Anöka om medlemskap i USA.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Anöka om medlemskap i USA.
Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
sp_UserOfflineSmall Offline
420926
September 25, 2003 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=DiDi][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Ok? Vad ändras Sverige för det? Nog finns det ett par ännu hjärndödare och lägre utvecklade civlisationer söder om oss. Ett par länder har bara gått med i EU för att de är deras enda chans at inte gå i "kunkurs".

Tror väl i alla fall de kan stava till konkurs... 🙄

Fuck you....

-------> "kunkurs"

Fattar du inte ordvitsen? :bash:

Haha... skoja bara med dig 😉

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
421023
September 25, 2003 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jo. Men visst skulle de vara skönt att (enligt mig) tillhöra en relativt högt utvecklad "civilisation" och ha vårat vett i behåll.

och du menar att vi inte lever i en högt utvecklad civilisation?? res runt i världen lite och skaffa lite perspektiv istället för att gå runt och vara sur norrlänning...

nä fy fan... USA är en av dom delar av världen jag är mest emot att ansluta mig till... mer korkade och inskränkta människor får man fan leta efter..

men det är kanske smart att ansluta sig till ett land som har högst brottslighet bland västländerna och som har över 4 miljoner människor i fängelse... det är ffs som att ha halva sveriges befolkning i fängelse!!

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
421079
September 25, 2003 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Vampis]Intressant teori är det iallafall. Men med antalet USA motståndare i det här landet så :/

De är bara avundsjuka.. Fast visst kan USA vara lite otrevliga i bland speciellt när de fösöker leka världspolis som vi fått så många tråkiga exempel på.

Fan, jag önskar att alla i Sverige fick gå i lika bra skolor som dom i USA och att alla åt lika hälsosam mat.. Och att alla får lika mycket vapen... Det skulle ju bli nästan lika bra som i Ryssland..

max_4
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
421166
September 25, 2003 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

nej fan jag tycker att vi återupprättar Tredje riket när vi ändå är i farten! 😉 🙄

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
421308
September 25, 2003 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=boogey]hmmm....

du verkar ha en ganska skruvad verklighetsuppfattning...
Min mormor har jobbat med att dela ut bidrag, och det är snarare så att folk som är i starkt behov av det inte får än att folk som inte har behov av det får...

Sen kanske du ska försöka leva på soc-bidrag ett tag och se om det är en dans på rosor...

Aaaaaaaaa-Kassa!!!

Och jag har också lite insikt i vilka som får bidrag och det är alldelles för många som glider över på andras bekostnad.. :arg:

Vet inte om det översta var en indikation på just A-kassa, men det är 1. något man måste arbeta för ett tag innan man kan få ut det en lika lång period och 2. något man måste betala för att få senare i livet om man är i behov av det...

Jag känner för övrigt ett stort antal människor som får/har fått socialbidrag och ingen av de har någon större lust att vara kvar i den situationen...
för det första får man pengar som man knappt överlever på och för det andra är det lika med att ge myndigheterna fullmakt att köra med en fullt så mycket som de har lust med...
Fast vissa kanske föredrar att leva under hot om indragna pengar om du inte tar varenda skitjobb de lägger fram åt dig... 🙄

Detta är ju självklart hur det ser ut i min kommun och det kan ju se annorlunda ut på andra ställen, vad vet jag...
Men isåfall är det ju inte ett övergripande svenskt problem, utan något som ska lösas på kommunal nivå...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
421350
September 26, 2003 - 6:42 am
sp_Permalink sp_Print

Jag lägger ner!!

De här 4 sista (mitt inte inräknat då, så ni inte missupfattar laugh ) "smarta" inläggen har i princip missuppfattat hela min/mitt idee/ressonemang och tagit med saker som helt saknar rellevans

:banghead: :banghead:

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
421493
September 26, 2003 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote:

och du menar att vi inte lever i en högt utvecklad civilisation?? res runt i världen lite och skaffa lite perspektiv istället för att gå runt och vara sur norrlänning...

Det känndes.. :arg:
Jag har sett världen (åtmintåne de södra delarna av vår kontinent och lite av de östra) Och jag är inte någon sur norrläning, jag är öppen för ny idéer och försöker skaffa mig en egen uppfattnig.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
421514
September 26, 2003 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag lägger ner!!

De här 4 sista (mitt inte inräknat då, så ni inte missupfattar laugh ) "smarta" inläggen har i princip missuppfattat hela min/mitt idee/ressonemang och tagit med saker som helt saknar rellevans

*plockar bort alla :banghead:*

detta är vad du skrev...

Jo. Men visst skulle de vara skönt att (enligt mig) tillhöra en relativt högt utvecklad "civilisation" och ha vårat vett i behåll.

Men på senare tid har jag börjat förstå att världens finaste land (Sverige) inte är så vackert som jag trodde. Det håller på att finnas alldeles för många "hjärndöda" människor här som inte bryr sig..
Som har fattat att om inte de vill jobba så kan de ligga på soffan och bara gå ut en gång i veckan för att bära hem bidragen!
Gör allt för att ta det som inte är deras och bara jävlas med andra för att fördriva en minut..

eftersom bidrag verkar vara en av anledningarna till att du vill gå med i USA tycker jag att det är fullt befogat att starta en diskussion om de, då din verklighetsuppfattning kring de verkar skilja sig en bra bit från min...

Då är det väl bättre att du utvecklar din argumentation lite så vi kan förstå det vi tidigare tydligen har missförstått istället för att försöka skrika högst och förklara hur korkade vi är för att vi inte fattar...

P.S. En smilie brukar räcka utmärkt för att få fram andemeningen D.S.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
421608
September 26, 2003 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Jag lägger ner!!

*plockar bort alla :banghead:*

detta är vad du skrev...

Jo. Men visst skulle de vara skönt att (enligt mig) tillhöra en relativt högt utvecklad "civilisation" och ha vårat vett i behåll.

Men på senare tid har jag börjat förstå att världens finaste land (Sverige) inte är så vackert som jag trodde. Det håller på att finnas alldeles för många "hjärndöda" människor här som inte bryr sig..
Som har fattat att om inte de vill jobba så kan de ligga på soffan och bara gå ut en gång i veckan för att bära hem bidragen!
Gör allt för att ta det som inte är deras och bara jävlas med andra för att fördriva en minut..

eftersom bidrag verkar vara en av anledningarna till att du vill gå med i USA tycker jag att det är fullt befogat att starta en diskussion om de, då din verklighetsuppfattning kring de verkar skilja sig en bra bit från min...

Då är det väl bättre att du utvecklar din argumentation lite så vi kan förstå det vi tidigare tydligen har missförstått istället för att försöka skrika högst och förklara hur korkade vi är för att vi inte fattar...

P.S. En smilie brukar räcka utmärkt för att få fram andemeningen D.S.

När fan i helvetet blanda jag i hop bidrag och att gå med i USA? :arg:
Det jag var less på är att vi betalar en massa avgifter till EU och får så lite igen. De dessa pengar går till är bönderna i söder och det hjälper inte min intressegrupp här i världen.

Alla ni som har börjad snacka utbildning och ändrad vapen politik osv kanske ska fatta att ingen ting i vår grundlag behöver ändras, allt kan vara likadant som det är nu men vi går med i USA!!
Tro inte allt ni ser på tv för där är "USA" kariaktiserat ganska ordentligt men i själva verket så är det så att varje stat är unik och inte alls är vilda och feta cowboys..

Och bidrag, här i Sverige är inte alls svårt att få. Vet flera "gangsters" här upp som lever på de plus att de jobbar svart eller sysslar med andra ännu olagligare saker. Och det är sånna människor jag inte tål..

Ps. Jag är garanterat smartas här. 😛 Ds.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
422116
September 27, 2003 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

men lycka till med att inte ändra något OM vi nu skulle gå med i USA.. så vi ska gå med i USA utan att ändra ett piss för att anpassa oss till dom??

med tanke på att jag har börjat umgås med flera utbytesstudenter från USA så har jag min bild av USA väldigt klar, det ligger verkligen nära allt vi ser på TV, läser i nyheterna och hör ryktesvägen på jobbet...

på skolorna har 95% av eleverna rökta marijuana, super sig medvetslösa varje helg och röker som borstbindare, och tror att dom inte tar skada av det!

amerikanerna är västvärldens mest inskränkta och oinformerade folk!!

tycker att allt vi tagit upp är väldigt starkt förknippat med USA och med tanke på att du vill att vi ska gå med där så ska man väl knappast diskutera hur det är i Afghanistan??

det sista vill jag inte kommentera...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
428712
October 5, 2003 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: men lycka till med att inte ändra något OM vi nu skulle gå med i USA.. så vi ska gå med i USA utan att ändra ett piss för att anpassa oss till dom??

med tanke på att jag har börjat umgås med flera utbytesstudenter från USA så har jag min bild av USA väldigt klar, det ligger verkligen nära allt vi ser på TV, läser i nyheterna och hör ryktesvägen på jobbet...

på skolorna har 95% av eleverna rökta marijuana, super sig medvetslösa varje helg och röker som borstbindare, och tror att dom inte tar skada av det!

amerikanerna är västvärldens mest inskränkta och oinformerade folk!!

tycker att allt vi tagit upp är väldigt starkt förknippat med USA och med tanke på att du vill att vi ska gå med där så ska man väl knappast diskutera hur det är i Afghanistan??

det sista vill jag inte kommentera...

Afghanistan??

Vad var det sista? *Fniss*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 423
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL