April 15, 2001
January 8, 2001
gör upp allt ekonomisk innan....
jag menar telefonräkningar,hyror, eventuell gemensam mat osv osv.
gör upp vem som skall betala vad, ekonomi är alltid den vanligaste anledning till tråkigheter!
samt städning, fast om det handlar om två polare av samm kön och ålder så brukar det juh inte bli nåt större problem....
April 15, 2001
August 15, 2001
Jag flyttade hemfrån för två månader sen, skulle egentligen bo med en kompis, men han bodde för nära för att få bidrag... =(
Jag överlever än så länge, det är härligt att bo själv. Men tyvärr är frihet lika med ansvar. Din mamma kommer inte direkt å diskar efter dig lr städar för den delen.
Jag har märkt va dyr mat egetligen är! Jag äter för mer än 600 kr i månaden, och då är jag snål och räknar inte godiset å drickan! =(
June 13, 2001
Jag kan ärligt säga att jag känner flera stycken "polare" som flyttat ihop i en lägenhet... det håller altså inte i längden..
Varningar:
1 . Din "polare" kommer att vilja ha fest när du vill sova.
2 . Hur gör ni med flickvänner??? jag menar ..privatliv vad är det???
3 . Vem kommer att lägga mest i mat/tele -kassan?? ja det kvarstår att se om det blir nån sån(när dom säkert kommer att gå åt till festande och snabbmat)
🙄
(fundera lite på att flytta sådär)
April 15, 2001
October 9, 2001
Frågan är väl hur länge ni ska bo där.
Ska ni inte bo där länge blir det ju en fest- och LANlägenhet. Inte så mkt städning och annat som tar tid.
Ska ni bo länge så bör ni nog tänka igenom ekonomi och ansvar. Det är ju lätt att börja bråka med kompisar man känner. Det viktigaste är nog att man fungerar ungefär likadant. (Mkt dator, gärna snabbmat, städa när det ser FÖR jävligt ut. T ex)
April 15, 2001
April 15, 2001
June 15, 2001
Skulle vara jävligt najs att flytta hemifrån.
Men som sagt ska nog ha en bra inkomst först.
Sen gäller det juh att ni har ungefär samma intressen som du. Som du sa så festar du aldrig och om han vill göra det typ varje dag så kan det bli konflikter som sluta där bush just har börjat.
August 8, 2001
Några tips.
Fundera över hur mycket fritid du vill ha. Det är jävligt skönt att kunna stänga in sig i ett rum ibland.
Som många andra sa, gör upp pengar och städning. Typ att om man käkat så diskar man skitet direkt. Pengarna brukar lösa sig, men städningen kan bli problem.
Fester... samma sak där, se bara till att du/eller han kan ha ett rum att softa i om någon inte vill ta del i festligheterna... (kan dock inte komma på varför man inte skulle vilja).
Erfarenhet från två lägenhets delningar.
Hoppas det funkar, för jag lovar, det är faktiskt klurigare än va man kan tro. Eller så är jag bara en människa som stör mig på saker... och det tror jag inte.
1 Guest(s)