June 28, 2001
Igår var min syster på besök och hon berättade att det nu är olagligt att tanka ner och att det är 15 svenskar som torskat för fildelning.
Hon har förmodligen sett det på TV4 nyheter som finns att tanka ner på valfri bittorrent sida för dom som är intreserade.
Detta skrämde min far och nu har han gått o tjötat på mig att jag ska skriva över bredbandsabonomanget på mig för att han har inte råd att få dagsböter blaha blaha.
för 5 min sedan ringde en kompis(en vuxen kompis 22bast) och sa att hans morsa har sagt åt han att han inte får tanka längre så nu vill han att jag ska tanka åt han.
Antipiratbyrån har därmed lyckats, dom förföljer mig i form av mina nära.
Tjötar o gnäller på mig, hotar med att jag kan få böter osv.
Men jag säger det, jag kommer aldrig att ge mig, det är en principsak att tanka nu mer.
Har ni också blivit drabbade av Antipiratpropaganda ?
January 22, 2003
Om ni pratar om att tanka te x hemma gjorde spel och amatör filmer så har jag inte haft några problem.
Om ni prata om wärch och andra saker borde ni veta att det är olagligt och inte är någonting man ska hålla på med! 🙄
Nope, ingen annan än min mor som har klagat men hon är lätt att övertyga om att det inte är farligt.
November 26, 2002
Nja, flyttade hemifrån för 16 år sen. Jag betalar min egen hyra, mitt eget bredband och om det skulle behövas - mina egna böter.
Men det finns ju lösningar till allt. En bra lösning är att bo i ett höghus med stadsnät indraget. Då skaffar alla breband iom att det är så billigt och enkelt. Samma personer köper en trådlös router på SIBA och kopplar in den. Det vimlar av oskyddade trådlösa 10/10 nät hos mig!
Men jag fildelar inte så det är ju inget problem.
Men om nu ngn här i huset fildelar. Vad ska dom göra om dom kollar hur många oskyddade nät det finns? Dom får ju ta med sig varenda dator i granskapet för att hitta sin lilla "Hip hip hora". Det blir många husransakningar det. Bara på den lilla gata jag bor på är vi 108 lägenheter!
March 15, 2004
kwansa wrote: [quote=maedhros]Den dagen musik, filmer, program, spel har humana priser så kommer jag att sluta ladda hem.
Precis
20kr för ett album
50kr dvd film... lagom!
skulle nog kunna betala 40-50 kr för ett album, och 50-70 kr för en dvd.
program skulle väl kunna kosta ett par hundra förstås. men tycker att det inte ska vara mer än 500 kr.
May 17, 2002
Men om nu ngn här i huset fildelar. Vad ska dom göra om dom kollar hur många oskyddade nät det finns? Dom får ju ta med sig varenda dator i granskapet för att hitta sin lilla "Hip hip *prostituerad*". Det blir många husransakningar det. Bara på den lilla gata jag bor på är vi 108 lägenheter!
De går ju på ägaren av ipnummret, men om denna inte har filerna på sin HDD och har oskyddat trådlöst så undrar man hur de skall göra...
March 14, 2004
Löser era problem. 1 dollar per 50MB Mp3 musik!
November 27, 2002
är nog inte så farligt... hypat
läste aftonblaet idag (vilket jag inte brukar göra), vid musikrecensionerna står det typ "ladda ner 8 grymma låtar" och så listar dem gwen stefani etc. etc.
får dem göra så? lol dem kanske menar ladda ner som i cdons tjänster osv. men... hehe
August 20, 2001
Zunk wrote: är nog inte så farligt... hypat
läste aftonblaet idag (vilket jag inte brukar göra), vid musikrecensionerna står det typ "ladda ner 8 grymma låtar" och så listar dem gwen stefani etc. etc.
får dem göra så? lol dem kanske menar ladda ner som i cdons tjänster osv. men... hehe
Det är nog helt ok att folk laddar ner dem via aftonbladet eftersom att det då blir "reklamsyfte"
November 13, 2004
har massa "kompisar" som bara vill att man ska tanka skit åt dom. själv sitter dom med bättre bredband än vad jag gör, men deras föräldrar tycker tydligen inte om att dom tankar (ofta dom märker ändå :D).
inte en enda gång har ja tankat åt dom, och inte fan tänker ja göra de heller. Finns inte något mer irriterande än när det ploppar upp en msn-ruta som det står "kan du ladda ner den och den filmen åt mej?" dom kryssas utan ett svar.
sen för APBgrejjen :p mamma kom och sa till mig idag att hon hade hört att det var 15st som skulle bli åtalade och hon inte tyckte att ja skulle tanka mer. Ofta hon märker om ja gör de... och inte fan kommer ja åka fast heller.
Men, det är ju bra onödigt att leecha livet ur linan bara för leechandets skull :p jag menar, iaf att oturen är framme
1 Guest(s)