July 27, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Finns inte en likhet mellan gymnasiet och grundskolan om du inte går nån äckellinje som natur eller sam...
Jag vill egentligen gå Industri men det finns närmast typ 4 mil härifrån.
Men nu ska jag gå samhälle, men det kvittar eftersom jag antagligen kmr pluga på högskola sen ändå. 😀
December 15, 2003
Visst jobb ger pengar men jag rekommenderar att man studerar så länge som man kan när man är ung, för sen när man är äldre och har andra vanor så är det skitsvårt att komma in i studievanan igen.
Har du ingen utbildning så blir det diskjobb och liknande (inget fel med diskare, har själv jobbat som det en kortare period), du kanske kan ordna något städjobb eller liknande i en affär på kvällen? Och jobba på helger och sommarlov så kan du flytta hemifrån direkt när du fyller 18 med en buffertkassa och då lovar jag dig, blir du vuxen fort (speciellt om du bara tar bidragsdelen 😉 )
July 27, 2002
HerrPutte wrote: Visst jobb ger pengar men jag rekommenderar att man studerar så länge som man kan när man är ung, för sen när man är äldre och har andra vanor så är det skitsvårt att komma in i studievanan igen.
Har du ingen utbildning så blir det diskjobb och liknande (inget fel med diskare, har själv jobbat som det en kortare period), du kanske kan ordna något städjobb eller liknande i en affär på kvällen? Och jobba på helger och sommarlov så kan du flytta hemifrån direkt när du fyller 18 med en buffertkassa och då lovar jag dig, blir du vuxen fort (speciellt om du bara tar bidragsdelen 😉 )
Jag förstår ändå att man ska stanna hemma så man kan plugga..
Jobb har jag föressten försökt få tag på som fan. 😛 Men de är alltid några som jobbar helger som får själva sommarjobben.
Menar du att jag ska spara pengar så jag bara behöver ta bidragsdelen av CSN? 🙂
January 14, 2002
så jag har det ganska bra då när alla i familjen har eget företag? :worshipp:
ena brorsan äger ett företag som säljer datorer samt kopiatorer
den andra en trycklufts firma (reparerar sådant i sthlm)
farsan äger en annan trycklufts firma (säljer delar)
syrran är utbildad massör (och få inga snuskiga tankar nu :P)
fast morsan har iofs inget företag =)
men dom kan jag jobba på när jag vill 😉
1 Guest(s)