens ..... 😮
Ok....finns bara en hundras.....hund 🙂
På tal om hundar....om man kommer till en utställning med en "blandras"
(ja de finns jag är själv en) så blir de inte mycke till pris.....dock får "renrasiga" hundar feta priser. Lite motsägelsefullt då människan i regel tycker att renrasighet gällande människor är hemskt .
Hur som haver straffet borde innebära klippt pung (ett bra sätt att angripa aggressivitet på...) Sedan sluten psykvård tills han blir frisk nog att förstå sitt straff....dvs livstids fängelse !
October 27, 2001
Öwall wrote: [quote=Catstyle]Precis.
Undrar vad smarta aliens skulle sagt om dom såg en neger och en vit.
vad säger du om du ser två shäferhundar med olika färg?
Om han nu skulle kalla dem vid deras riktiga färger så skulle han vara rasist. Om han använder den fackliga termen för just den rasen skulle han också vara rasist. Han är körd alltså.
Sist jag kollade tillhör vi rasen Homo Sapien Sapien...
Människa som vet att han/hon vet
November 26, 2002
PaiN wrote: [quote=Öwall][quote=Catstyle]Precis.
Om han nu skulle kalla dem vid deras riktiga färger så skulle han vara rasist. Om han använder den fackliga termen för just den rasen skulle han också vara rasist. Han är körd alltså.
Sist jag kollade tillhör vi rasen Homo Sapien Sapien...
min poäng var egentligen att man inte ofta gör skillnad på exempelvis två shäferhundar.
Om du blir biten så spelar det inte så stor roll om hunden har bruna tassar eller inte.
February 12, 2002
Till att börja med skiter jag i vilken ras olika människor tillhör men folk som säger att det bara finns en mänisko ras har fel!
Vissa blandrar i hop ras och art.
Hund = Art.
Shäfer = Ras.
Det är så att vi har "bestämt" oss för att det inte skall finnas några människo raser så att ingen ska diskremineras och det är väl en fin tanke men den håller inte alltid.
Öwall wrote: [quote=Catstyle]Precis.
Vad skulle du säga om du såg två vita människor, en blond den andra mörkhårig?
Btw två vita människor kan tillhöra två olika raser.
PaiN wrote:
ist jag kollade tillhör vi rasen Homo Sapien Sapien...
Det finns bara en nu levande människo ART men det finns flera RASER.
Är du säker att "Homo Sapien Sapien" är en RAS?
Btw2 Det finns flera fågel arter.
Edit: I framtiden kommer det kanske bara att finnas en mänisko ras eftersom det blir mer och mer blandning. Detta på gott å ont.
Se på hundar som har blandtas för mycket de funkar inte så bra.
Men nu skilljer inte indeviderna av människor sig lika mycket åt som hundar.. Men vem vet vad som händer? 😕
December 15, 2002
Varför ska man överhuvudtaget blanda in etnisk tillhörighet och hudfärg i den här frågan? Döm utifrån brottet och individen istället. Att ens nämna ordet invandrare i samma mening uppmanar till vidare seggreation och smygrasism bland folket.
Se till att de personer som kommer till Sverige inte placeras på ett och samma ställe. Få snabbt fram ett beslut om uppehållstillstånd. Låt alla personer snabbt integreras i vårt samhälle så slipper man en massa problem med både brottslighet, utanförskap och rasism.
1 Guest(s)