November 27, 2003
Ratchet & Clank till PS3 och två 500GB hårddiskar är väl det som behövs framför allt annat. Mina fyra Maxtor-diskar har snurrat i bra många år nu utan minsta tjafs, men de har aldrig varit speciellt tysta, vilket är målet med den nya datorn.
Skulle behöva en ny skärm med, men det går nog vänta till sommaren när man har råd att köpa en ordentlig sådan. Sen har det kanske kommit lite nya 24" modeller då, eller så har de som finns blivit billigare...
//Andreas
Hmm, sluräkningen på elen ifjol gör det lätt att avgöra vart "lönen" hamnar denna månad.
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 14, 2004
Delph1 wrote: Ratchet & Clank till PS3 och två 500GB hårddiskar är väl det som behövs framför allt annat. Mina fyra Maxtor-diskar har snurrat i bra många år nu utan minsta tjafs, men de har aldrig varit speciellt tysta, vilket är målet med den nya datorn.
Skulle behöva en ny skärm med, men det går nog vänta till sommaren när man har råd att köpa en ordentlig sådan. Sen har det kanske kommit lite nya 24" modeller då, eller så har de som finns blivit billigare...
//Andreas
Haha jag gillar att Ratchet & Clank är något du behöver och inte något du vill ha. Men visst det är en underbar spelserie
August 16, 2003
Odehn, bra av dig.
själv så känns det som att jag inte har så mycket pengar, känns som att lönen inte räcker till något, ändå så har jag fått min största lön hittils (24.4k efter skatt)
men jag kommer lägga en hel del på kosttilskott denna månad (har just börjat träna igen) blir det något kvar så sparar jag.
November 30, 2006
Poontus wrote: Odehn, bra av dig.
själv så känns det som att jag inte har så mycket pengar, känns som att lönen inte räcker till något, ändå så har jag fått min största lön hittils (24.4k efter skatt)
men jag kommer lägga en hel del på kosttilskott denna månad (har just börjat träna igen) blir det något kvar så sparar jag.
jag som tyckte min lön var hög, fast jag betalar ingen hyra 😛
April 24, 2007
Poontus wrote: Odehn, bra av dig.
jag tror nog att det blir svårt att bränna 24 400 kr på bara kosttillskott 😉 så det blir nog mycket kvar
April 11, 2003
Jag spar 3-5000kr varje månad. Köper inte en sak förutom hyra, el, bredband etc. Jag spar till en bostadsrätt här i Hedemora. Jag har bestämt mej att köpa en 2rok nu i vår/sommar, så fort jag hittar en som passar mej. Dom kostar runt 80.000-100.000kr här så målet är att spara så mycket som möjligt till det är dax att köpa då slipper man allt för hägt lån. Men när jag köpt läg. då vill jag ha ny cpu, gfk, mobo och mer minne.
August 16, 2003
KeeKe, jag betalar inte heller någon hyra, bor hemma gratis och utnyttjar päronens bil.
förrförra lönen sparade jag 10000 av, förra 15000.
nvidiaamd, nej allt blir det ju inte, men har redan beställt för 7000kr och komer bli ungefär lika mycket till (beställer för typ hela året minst och för min bror och en kompis).
skönt att veta är att nästa lön blir nästan lika hög 🙂
2 Guest(s)