March 14, 2001
Snorch wrote: [quote=fisken][quote=Snorch][quote=Json_81][quote=ilg@dd][quote=Snorch]Kan man inte alls få ADSL utan telefonabonnemang hos telia?
Enligt PTS ska det inte vara några större problem.
Skumt, jag har aldrig hört talas om någon operatör som tillåter det även om jag vet att det inte finns några tekniska hinder.
Men det spelar ingen roll för min del, min sambo vill av någon anledning tvunget ha fast telefon.
Jo det är många som erbjudet det, eller rättare sagt så måste väl alla godta ett ADSL-abonnemang utan telefon, enligts PTS?
Hur som helst så brukar ISP ta en liten högre månadsavgift istället, hur mycket skiljer sig nog lite. Ska säga upp min telefon nu i dagarna bara jag får reda på hur mycket månadsavgiften höjs för mig då jag aldrig använder telefonen.
Då väntar jag med spänning på hur många kr du spar in.
Har en känsla av att det inte alls kommer bli många kronor, vet inte varför jag tror det men har för mig att jag läst någonstans att en avgift på minst 80kr tas ut och jag betalar 125kr för telefonen, tror jag 😛 (telias vanliga telefonabonnemang iaf)
Fick precis svar av min ISP, det kostar 70kr att ha adsl utan telefonabonnemang och det är en kostnad som Telia tar ut och som min ISP vidarefakturerar mig. Så jag antar att det är samma avgift för alla då.
55:- som man spar är ju inte så mycket men lite iaf och då jag inte använder hemtelefonen så tänker jag säga upp den, det blir ju 660:- per år som man spar.
2 Guest(s)