November 8, 2002
Hoho ja drack 8 stora starka sa man va redigt berusad hahaa.. de var skolfest. haha.... De satt en tjej vid ett bord dar som hade druckit for mycktet. En liten kines var de hehe. Sa ja slog mig ner brevid och pratade lite... la handen runt henne....
tyvarr sa fick ja inte fortsatta nar hon borjade nyktra till 🙄
November 8, 2002
Jocke aka [NH wrote: Dragon][quote=gege]jag tycker du skall äta lite innan du festar nästa gång!! du kommer få skitkul när du blandar det med alkohol, garanterat ofarligt!
Hmmm & hur klok är du på en skala? Det är totalt livsfarligt att göra det. Ingenting man ska skoja om. :arg: :arg: :arg:
men vad? ar de farligt att gora sa? ja bruakr suap pa fastande mage! ar de farligt nu ocksa...
May 22, 2001
http://www.fass.nu/FFass/00470057.htm
Varningar och försiktighet. Vid leverfunktionsnedsättning. Se Dosering.
ANTABUS får aldrig ges utan patientens vetskap. Symtom på disulfiram/alkohol-reaktion kan uppträda redan efter intag av mycket små mängder alkohol.
Stora mängder alkohol kan resultera i ytterst kritiska tillstånd.
Läs så kanske ni förstår vad ni sysslar med.
http://www.patient-fass.nu/PFa.....470001.htm
Verkningssätt. Om man dricker alkohol när man har tagit Antabus uppstår en rad mycket obehagliga symtom som kraftig rodnad i ansiktet, dunkande huvudvärk, hjärtklappning, illamående, kräkningar och känsla av andnöd.
Dessa symtom kan uppträda även efter små mängder alkohol, varför alla former av alkohol skall undvikas, även t ex likörpraliner och vissa host- och vitaminmixturer, som innehåller alkohol.
Om man dricker större mängder alkohol kan följderna bli mycket allvarliga med medvetslöshet och sjukhusvård kan bli nödvändig.
Symtomen, som kan uppträda redan efter 5-10 minuter, framkallas huvudsakligen av en nedbrytningsprodukt av alkohol (acetaldehyd) som ansamlas i kroppen, om man dricker alkohol under behandlingen. Tabletternas effekt byggs gradvis upp under de första 3 behandlingsdagarna. En alkohol-Antabus-reaktion kan uppträda upp till 2 veckor efter senaste Antabus-dos.
September 13, 2001
Det är tydligen inte helt ovanligt att asiater inte har tillräckligt av det ämnet som krävs för att bryta ner dessa aldehyder.
En slags naturlig antabus :D, dom har lite probs med alkoholen då.
Kommer tyvärr inte ihåg så mycket av det, trots att jag läste kemi nyligen.
Kan se om jag kan ta reda på lite mer efter helgen kanske.
November 8, 2002
Chewie wrote: Det är tydligen inte helt ovanligt att asiater inte har tillräckligt av det ämnet som krävs för att bryta ner dessa aldehyder.
En slags naturlig antabus :D, dom har lite probs med alkoholen då.
Kommer tyvärr inte ihåg så mycket av det, trots att jag läste kemi nyligen.
Kan se om jag kan ta reda på lite mer efter helgen kanske.
ja de vore intressant! ta reda pa mer fakta hahaa
July 2, 2001
@blue_moon,
OK, att du låter dig drogas av koffeintabletter.
OK, att du super brudarna medvetslösa för att nyttja dom.
Men när du inte använder ÅÄÖ blir jag ruskigt sne.
Tips: Installera svenskt skrivbord och ta det lugnt med vad du skriver på publika forum. Det kan slå tillbaks jävligt hårt en vacker dag.
November 8, 2002
69link wrote: @blue_moon,
Tips: Installera svenskt skrivbord och ta det lugnt med vad du skriver på publika forum. Det kan slå tillbaks jävligt hårt en vacker dag.
jajaa ja tar de lugnt... hur menar du sla tillbaks foresten.
September 13, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=69link]@blue_moon,
jajaa ja tar de lugnt... hur menar du sla tillbaks foresten.
Tre biffiga kumla interner + vinkelslip + din röv = Say no more!
July 2, 2001
@blue_moon,
Din flickvän får nys på denna tråden och blir sur.
Du ska bli statsminister och någon lyckas gräva upp denna tråden från http://www.google.com år 2037 osv...
Inte alltid bäst att skriva hur många redlösa tjejer man tafsat på aspackad. 😉
June 17, 2001
Antabus är en medicin som ges till folk som själva tycker att de har ett alkoholproblem eller där läkaren övertygar patienten att ta denna medicin. Att dricka alkohol i samband med att ta denna medicinen är direkt livsfarligt och rekomenderas EJ!
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
November 8, 2002
69link wrote: @blue_moon,
Din flickvän får nys på denna tråden och blir sur.
Du ska bli statsminister och någon lyckas gräva upp denna tråden från http://www.google.com år 2037 osv...
Inte alltid bäst att skriva hur många redlösa tjejer man tafsat på aspackad. 😉
Hmm.. suspekt... jobbar dupa google eller som PR snubbe! smygreklam skulle ja saga!
November 8, 2002
[NH wrote: WIGGER]Antabus är en medicin som ges till folk som själva tycker att de har ett alkoholproblem eller där läkaren övertygar patienten att ta denna medicin. Att dricka alkohol i samband med att ta denna medicinen är direkt livsfarligt och rekomenderas EJ!
haha men de ar val inte forbjudet att ha en liten privat forfest framfor datorn hemma
Hmm.. sugiga 3d mark poang du har wigger! ahhaa hur overlever du men sanna sugiga resultat? bara nyfiken moHahaha
2 Guest(s)