November 4, 2001
Rune wrote: Jag spar 3-5000kr varje månad. Köper inte en sak förutom hyra, el, bredband etc. Jag spar till en bostadsrätt här i Hedemora. Jag har bestämt mej att köpa en 2rok nu i vår/sommar, så fort jag hittar en som passar mej. Dom kostar runt 80.000-100.000kr här så målet är att spara så mycket som möjligt till det är dax att köpa då slipper man allt för hägt lån. Men när jag köpt läg. då vill jag ha ny cpu, gfk, mobo och mer minne.
Lite OT men menar du 80.000-100.000 för hela lägenheten? Herregud en 2a här går lös på över miljonen.
I centrala sthlm tex, ligger priset på runt 50.000 per kvadratmeter. Rum i Hedemora = kvadratmeter i sthlm 😛
Billigt att bo långt upp i landet....
Själv ska jag spara så mycket jag bara kan, blir väl en ny burk lite senare men det är ingen brådska precis =)
SuperNova wrote: Lite OT men menar du 80.000-100.000 för hela lägenheten? Herregud en 2a här går lös på över miljonen.
I centrala sthlm tex, ligger priset på runt 50.000 per kvadratmeter. Rum i Hedemora = kvadratmeter i sthlm 😛
Billigt att bo långt upp i landet....
Jajjamänsan.
Och då är den där villan dyr med Ljungaverksmått mätt.
*Edit*
En annan billig kåk.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
Rune wrote: Jag spar 3-5000kr varje månad. Köper inte en sak förutom hyra, el, bredband etc. Jag spar till en bostadsrätt här i Hedemora. Jag har bestämt mej att köpa en 2rok nu i vår/sommar, så fort jag hittar en som passar mej. Dom kostar runt 80.000-100.000kr här så målet är att spara så mycket som möjligt till det är dax att köpa då slipper man allt för hägt lån. Men när jag köpt läg. då vill jag ha ny cpu, gfk, mobo och mer minne.
skojar du eller? 80-100k är gratis att låna till. Det e knappt ens kontantinsats i normala städer.
April 24, 2007
att köpa en lägenhet i norra sverige väl inte värre än att köpa en ny kia picanto? 😛
billigt är det iallafall.
mitt tips: gå runt o fråga i bankerna o fixa lånelöfte. prova flera banker för att få ett bra erbjudande.
lånelöfte är det första man ska fixa! sedan sak man kolla på bostäder 😀
November 22, 2001
engine52 wrote: Han kanske inte vill dras med lån/låna så lite som möjligt?
Jag förstår tanken, men den är inte speciellt bra imo.
Ett bostadslån på 100k kostar kanske 500 spänn i månaden före skatteavdrag.
Gå o snåla o spara för att minska "hyran" med 350 spänn i månaden...
September 3, 2001
Har också varit pank i snart 2 veckor. Trodde inte jag kunde skrapa ihop till hyran ens men tack o lov lämnade jag inte in någon skattesedel så jobbet tog mindre skatt av nån anledning. Kommer ändå få sota för det senare men just nu var det golden ^^
Har bara råd att köpa en present till min flickvän som fyller år.
April 24, 2007
hawkie wrote: Nog för att jag får lön den 15:nde men visst. Jag får väl dela med mig endå.
Det mesta av den har gått till lite kamera prylar (återkommer i senaste köp tråden) och resten sparas till en resa till Nurburgring som kommer i April.
niiiice 😀 vad ska hu köra där?
February 23, 2004
September 16, 2007
Json_81 wrote: Jag förstår tanken, men den är inte speciellt bra imo.
Ett bostadslån på 100k kostar kanske 500 spänn i månaden före skatteavdrag.
Gå o snåla o spara för att minska "hyran" med 350 spänn i månaden...
Det är möjligt, men ett lån är alltid ett lån. Rätt skönt att slippa sån skit.
1 Guest(s)