May 11, 2005
har märkt att en hel del här på NH spelar poker, så nu tänkte ja vi skulle diskuterar hur utbrett ni tror att fusk i online poker är, dvs så kallat teamplay?
alltså flera spelare som känner varandra och sitter genom msn och talar om vad man har för kort för att förbättra oddsen avsevärt?
och nu snackar jag inte om 2kompisar som bor i samma stad som sitter och berättar för varandra för de lär inte vara allt för svårt för poker site att upptäcka om de sker ofta, utan nu tänker ja mer i större skalla.
och en rent hypotetsik fråga om ni skulle få erbjudandet till att gå med i ett nätverk av fuskare där allt är väldigt genomtänkt hur skulle ni ställa er till de?
October 28, 2002
Jodå, det förekommer ganska ofta.
Däremot har pokersiterna lätt att upptäcka teams iaf man spelar mycket, gäller att växla siter ganska ofta.
Iaf samma personer ofta sitter på samma bord med en eller två okända och sedan har statistik långt över vad som är normalt kommer siterna upptäcka det. Då ryker ditt konto...
Men det är bara tömma det så ofta som möjligt så är det lugnt.
Klart det är fel att göra så, men den enes död den andres bröd.
December 29, 2003
Mja, det förekommer garanterat, men jag ser det inte som ett problem. Man får enbart plocka fram sitt bra spel och knäcka dem.
Dom får ju helt klart en liten fördel genom att veta vilka 2 kort som en till spelare har. Däremot så minskar ju deras vinster eftersom vinner pengar av en spelare mindre.
July 14, 2003
toker wrote: ajo absolut, lirar även jag 3-5timmar dagligen, och har fått ett erbjudande som är svårt att motstå etiskt nej, ekonomiskt som fan,
näst in till omöjligt för poker siterna att upptäcka
tänkte bara se hur folk ställer sig till sånt.
where do I sign? :bgrin:
Jag tycker det är tråkigt med fusk av alla dess slag... fast om man tjänar cash skulle nog även jag ha svårt att motstå frestelsen!
Jag tror nog att det kan vara ganska vanligt tyvärr.
Jag spelar inte så mycket online dock så jag har vad jag vet aldrig råkat ut för det!
June 5, 2004
PaCk wrote: Jag vet att det förekommer, men i vilken skala vet jag inte, spelar en del poker själv och ibland efter ett par timmar på ett bord och inte en ända gång har t.e.x 3 personer gått mot varandra så börjar man ju ana ugglor.
och sen finns det dom riktigt odiskreta som kommer 3pers på en gång o sätter sig vid ens bord.
Äh! låt dom hålla på, mina kort påverkas inte av vad dom har. Okej, kan vara svårt att spela som man har ett kort som någon har slängt o den andra snubben vet det. Men men, det går ändå att skrapa ihop lite pengar från dom också :-k
September 23, 2002
toker wrote: alltså flera spelare som känner varandra och sitter genom msn och talar om vad man har för kort för att förbättra oddsen avsevärt?
Klart det förekommer, men frågan är hur stor fördel man får egentligen.
Och kommer samma 2-3 personer ITM ofta, onormalt ofta, så är det klart att:
1. Spelbolagen märker det.
2. Andra spelare rapporterar det.
2 Guest(s)