May 10, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....70,00.html
Något man själv vetat, men skönt att det är fastslått nu :bok:
August 9, 2003
Hur ska de kunna "fånga" några nät pirater utan att logga ip. Det finns väl inget annat som säger vem du är.
De får väl börja fråga snällt,
"Vi vet att du laddar ner olagligt material, snälla kan du skicka namn och address till [email]jagarpirat@piratbyran.se[/email]. Glöm inte att bifoga lite bivismaterial"
=)
June 30, 2003
CTH wrote: Hur ska de kunna "fånga" några nät pirater utan att logga ip. Det finns väl inget annat som säger vem du är.
De får väl börja fråga snällt,
"Vi vet att du laddar ner olagligt material, snälla kan du skicka namn och address till [email]jagarpirat@piratbyran.se[/email]. Glöm inte att bifoga lite bivismaterial"
=)
hehe, tänk om det blir så. =)
1. Men undrar hur det blir med Anipiratbyråns tillstånd sen?
2. Thomas Pontén? fanns det inte en Henrik Pontén? eller är dom två från samma familj som jobbar där?
November 27, 2003
DoN wrote: 2. Thomas Pontén? fanns det inte en Henrik Pontén? eller är dom två från samma familj som jobbar där?
:)R ... knappast .. är nog AB som lyckats att förnedra både sig själv och herr Pontén i en och samma veva. :)R
Och varför i helvete skulle APB bli beviljat undantag från PUL? Blir riktigt sur om det sker. Det skulle ju verkligen visa att pengar är viktigare än enskilda individers intigritet.
//Andreas
May 3, 2004
De som blivit fällda när denna metoden användes borde ju bli friade nu eller? Varför får inte APB ett ordentligt straff som när gemene man bryter lagar? De borde ju iaf betala skadestånd på några miljoner till alla inblandade som blivit fällda eller varnade när denna metod användts.
"-Om de inte upphör med verksamheten kan vi följa upp med vitesförläggande, säger tillsynsdirektör Britt Marie Wester på Datainspektionen till TT"
Jojo det är ju bra men vafan sätt dit jävlarna hårt??? Gör en razzia mot APB kontor och beslagta lite datorer som man brukar göra vid misstanke av brott. "dejavu"
November 4, 2001
Delph1 wrote: [quote=DoN]2. Thomas Pontén? fanns det inte en Henrik Pontén? eller är dom två från samma familj som jobbar där?
:)R ... knappast .. är nog AB som lyckats att förnedra både sig själv och herr Pontén i en och samma veva. :)R
Och varför i h*****e skulle APB bli beviljat undantag från PUL? Blir riktigt sur om det sker. Det skulle ju verkligen visa att pengar är viktigare än enskilda individers intigritet.
//Andreas
Är väll samma regler som för telefonavlyssning osv... Om det ligger riktigt grova brott bakom kanske dom får tillstånd...
Tyå någon sitter med ritningarna och mjukvara till jas 39 gripen eller så 😉
May 3, 2004
nXsty wrote:
Via IP-nummer som hittades har man efter kontakt med internetleverantörerna fått identiteter på ett stort antal misstänkta svenska fildelare.
Bryter inte internetleverantörerna mot några lagar när dom lämnar ut sånna uppgifter till en privat intressegrupp som APB?
Jo, borde vara så men lagar gäller bara oss vanliga dödliga...
Även om APB får dispens i sinom tid så är deras verksamhet i princip helt olaglig just nu, jag menar hur ska dom annars få fast folk som delar ut filer om de inte får använda ip-adresser och kartlägga?
November 27, 2003
SuperNova wrote: Är väll samma regler som för telefonavlyssning osv... Om det ligger riktigt grova brott bakom kanske dom får tillstånd...
Tyå någon sitter med ritningarna och mjukvara till jas 39 gripen eller så 😉
Jo men nu är ju maxstraffet för piratkopiering är i värsta fall 2 år och de pirater de jagar kommer ju på sin höjd få böter om ens det.
EDIT: så har dom ändrat till Henrik i artikeln 🙁
Just som jag tänkte ta screenshot och lägga upp på thomas.pontén.istheshit
//Andreas
April 30, 2005
May 10, 2002
Farbror wrote: [quote=Pojo][quote=INTE AB]Undantag gäller för enstaka uppgifter om det är nödvändigt för att försvara rättsliga anspråk.
AB är inte det bästa stället att hitta information på.
Jo om man vill ha osäker inforamtion 😎
Pojo kan du förklara det du citerade så jag förstår det korrekt.
December 15, 2003
Jag har på senastetiden intresserat mig något enormt för detta ämne, läste en intressant grej på piratbyrån om deras funderingar på grupptalan mot antipiratbyrån, fyra miljarder anges som skadestånd ;).
February 16, 2004
abishai wrote: [quote=Farbror][quote=Pojo][quote=INTE AB]Undantag gäller för enstaka uppgifter om det är nödvändigt för att försvara rättsliga anspråk.
Lagtext, typ eller vad det heter. Vad exakt är det du inte förstår?
May 10, 2002
Pojo wrote: [quote=abishai][quote=Farbror][quote=Pojo][quote=INTE AB]Undantag gäller för enstaka uppgifter om det är nödvändigt för att försvara rättsliga anspråk.
Lagtext, typ eller vad det heter. Vad exakt är det du inte förstår?
Vad APB får göra om de får tillstånd att fortsätta
1 Guest(s)