Antipiratbyrån tabbar sig.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Antipiratbyrån tabbar sig.
Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
sp_UserOfflineSmall Offline
845366
February 19, 2005 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Först så ska ni hålla i minnet att det är lika olagligt när de finns uppe här så ni förstår brottet.
Vist det är en tabbe men jag tror inte deras jurist sitter och kodar hemsidan.
Man kan ju inte ringa åt göran persson och säga att det blivit nåt fel med min återbetalning av skatten.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
845375
February 19, 2005 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Heh, det var lite skoj.

Pojo wrote: Först så ska ni hålla i minnet att det är lika olagligt när de finns uppe här så ni förstår brottet.
Man kan ju inte ringa åt göran persson och säga att det blivit nåt fel med min återbetalning av skatten.

Nej men deras jurister borde ha koll på lagarna och speciellt det där företaget som sysslar med EXAKT det där. Sen gjorde han ju bort sig när han sa det där om länkning det med.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
845378
February 19, 2005 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

aja antipiratbyråns uppgift är ju att hjälpa dom stora skivbolagen och dom stora film/spelbolagen som redan tjänar EXTREMT mycket pengar, och sedan jaga halvfattiga privatpersoner och sätta dom i livs-konkurs och lika mycket fängelse som våldtäktsmän..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
845384
February 19, 2005 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: HAHA!

Fan vad roligt, vilka supernollor.

//Andreas

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
845390
February 19, 2005 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilka mongon.

Pojo
Member
Medlem
845392
February 19, 2005 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Heh, det var lite skoj.

[quote=Pojo]Först så ska ni hålla i minnet att det är lika olagligt när de finns uppe här så ni förstår brottet.

Nej men deras jurister borde ha koll på lagarna och speciellt det där företaget som sysslar med EXAKT det där. Sen gjorde han ju bort sig när han sa det där om länkning det med.

Men jag tror inte han är deras jurist utan jobbar åt dem, han kanske gör nåt annat också. Sen om du tror att en jurist kan lagen utan till så... Han sade ju också att han endast kan om film och musik. Sen kanske han trodde att radion hade ut matrialet och det bara var länkat till det eller nåt. Men han programmerar inte hemsidan han visste ju inte var det var tal om.

Vill bara påpeka så inget missförstår jag gillar inte antipiratbyrån men vill att folk ska lära sig det de skulle behöva fatta. Att deras jurist som de ringde upp har ju inget med antipiratbyrån att göra utan han arbetar bara för dem.

niro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 360
845396
February 19, 2005 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha, vilket underbart inslag till middagen!

niro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 360
845407
February 19, 2005 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=Marcan-]Heh, det var lite skoj.

[quote=Pojo]Först så ska ni hålla i minnet att det är lika olagligt när de finns uppe här så ni förstår brottet.

Men jag tror inte han är deras jurist utan jobbar åt dem, han kanske gör nåt annat också. Sen om du tror att en jurist kan lagen utan till så... Han sade ju också att han endast kan om film och musik. Sen kanske han trodde att radion hade ut matrialet och det bara var länkat till det eller nåt. Men han programmerar inte hemsidan han visste ju inte var det var tal om.

Vill bara påpeka så inget missförstår jag gillar inte antipiratbyrån men vill att folk ska lära sig det de skulle behöva fatta. Att deras jurist som de ringde upp har ju inget med antipiratbyrån att göra utan han arbetar bara för dem.

Jag tror han gått några kvällskurser om lagen inom multimedia, bara så att han skulle få kalla sig "jurist". Sen märkte jag en annan grej som var lite rolig. Det första hon frågade var typ: "Om jag lägger upp en låt på min hemsida, är det lagligt?" och till svar får hon; "Jag sysslar bara med film och musik".

Som det ser ut nu så har man nog inget att vara rädd för i några generationer framöver. Jag får känslan av att allt de kan har de läst ur en kurspärm på "Antihackerläger" i Dalarna.

Fluffy-141
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 301
845416
February 19, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

haha gjort bort sig? 😀

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
845422
February 19, 2005 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe, det är inte lätt för dem.

Pojo
Member
Medlem
845486
February 19, 2005 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

niro wrote: [quote=Pojo][quote=Marcan-]Heh, det var lite skoj.

Jag tror han gått några kvällskurser om lagen inom multimedia, bara så att han skulle få kalla sig "jurist". Sen märkte jag en annan grej som var lite rolig. Det första hon frågade var typ: "Om jag lägger upp en låt på min hemsida, är det lagligt?" och till svar får hon; "Jag sysslar bara med film och musik".

Som det ser ut nu så har man nog inget att vara rädd för i några generationer framöver. Jag får känslan av att allt de kan har de läst ur en kurspärm på "Antihackerläger" i Dalarna.

Jo precis när jag hörde det trodde jag att han skulle svara det beror ju på om den är copyright skyddad eller inte. I alla fall nåt liknande. Men nej det gjorda han inte.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
845649
February 19, 2005 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade jag varit chef på SR så hade jag lätt stämmt dem bara för att det är APB.

Ungefär som att Fria gården skulle börja ge sina "patienter en stor stark" till maten. 🙂

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
845687
February 19, 2005 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Sedan när är det lagligt att hänga ut folk på sin hemsida?

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
845730
February 19, 2005 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Sedan när är det lagligt att hänga ut folk på sin hemsida?

Bra fråga, det borde väl gå under PUL det också?

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
846211
February 20, 2005 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

haha sicka jävla sopor, dom borde väl tänka lite innan dom gör saker!!

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
846214
February 20, 2005 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

spazz wrote: [quote=Jerry]Sedan när är det lagligt att hänga ut folk på sin hemsida?

Man tycker det.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
846272
February 20, 2005 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahaha vilka braiga nissar..

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
846430
February 21, 2005 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

De driver ju en verksamhet som de tjänar pengar på, anledningen att de la ut klippet var troligen för att göra ett bättre intryck av sig själva så de på så sätt kan tjäna in mer pengar. Dvs. de piratkopiera och spred den här kopian för att tjäna pengar, fy skäms!

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
846432
February 21, 2005 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=spazz][quote=Jerry]Sedan när är det lagligt att hänga ut folk på sin hemsida?

Man tycker det.

Rättegångar är offenetliga och därför inte olagligt att publica namn till sidan av brottet, så länge då han har blivit dömd.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
846442
February 21, 2005 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

hahahahahha :)R fyfan vilka sopor haha

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 508
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL