Anna Linds mördare icke-svensk|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Anna Linds mördare icke-svensk
Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
sp_UserOfflineSmall Offline
423202
September 28, 2003 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

crow:

Hund - Art
Shäfer - Ras

Primat - Art
Människa - Ras

det som skiljer en mörkhyad människa från en ljushyad är endast hudfärgen, annars är det ingen skillnad alls.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
423209
September 28, 2003 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:
[quote=PaiN] Sist jag kollade tillhör vi rasen Homo Sapien Sapien...
Människa som vet att han/hon vet

Det finns bara en nu levande människo ART men det finns flera RASER.
Är du säker att "Homo Sapien Sapien" är en RAS? laugh

Ja, Homo Sapien Sapien är en ras.

Eftersom enligt forskare är/var det markanta skillnader mellan de olika stadierna människan gått igenom. För att lättast sära på dessa särarter säger man att det är en ras.

T.ex. vi säger att du möter en hund som börjar prata med dig och brevid honom står en hund som skäller och är allmänt störig (som en vanlig hund ;). Då tänker du förhoppningsvis "Ojj, vilken skillnad det var på de här små liven". Om nu hundar i framtiden kommer att prata, kommer det att ske rediga modifikationer i deras hjärnor, som stegvis kommer att leda till att de kan prata, det går kommer inte att lära sig det över en dag.
Ja, nu står du där, då måste du väl erkänna att du tänker dig att det är två olika raser?

(Vid närmare eftertanke: F** va jag är dålig på liknelser 😉

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
423215
September 28, 2003 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: [quote=UndaC][quote=Catstyle] Edit: Hur starkt förknippat är vad med vad?

"svenskhet" med brott

Är väl ganska irrelevant, då vi lever i Sverige.

Svenskar som begår brott i Sverige är irrelevant?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
423225
September 28, 2003 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: crow:

Hund - Art
Shäfer - Ras

Primat - Art
Människa - Ras

det som skiljer en mörkhyad människa från en ljushyad är endast hudfärgen, annars är det ingen skillnad alls.

Det finns uppenbarligen fler skillnader.
Skelettuppbyggnad, medelläng, uppsättning av ensymer osv.

Finns en hel del skillnader.

Men det viktigaste, hjärnan, är det samma. Det är rätt uppenbart när man kollar på att alla ställen i världen har uppfunnit och tänkt ungefär samma saker i alla tider.

Snarare är det väl kanske så att det är vi i väst som är efter. Medan vi gick runt med klubbor i mörka grottor byggdes hela imperier med imponerande arkitektur och vetenskap i andra delar av världen där folk hade allt annat än "vit" hudfärg.

"Se på hundar som har blandtas för mycket de funkar inte så bra."

hehe jo men det är ju knappast som att vi kommer korsa en fet dvärg-afrikan med en lång, hårig asiat.
Det skiljer inte tillräckligt mycket mellan olika människor för att det skulle kunna bli något problem med "cross breeding".

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
423227
September 28, 2003 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Snubben som dödade anna lind var en sjuk idiot, svart eller vit, svensk eller jugoslav så är han fortfarande en sjuk idiot, eller hur? så vad är det vi snackar om här igentligen?
Det vore en helt annan sak om detta handlade om ett "kulturbetingat" våldsbrott som tex hedersmord, något som jag anser ska leda till omedelbar utvisning.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
423290
September 28, 2003 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför kan inte alla grövre brott leda till utvistning? Även om man är helsvensk så kan man fan bli utvisad till sibirien eller antarktis. Seriöst, jag skiter fullständigt i om alla våldtäcktsmän på jorden blir skjutna. Sedan kan man för övrigt skjuta var enda mördare och rånare som finns.. Hur mycket ungdomsbrottslighet skulle det finnas om man blev skjuten i huvudet om man stal en mobiltelefon? Ingen.. För att alla brotslingar är redan döda och resten vågar inte begå brott heller..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
423294
September 28, 2003 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Varför kan inte alla grövre brott leda till utvistning? Även om man är helsvensk så kan man fan bli utvisad till sibirien eller antarktis. Seriöst, jag skiter fullständigt i om alla våldtäcktsmän på jorden blir skjutna. Sedan kan man för övrigt skjuta var enda mördare och rånare som finns.. Hur mycket ungdomsbrottslighet skulle det finnas om man blev skjuten i huvudet om man stal en mobiltelefon? Ingen.. För att alla brotslingar är redan döda och resten vågar inte begå brott heller..

Får du bara hitta något land som är villig att ta emot en massa brottslingar... om de nu har svenskt medborgarskap vill säga...

Håller delvis med dig... Har man våldtagit någon så har man fan förstört den personens liv och då ska man få sitt liv förstört och inte sitta i fängelse och spela tv-spel...

Helix
Member
Medlem
423299
September 28, 2003 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Får du bara hitta något land som är villig att ta emot en massa brottslingar... om de nu har svenskt medborgarskap vill säga...

Håller delvis med dig... Har man våldtagit någon så har man fan förstört den personens liv och då ska man få sitt liv förstört och inte sitta i fängelse och spela tv-spel...

Man kan ju bara dumpa dom i Atlanten.. Jag har faktiskt blivit jävligt trött på all jävla brottslighet.. Det värsta jag har gjort är olaga intrång för att plocka lite skrot.. Men det borde nästan vara ett brott att skrota gamla datorer.. Hursomhelst så förstår jag inte varför JAG ska drabbas och betala helvetes mycket skatt till fanskap som mördar folk för att dom måste få pengar till dendär nya fina telefonen som vi hederliga människor arbetar oss till..

Vi borde skaffa lite Judge Dredd poliser för fan..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
423305
September 28, 2003 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=DiDi]Får du bara hitta något land som är villig att ta emot en massa brottslingar... om de nu har svenskt medborgarskap vill säga...

Man kan ju bara dumpa dom i Atlanten.. Jag har faktiskt blivit jävligt trött på all j**la brottslighet.. Det värsta jag har gjort är olaga intrång för att plocka lite skrot.. Men det borde nästan vara ett brott att skrota gamla datorer.. Hursomhelst så förstår jag inte varför JAG ska drabbas och betala helvetes mycket skatt till fanskap som mördar folk för att dom måste få pengar till dendär nya fina telefonen som vi hederliga människor arbetar oss till..

Vi borde skaffa lite Judge Dredd poliser för fan..

Jo jag håller med... huvudnyheterna nuförtiden är vem som blivit skjuten/rånad och vilken b-kändis som nyligen gjort bort sig...

Här har vi ett bra exempel: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,367383,00.html

Helix
Member
Medlem
423310
September 28, 2003 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Första gången jag säger dethär men.. Sverige håller fan på att bli en äcklig kopia av USA.. Människor blir dummare, det blir mer våld i samhället och det är bara skit på TV...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
423312
September 28, 2003 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Första gången jag säger dethär men.. Sverige håller fan på att bli en äcklig kopia av USA.. Människor blir dummare, det blir mer våld i samhället och det är bara skit på TV...

Håller med...

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
423322
September 28, 2003 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

det ni 2 ovanför säger skulle endast funka om lagen var rättvis... Många blir dömda utan att vara skyldiga (är inte medveten om hur många det handlar om, men det förekommer).
Det går helt enkelt inte att vara så hård eftersom minst lika många oskyldiga skulle få betala med livet.
Hårdare straff tycker jag definitivt men inte Judge Dredd eller något liknande. Ah...
Föreslår att man hellre fråntas friheten och förudmjukas och kränks under en kortare tid (max 10 år?), om man har begått något som mord eller dylikt.
Och att ens namn släpps löst till allmänheten om man gör något som våldtäkt, stora rån, eller grova narkotikabrott.
Då har i alla fall oskyldiga en chans.
Allt detta såklart EFTER att en större summa läggs ut i förebyggande syfte som mentalvård och social-blabla vad det kan heta.

Ang. mördaren. Jag tycker att han borde få samma straff som andra mördare, plus fotboja och regelbunden psykiatrisk vård efter att han släpps ut.

EDIT: har inte läst hela tråden... ville bara uttrycka mig.

Helix
Member
Medlem
423327
September 28, 2003 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Just därför ska det sitta kameror överallt i hela Sverige.. Och alla telefoner i hela Sverige borde vara buggade 😉

Kame_boy
Member
Medlem
423330
September 28, 2003 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Eh 😛 jag vill inte gärna att nån hör mig när jag pr0nar tjejen över telefon 😛

Helix
Member
Medlem
423333
September 28, 2003 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Just därför ska datorer göra det.. Tillslut blir datorerna så intelligenta att dom utklassar oss i allt. Då kommer vi försöka förinta dom och vi kommer åka på rådäng.. Ytterligare ett steg i evolutionen..

Kame_boy
Member
Medlem
423334
September 28, 2003 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

deja vu..

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
423336
September 28, 2003 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Neger:

BETYDELSE: manlig individ tillhörande den människoras som är inhemsk i Central- o. Sydafrika o. som bl. a. kännetecknas av mycket mörk (stundom chokladbrun) hy, ulligt, krusigt hår, bred, platt näsa o. tjocka läppar; äv. (utom i ssgr numera bl. i icke fackmässigt spr.) allmännare, med inbegrepp av andra mycket mörkhyade folkstammar (i sht i Australien o. södra Asien); äv. (i sht i pl.) utan avseende på kön; "svart", "svarting";

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
423346
September 28, 2003 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: Hur gammal är du Catstyle?

Jag är snart 16.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
423370
September 28, 2003 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:

Hund = Art.
SChäfer = Ras.

Se på hundar som har blandtas för mycket de funkar inte så bra.
Men nu skilljer inte indeviderna av människor sig lika mycket åt som hundar.. Men vem vet vad som händer? 😕

Men det blir ju inte så bra om man bara avlar på samma ras heller, bla labben och schäfern var ju på god väg att bli sönderavlad.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
423456
September 28, 2003 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe... om jag hade mördat henne, vad hade hänt då? jag hade blivit skickade till (oh nej) FINLAND!! oh vilket hemskt öde.. hehheh

sen angående det som sourze skrev nyss... asså det är fan sant det du säger... ta tex beckomberga, i början av nittiotalet satt där över 10 000 mentalsjuka (har pratat med en kille som jobbade där), och idag gö man om det till studentborstäder... vart har dom 10 00 människor tagit vägen? jo man fixade lägenheter år dem och sa "ja ni får åka hit eller dit och hämta era medeciner".. gissa hur många som egentligen gör det...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 446
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL