Antagligen snart av med jobbet...(Update: varslad)|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Antagligen snart av med jobbet...(Update: varslad)
conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
sp_UserOfflineSmall Offline
1210005
December 3, 2008 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, jag har arbete fram till 31/12, jobbar som elevassistent på SFI (svenska för invandrare) men vet ännu inte om det blir förlängt. Om detta beror på finanskrisen är jag dock osäker på. Trots politikernas tal om att SFI ska satsas på så tycks det ändå aldrig finnas pengar, så det är på den nivån problemet ligger, och har så gjort flera år, d.v.s. det finns alltid för lite pengar (oavsett konjunkturernas fluktuationer).

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1210726
December 12, 2008 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

Har precis fått veta "inga förändringar i gruppen fram till våren" :). Dock behöver vi mer folk än vi är idag pga högre arbetsbelastning. Men det är ju anställningsstopp vilket innebär mer jobb för oss som är kvar :(. Risk för utbrändhet....

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1210766
December 12, 2008 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

gick sista dagen idag....

men det är ju bara det att det är typ 2000 el-mätare kvar som ska bytas i Västerås, samt en del i Arboga. så vem vet, kanske ringer de nästa vecka igen

Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
1210770
December 12, 2008 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: Update:

Samtal från chefen kl 8 på morgonen på fredag, varar jag är på dreamhack (mitt i min gameing), hon berättade att det är bestämt att företaget varslar 17 personer på backoffice....

17 pers är rätt mkt, och jag som ny (2år) står föga chans att finnas kvar, enda jag kan kedja mig fast vid och hoppas på stanna kvar är att någon måste ju i princip kunna ta över mitt arbete, och mindre än 3 månaders upplärningstid.... så får se om min högeskoleutbildning och det faktum att jag ändå sitter på ett komplicerat jobb, kanske kan göra att jag inte får kicken.

Nee dags att börja söka jobb redan.. 2-3 veckor sen har jag fått beskedet.

men med bara 1 månads uppsägning så är det lika bra att vara i startgroparna.

best regards, pole

Om du tråkigt nog blir av med jobbet, så skulle jag rekomendera dig till att börja kika på andra sidan sundet. I Köpenhamn skriker de bokstavlit talat efter kompetend IT folk.
Sen är det ofta riktigt bra betalt samt att den svenska kronan inte är mycket värd.
När jag växlat min lön till svenska slantar har jag fått ytterliggare 39% 😀 😀

/Homie

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
1210794
December 13, 2008 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

Yes! Ett positivt besked i dessa ekonomiska svårighetstider, jag får behålla jobbet till 30/6. Då är ju åtminstone den kortsiktiga framtiden tryggad.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
1210795
December 13, 2008 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Yes! Ett positivt besked i dessa ekonomiska svårighetstider, jag får behålla jobbet till 30/6. Då är ju åtminstone den kortsiktiga framtiden tryggad.

Skulle tillagt "åtminstone", därför att det kan bli längre men så länge är jag säker på att få behålla jobbet.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1210816
December 13, 2008 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Väntar fortfarande på besked...

//Andreas

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1210952
December 15, 2008 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Update:

Blev kallad till chefen, där satt högsta chefen på IT...

Behövs ingen magisterexamen att förstå vad som hände sen... 🙁

Varslad, 21 pers fick gå, jag var enda på IT, känns rätt gott ändå när ens närmaste chef gråter över beskedet, men min korta anställningstid var det som gjorde att jag fick gå, en tant från "skyffla papper" avd kommer ta över mitt jobb... lycka till (vill se hon rodda i SQL databaser och allehanda system). Vet inte vad företaget tänker med ibland....

Jag går den 26:e januari, men kommer antagligen gå hem tidigare än så (med betald lön såklart), när den här människan har tagit över mitt jobb dvs.

Trist värre, om någon behöver en IT konsult eller liknande hojta.

best regards, pole

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1210976
December 15, 2008 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Sad to hear Pole!

Klart man blir besviken, blev jag också när jag blev kickad. Låt inte det gå ut över den som tar över din tjänst, egentligen inte den personens fel. Den "skyldige" är ju chefen. Mitt tips, ta det inte för hårt, lev i nuet och allt kommer att lösa sig. Det löser sig Alltid. Har slutat bry mig om framtiden när det gäller jobb, lever i nuet. Det gäller egentligen allt i livet!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1210985
December 15, 2008 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag började på mitt gamla jobb idag igen. 🙂

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
1211239
December 18, 2008 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var PRECIS som en porrbutik gå ned där, det luktade tom såna där rökelser... inte för jag nånsin gått ned i en porrbutik då, men om jag hade gjort det så hade det varit så 😉

Skoj träffas och bli igenkänd om än på nicket...

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1211241
December 18, 2008 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Pole: Kan du mycket om novell, GroupWise MS AD eller kanske IBMs IDM tjänst så har du garanterat ett jobb i borås...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1211257
December 18, 2008 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Det var PRECIS som en porrbutik gå ned där, det luktade tom såna där rökelser... inte för jag nånsin gått ned i en porrbutik då, men om jag hade gjort det så hade det varit så 😉

Skoj träffas och bli igenkänd om än på nicket...

Rökelserna är yoga-mongonas fel, de som ligger i samma trappnergång. Helt rabiat kärring som håller den för övrigt, hon kom skrikandes över bajs i trappen när vi hade kunder i tisdags. Det roliga var att fotspåren i hundbajs gick till hennes dörr, inte ner till oss. 😛

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1211280
December 19, 2008 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

Bogus wrote: Pole: Kan du mycket om novell, GroupWise MS AD eller kanske IBMs IDM tjänst så har du garanterat ett jobb i borås...

Tyvärr inte så kunnig inom de områdena, MS AD har jag grundläggande kunskaper i, IDM har jag aldrig rört.

Nicke3k
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
1212085
December 27, 2008 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Har precis fått veta "inga förändringar i gruppen fram till våren" :). Dock behöver vi mer folk än vi är idag pga högre arbetsbelastning. Men det är ju anställningsstopp vilket innebär mer jobb för oss som är kvar :(. Risk för utbrändhet....

Anställningsstopp är väl vad Ni (ser ut som Condesigns logga i din avatar...) lever på, så det beslutet är ju något som bara gynnar er kortsiktigt.

Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
1212930
January 5, 2009 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev varslad från mitt jobb.. de suger 😛 ... det kom precis efter semestern.. så semester 4 veckor + 3 månader varssling.. efter det blev jag uppsagd av arbetsbrist.. men men hade precis fått en kotte så jag har fått sett mkt varit med mkt, så det är väll kul på sitt sätt..

Around 😛

Fenix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 767
1213013
January 6, 2009 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Dessa underbara mätare 🙂
Körde samma skit för Eltel Networks i västra götaland och värmland för vattenfall.
Bland de bättre jobben jag haft, 12-15 mätare bytta fram till lunch i stort sett varje dag, runt 30 om man stod i mätarrum 😛

Cirap wrote: körde ni samma setup som vi hos Mälarenergi? Actaris o Kamstrup? halvtimmes bokningar hela j**la dagarna. blir ju helt slutkörd vissa dagar. evigt jäkla knappande på PDA. ska bli skönt att slippa

det va varierat. De jobbigaste dagarna var när det dog 45min-1timma att köra mellan varje mätare på härliga skogsvägar som inte vart skötta sen gud gick i kortbyxor. Sen fick man skit av cheferna för att man inte gör tillräckligt. Planeringen var helt urusel en stor del av tiden. Jag körde slut på 60 liter bensin (240DL) på en dag 😛 Från kungsbacka till sätila, till väröbacka och till frillesås.
Ett annat exempel var när man var i ett företagscenter och skulle byta 8 mätare. Sen pga. dålig förvarning (något som planerarna var experter på) så ringer bla. Cisco och andra tunga teknikföretag och säger att det måste planeras in bättre, så jag får bytt en mätare den dagen (och naturligtvis klagar chefen).

De dagarna som var välplanerade var helt ok. Jag hade en gata eller ett elrum och gjorde 10-14 mätare på en dag. Jobbet i sig var rätt fritt och skönt. Sommaren var helt underbar, förutom att man saknade AC i bilen 😛 Sen att man fick se en del bara tutts var ju inte fel heller 😉

En del av de ygnre tyckte att bokningarna var jobbiga och att kunderna var frågvisa. Jag tyckte att det hörde till att man är social och pratar samtidigt som man arbetar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 380
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL