Äntligen tar de i med hårdhandskarna [AB]|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Äntligen tar de i med hårdhandskarna [AB]
Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 22, 2005 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....76,00.html

"De tryckte ner honom på golvet och avlossade fem skott in i honom."

Hoho, tänk på det nästa gång ni försöker bli stoppade och hoppar spärrarna.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
925046
July 22, 2005 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var lite väl dumt, de som bombar är ju inget annat än hjärntvättade zombies. Det är ledarna man måste åt och det är svårt att få svar på frågorna om man skjutit ihjäl dom som kan ha svaren.

Är det något jag lärt mig från TV action så är det det 😉

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
925048
July 22, 2005 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: Det var lite väl dumt, de som bombar är ju inget annat än hjärntvättade zombies. Det är ledarna man måste åt och det är svårt att få svar på frågorna om man skjutit ihjäl dom som kan ha svaren.

Är det något jag lärt mig från TV action så är det det 😉

Varför sköt du honom, han visste ju var basen låg. wink

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
925049
July 22, 2005 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: "De tryckte ner honom på golvet och avlossade fem skott in i honom."

HELL YEAH!

:pray: :hb: :gunsfire:

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
925052
July 22, 2005 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: Det var lite väl dumt, de som bombar är ju inget annat än hjärntvättade zombies.

Ähhm, ja de hade varit bättre att avvakta och låta honom detonera bomben (?????????)

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
925064
July 22, 2005 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt rätt..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
925067
July 22, 2005 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan förstå det om det var så att mannen var allvarligt misstänkt för tidigare bombattentat och sedan tidigare skuggad av polisen... men att bara skjuta ngn som hoppade spärrarna är ju lite overkill, ngt jag trodde då jag läste inledningen i artikeln.

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
925075
July 22, 2005 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Gud vad härligt....Det bästa som hänt idag.....får dom tag i dom andra kan dom ju försöka dra ut på det mer.....plåga ihjäl dom....
Hörde för övrigt på radion idag att en amerikansk politiker tyckte att man skulle börja bomba deras heliga platser.....då skulle de nog bli livat i luckan...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
925089
July 22, 2005 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jävligt glad jag inte bor i London iaf. Poliser och terrorister har ihjäl folk om vartannat. 🙁

//Andreas

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
925112
July 22, 2005 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: Kan förstå det om det var så att mannen var allvarligt misstänkt för tidigare bombattentat och sedan tidigare skuggad av polisen... men att bara skjuta ngn som hoppade spärrarna är ju lite overkill, ngt jag trodde då jag läste inledningen i artikeln.

Tänk om han hade detonerat den potentiella bomben?

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
925114
July 22, 2005 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Anarchy Here We Come!

Ingen har rätt att ta någon annans liv utan att (minst) först ha en rättegång där hans skuld bevisats.
Visst, att skjuta mot en misstänkt terrorist är rätt, men inte att skjuta för att döda.

Om han redan är fast, varför skjuta? Ta in honnom och avgör SEN om han är skyldig till något.

När polisen ges befogenheter att skjuta alla som misstänks vara terrorister, och dessutom får order om att skjuta för att döda, känns det lite som att terroristerna vinner.

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
925119
July 22, 2005 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: Anarki Here We Come!

Ingen har rätt att ta någon annans liv utan att (minst) först ha en rättegång där hans skuld bevisats.
Visst, att skjuta mot en misstänkt terrorist är rätt, men inte att skjuta för att döda.

Om han redan är fast, varför skjuta? Ta in honnom och avgör SEN om han är skyldig till något.

När polisen ges befogenheter att skjuta alla som misstänks vara terrorister, och dessutom får order om att skjuta för att döda, känns det lite som att terroristerna vinner.

Jo, ta honom levande & låt honom få chansen att spränga sig själv och alla andra i närheten, i småbitar.

Undrar om de israeliska soldaterna i gaza har samma inställning.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
925120
July 22, 2005 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle jag vart polis och hamnat i samma situation skulle jag nog gjort detsamma. Jag menar, även om man fått ner han på marken så kan han väl fortfarande trycka på sin lilla knapp så allting sprängs.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
925122
July 22, 2005 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:
Jo, ta honom levande & låt honom få chansen att spränga sig själv och alla andra i närheten, i småbitar.

Känns inte som att någon som redan ligger på marken har så stor chans att trycka på avtryckaren...

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
925124
July 22, 2005 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu äntligen får terroristerna tillbaka vad dom förtjänar, hoppas alla länder tar lärdom av detta och krusar inga bönner, shoot to kill!

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
925125
July 22, 2005 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=C-J...] Jo, ta honom levande & låt honom få chansen att spränga sig själv och alla andra i närheten, i småbitar.

Känns inte som att någon som redan ligger på marken har så stor chans att trycka på avtryckaren...

Ehm, jo... det tror jag. Inte värt risken i vilket fall som helst.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
925126
July 22, 2005 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Nu äntligen får terroristerna tillbaka vad dom förtjänar, hoppas alla länder tar lärdom av detta och krusar inga bönner, shoot to kill!

Och om det är ett misstag...? Någon tar fel på person och skjuter en helt oskldig människa?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
925128
July 22, 2005 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=Collateral]Nu äntligen får terroristerna tillbaka vad dom förtjänar, hoppas alla länder tar lärdom av detta och krusar inga bönner, shoot to kill!

Och om det är ett misstag...? Någon tar fel på person och skjuter en helt oskldig människa?

Väg det mot att kanske 100 oskyldiga i omgivningen strykit med ifall han var "skyldig".

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
925129
July 22, 2005 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=Collateral]Nu äntligen får terroristerna tillbaka vad dom förtjänar, hoppas alla länder tar lärdom av detta och krusar inga bönner, shoot to kill!

Nu hade de honom under bevakning & hade "skuggat" honom från sin bostad, tror knappast att var helt oskyldig. Det räcker att han hade något som helst samröre med terrorister, för att det ska vara okej i min bok, att avrätta honom på öppen gata.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
925140
July 22, 2005 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Nu äntligen får terroristerna tillbaka vad dom förtjänar, hoppas alla länder tar lärdom av detta och krusar inga bönner, shoot to kill!

Amen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 267
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL