August 13, 2004
Kom in på det program jag ville till våren, stod att jag var antagen och allt verkade bra. Sen får jag ett mail nu som säger "Alternativet är struket p g a att du svarat Nej eller inte lämnat svar alls"
Undrar då var skulle jag svara? Har tidigare sökt/läst kurser utan att "svara". Har inte fått några uppgifter alls om att jag skulle svara, verkar inte gå att göra det på studera.nu heller. Vad ska man göra? Är det kört?
March 10, 2002
Råkade just ut för samma sak
Fick detta i mailen idag
Nu finns ditt antagningsbesked på Dina sidor på studera.nu
Du har anmält dig till högskoleutbildning inför våren 2010 och nu är det sista urvalet avslutat. Logga in på Dina sidor på studera.nu för att läsa ditt antagningsbesked.
Du får inte något antagningsbesked per post, eftersom du har gjort en webbanmälan.
Tänk på att du inte kan svara på det här e-postmeddelandet.
Skulle logga in och tacka ja, men då var jag struken. 🙁
December 16, 2003
Så står det på studera.nu:
"Vad står det i antagningsbeskedet?
Där står det om du är antagen, reservplacerad eller struken efter det första urvalet.
Hur svarar jag på mitt antagningsbesked?
Det enklaste sättet är att gå in på Dina sidor och svarar ja. För att kunna göra det måste du vara bekräftad användare.
Jag har inte fått något antagningsbesked?
Om du av någon anledning inte kommer åt Dina Sidor och kan se och svara på ditt antagningsbesked,
alternativt inte har fått något antagningsbesked och svarskort med posten, måste du höra av dig till Antagningen i god tid före sista svarsdag!
Jag vill tacka nej till min plats?
Då låter du helt enkelt bli att svara.
Hur får jag mitt antagningsbesked?
Du får ditt besked på samma sätt som du har anmält dig. Om du har gjort en webbanmälan kommer du att få ett e-postmeddelande som ber dig gå in på Dina sidor och läsa ditt antagningsbesked."
När jag sökte till hösten kunde jag tacka ja, men lät bli.
Lönar sig att läsa genom hur förfarandet går/skall gå till. Och att man ev. kan kontakta dem på antagningsnämden när nåt inte stämmer innan det är för sent.
Å andra sidan behöver det inte vara för sent.
Folk hoppar av, det kan vara platser över, skolan kan göra en egen antagning eller utöka antalet platser. Kontakta antagningsnämden och eller skolan i fråga.
Hoppas det löser sig!
August 13, 2004
Delph1 wrote: Det är ju bara skicka in en efteranmälan. Inte hela världen ...
//Andreas
Fick detta till svar idag:
"Hej!
Tyvärr kan jag inte göra så mycket åt din situation. Man måste svar ja på Studera. Detta gäller alla. Vi är översökta och kan inte ta in fler än vi har platser för. Din plats har ersatts av en reserv.
mvh
/Lena"
Så tydligen var det inte så enkelt. :/
Lagom förbannad nu.
August 13, 2004
Delph1 wrote: Du gör det direkt till skolan du vill läsa på, inte på Studera.nu.
//Andreas
Saken är den att damen jag skrev till är studievägledare på skolan, och hon sa ju att de var "översökta". Då tror jag de tar in en reserv istället (trots att jag var antagen redan i första omgången, yay). Överklaga beslutet kanske?
March 10, 2002
wojt wrote: Saken är den att damen jag skrev till är studievägledare på skolan, och hon sa ju att de var "översökta". Då tror jag de tar in en reserv istället (trots att jag var antagen redan i första omgången, yay). Överklaga beslutet kanske?
Ja du fick svar i.a.f. jag får leva i ovisshet till den 11e då studievägledaren på min institution inte kommer tillbaka förrens dess. 🙁 Fast har sökt lite andra utbildningar ifall jag inte kommer med. Som denna godbiten:
http://www.lu.se/o.o.i.s?id=32....._id=HUMB02
haha
November 27, 2003
wojt wrote: Saken är den att damen jag skrev till är studievägledare på skolan, och hon sa ju att de var "översökta". Då tror jag de tar in en reserv istället (trots att jag var antagen redan i första omgången, yay). Överklaga beslutet kanske?
Standardsvar. Sök ändå. Du har inget att förlora på att söka igen. Överklaga kan du ju göra, men de har ju inte gjort fel. Det är du som inte tackat ja, även om det kanske var otydligt att ni var tvungna att tacka ja.
//Andreas
2 Guest(s)