July 11, 2002
Sommar sommar sommar lov är nu äntligen här nu 8)
Efter nio års helvette så slutar man äntligen grundskolan, verkligen skönt..
Fick mitt slutbetyg idag, det blev 245 poäng, ganska stolt över vad jag har åstadkommit för så lite pluggande. Gjorde endast det absolut nödvändigaste..
Fick G i Musik och Bild, är ingen jävla estet 🙂 , Sedan 2 MVG i Teknik och samhällskunskap, och resten VG+språk (ryska)...
Nu är det det bara gymnasiet kvar, sedan så är man klar med all skola 😛
Ja juste, vad fick ni för betyg nu i grunskolan och gymnasiet?
December 15, 2002
Smirnoff wrote: Sommar sommar sommar lov är nu äntligen här nu 8)
Efter nio års helvette så slutar man äntligen grundskolan, verkligen skönt..Fick mitt slutbetyg idag, det blev 245 poäng, ganska stolt över vad jag har åstadkommit för så lite pluggande. Gjorde endast det absolut nödvändigaste..
Fick G i Musik och Bild, är ingen j**la estet 🙂 , Sedan 2 MVG i Teknik och samhällskunskap, och resten VG+språk (ryska)...
Nu är det det bara gymnasiet kvar, sedan så är man klar med all skola 😛Ja juste, vad fick ni för betyg nu i grunskolan och gymnasiet?
hmm läser du ryska?? det låter ganska svårt faktiskt, när man hör ryssar prata det.
Mina betyg..hmmm jag fick antingen 7 VG, SO, engelska, svenska, teknik,biologi,fysik, idrott och kanske kemi. jag är ganska nöjd med dessa betyg
🙂
August 24, 2002
Visserligen var det ett tag sedan det infördes men exakt vad är poängen med poängen ? Vad var fel på systemet med betyg 1-5 som jag fick när jag gick i skolan och sedan räknade man snitt när man sökte till gymnasiet, och sedan samma sak efter gymnasiet när och om man sökte till högskola.
Lite larvigt att först avskaffa de riktiga betygen, införa G, VG, MVG och sedan ändå smyga med ett poäng system i bakgrunden, är itne det samma sak då ?
Nä, återinför 1-5 systemet eller hellre 1-10 så det finns fler betygsgrader att sätta på eleverna.
1 Guest(s)