February 21, 2004
Imorgon är det uppkörningsdags, har en körlektion precis innan men för ca 20 min sen insåg jag att det inte ens är ett dygn kvar till det gäller. Är nervös så det står härliga till nu. Jag har kört med körskola och hemma som bara den men nervositeten släpper inte ändå, tänk om man gör något skitmisstag man inte gör vanligtvis? någon som kan ett par tips för att lugna sig lite som inte innefattar alkohol eller tabletter med röda trianglar på paketen?
November 5, 2001
Man kan göra ganska grova misstag och ändå få sitt körkort.
Var själv nära att rulla in i ett staket på en parkering. Parkeringsrutan sluttade lite och samtidigt som jag skulle därifrån kom det en bil och jag missade att hålla kvar dragläget. Körde en liten extra sväng å sen var det klart. Trodde det var kört när han drog i handbromsen :cy:
Finns ju andra som missat en stopplikt och ändå fått sitt körkort.
Han huserar här på forumet men har nu tagit ett tillfälligt avbrott.
February 21, 2004
Haha tack för tipsen nu blev det lite lättare att skratta i alla fall 🙂 min datalärare berättade att han kört mot rött under uppkörningen av ren nervosistet men beskiktningsmannen tittade inte så det gick bra. Har hört lite skräckhistorier från en poolare som blev kuggad av en tjej på vägverket för att han körde på fel växel och inte backade som hon ville, bara att hoppas att man får nån bättre då
March 27, 2003
När jag körde upp var jag så rädd för att varva lite. Efter att ha svängt ut på en större väg (70) upptäckte jag att jag va uppe i 30 km typ på 5:an! 🙂
Alltså: Gasa!
Sen gäller det bara att köra defensivt, inte svära osv...
Jag missade exempelvis att blinka när jag skulle köra om en traktor. Efteråt sa han att det var okej för jag hade "så himla bra koll runt omkring och framförallt bakåt".
2 Guest(s)