June 17, 2002
Dehman wrote: Jag har rakad pung om du nu vill veta. 😀 Det är inte håret som gör att man svettas.
Hmm.. ok.. men det e håret som håller lukten... man får mer lukt om man har hår...
det har med samma grej som hos djuren... bara att vi lever i en annan tid nu än när vi var vilddjur..=) o Lukta efter fitt o pung safter för att para oss..=)
Hoppas ni förstår..=)
HAHA.. Hmm..
November 8, 2002
Json_81 wrote: Håret är till för att leda bort fukten.
Man blir alltså svettigare om man rakar sig.
Och lukt uppstår genom att man inte tvättar sig.
hela ditt inlägg är incorrect...
1. Hår är inte till för att leda bort "fukten": Hår är till för att värma kroppen på ställen där det behövs, kanske till viss mån också sprida ens kroppsdofter. Håret suger upp sig svettet och generear naturligtvis en större yta för bakterierna att äta på, se nedan, därav luktar det mer om man är orakad.
2. Man blir inte svettigare för att man rakar sig: Du svettas inte mer för att du rakar dig, nonsens. hur mkt man svettas bottnar i en mängd faktorer, varav hurvida du har hårväxt eller inte ej inverkar i stor utsträckning (på pungen allefall där hårväxten oftast är väldigt gles)
3. Lukten av "svett" uppstår när dem små bakterierna på huden börjar att käka av beståndsdelarna som finns i svett, varav en gas bildas som luktar "svett"
June 17, 2002
Json_81 wrote: Håret är till för att leda bort fukten.
Men den lukten är till för att attrahera motsatta könet från början-. vilket inte precis funkar i dagens läge...hhehe...
November 22, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=Json_81]Håret är till för att leda bort fukten.
hela ditt inlägg är incorrect...
1. Hår är inte till för att leda bort "fukten": Hår är till för att värma kroppen på ställen där det behövs, kanske till viss mån också sprida ens kroppsdofter. Håret suger upp sig svettet och generear naturligtvis en större yta för bakterierna att äta på, se nedan, därav luktar det mer om man är orakad.
2. Man blir inte svettigare för att man rakar sig: Du svettas inte mer för att du rakar dig, nonsens. hur mkt man svettas bottnar i en mängd faktorer, varav hurvida du har hårväxt eller inte ej inverkar i stor utsträckning (på pungen allefall där hårväxten oftast är väldigt gles)
3. Lukten av "svett" uppstår när dem små bakterierna på huden börjar att käka av beståndsdelarna som finns i svett, varav en gas bildas som luktar "svett"
1+2 :
Fel är det inte, kanske formulerade mig lite olyckligt. Hår på pung o under armar är till för ventilationens skull. Och helt riktigt man svettas inte mer, men man blir svettigare eftersom fukten inte ventileras bort av könshår/armhår.
3:
Ja, men hur kommer det sig att det blir en massa bakterier som kan käka upp beståndsdelar av svett? Jo, genom bristande hygien.
July 8, 2003
coalan wrote: [quote=The Cadet]BAH!!! In med 2 tysta chassifläktar i kallingarna bara, så ordnar allt sig. Ett alternativ är juh vattenkylning, men er....*host*...ack...hmm..nähe..i see..hmm...Fläktar är nog bäst.
gapflabb 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
agreed!
Idén är lockande, fast måste de vara tysta? =)
"Vad är det som låter? Det surrar."
"Det är bara mina fläktar jag har som kyler ner pungen."
"Jaha................."
September 3, 2001
The Cadet wrote: BAH!!! In med 2 tysta chassifläktar i kallingarna bara, så ordnar allt sig. Ett alternativ är juh vattenkylning, men er....*host*...ack...hmm..nähe..i see..hmm...Fläktar är nog bäst.
skulle nog inte vara så kul att få härligheten köttad av en delta varje gång man får ståfräs.
btw har hört att det säljs ett medel på apoteket som heter "absolut torr" som gör att man inte svettas en droppe på flera dagar. Det sägs att det kan svida lite men jag är ganska osäker på om det funkar till pungen.
Ansa pungen annars... ganska skönt med 6-8 millimeter långt och tunt pubic.
2 Guest(s)