November 25, 2003
May 17, 2002
azN- wrote: [quote=Redfaction]Hatar julmusik och hatar all pynt utom alla lampor man kan köpa.
*Försöker hålla mig för att komma upp till Gävle och lära dig lite hyffs* 👿
åker du upp till Gävle kan du ju slåt två flugor i en smäll:
1. lära honom hyffs (fråga inte varför, det var du som skrev det)
2. Bränna ned julbocken (jultradition nummero ono)
September 2, 2003
Sorry att jag måste agera glädjedödare igen. Men faktum är att jag avskyr julen, känner absolut ingen speciell julglädje. Tycker bara att julen betyder stress och press, man måste köpa julklappar och vara glad och trevlig mot alla släktingar (som man eg mer eller mindre ogillar).
Jag kan hålla med om att det var underbart med julen när man var mindre, massa kakor och man hade häller inga direkta sociala ansvar. Det enda man behövde göra var att äta kakor och öppna paket.
Nuförtiden måste man prata med alla gamlingar om saker som är så långt från sina egentliga intresseområden att man spyr.
Sedan ogillar jag tanken av att man firar jesu födelse och ska känna någon religös tacksamhet och frid. Jag är inte direkt troende (enlig kristna normer) så de etiska värderingarna som julen för med sig om solidaritet känns fånigt. Julen idag är för komersiell punkt slut.
June 5, 2004
galningen wrote: Sorry att jag måste agera glädjedödare igen. Men faktum är att jag avskyr julen, känner absolut ingen speciell julglädje. Tycker bara att julen betyder stress och press, man måste köpa julklappar och vara glad och trevlig mot alla släktingar (som man eg mer eller mindre ogillar).
Jag kan hålla med om att det var underbart med julen när man var mindre, massa kakor och man hade häller inga direkta sociala ansvar. Det enda man behövde göra var att äta kakor och öppna paket.
Nuförtiden måste man prata med alla gamlingar om saker som är så långt från sina egentliga intresseområden att man spyr.
Sedan ogillar jag tanken av att man firar jesu födelse och ska känna någon religös tacksamhet och frid. Jag är inte direkt troende (enlig kristna normer) så de etiska värderingarna som julen för med sig om solidaritet känns fånigt. Julen idag är för komersiell punkt slut.
Still; Julen är varje år bara för dig att börja gilla den, själv tycker jag det är trevligt att träffa folk som man inte träffar så ofta...
October 25, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=azN-][quote=Redfaction]Hatar julmusik och hatar all pynt utom alla lampor man kan köpa.
*Försöker hålla mig för att komma upp till Gävle och lära dig lite hyffs* 👿
åker du upp till Gävle kan du ju slåt två flugor i en smäll:
1. lära honom hyffs (fråga inte varför, det var du som skrev det)
2. Bränna ned julbocken (jultradition nummero ono)
Haha, syftar ni på NH-svartrockare i gävle så har ni tagit fel 😛
June 28, 2001
jag som inte gillar julen så mkt, svårt att förklara men alla verkar göra en så stor grej av det och låtsas att det är så mysigt osv.
jag får en stabil depresion varje jul, känns inte bra.
jag som normalt sätt är på hyfsat gott humör, känner dock att jag måste avreagera mig, blir så jävla förbannad bara för en småsak som att hunden går in i mitt rum och skakar av sig och går ut igen.
October 30, 2004
galningen wrote: Sedan ogillar jag tanken av att man firar jesu födelse och ska känna någon religös tacksamhet och frid. Jag är inte direkt troende (enlig kristna normer) så de etiska värderingarna som julen för med sig om solidaritet känns fånigt. Julen idag är för komersiell punkt slut.
Å fn, trodde det var Kalle Anka och Disney vi firade
Det finns nog tillräckligt många aspekter av julen för att tillfredställa oss som inte är religiösa, dessutom har vi alltid haft något firade vid denna tid även innan kristendomen kom, julbocken och tomten och allt sådant har inte mycket med kristendom att göra.
1 Guest(s)