Äntligen tar de i med hårdhandskarna [AB]|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Äntligen tar de i med hårdhandskarna [AB]
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
925345
July 22, 2005 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

Okej, jag ger dig att 1% skulle finnas kvar, det är väl ungefär vad alla andra religioner står för tillsammans.

Så enligt dig är det Religionen som är Terroristen, inte dom sneda åsikterna och felaktiga tolkningarna från en viss religion?

Arminovski
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
925361
July 22, 2005 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

Ja, terroristerna är självklart inte muslimer, det är bara något i mitt huvud.
🙄
Ja eller nej, hade terroristdåden slutat om alla övriga människor i världen, konverterat till islam?

Ja eller nej.

Hade folk slutat ha sex om alla kvinnor blev till män? 😉 Din fråga är inte relevant.

De kan kalla sig vad de vill men i mina ögon är de inte muslimer utan hjärntvättade idioter. Jag vet inte om du har märkt det men i Irak dödar de också sina egna (även barn).

Blair har rätt.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
925364
July 22, 2005 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske göra samma sak med alla bedragare i köp&sälj.

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
925389
July 22, 2005 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Arminovski wrote: [quote=C-J...]

Ja, terroristerna är självklart inte muslimer, det är bara något i mitt huvud.
🙄
Ja eller nej, hade terroristdåden slutat om alla övriga människor i världen, konverterat till islam?

Ja eller nej.

Hade folk slutat ha sex om alla kvinnor blev till män? 😉 Din fråga är inte relevant.

De kan kalla sig vad de vill men i mina ögon är de inte muslimer utan hjärntvättade idioter. Jag vet inte om du har märkt det men i Irak dödar de också sina egna (även barn).

Blair har rätt.

De dödar alla som samarbetar med den främmande makten (coalitionen), och det är något som muslimer enligt koranen är i sin fulla rätt att göra.

Om alla kvinnor blev till män, så hade iaf jag slutat ha sex 😀

C-J...
Medlem
925391
July 22, 2005 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Kanske göra samma sak med alla bedragare i köp&sälj.

[Edit] Inlägg bortplockad.
Orsak...den var till och med lägre än Glocalnet.

//skiroy

obelix
Member
Medlem
925392
July 22, 2005 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:
De dödar alla som samarbetar med den främmande makten (coalitionen), och det är något som muslimer enligt koranen är i sin fulla rätt att göra.

I vilken del av koranen då?

Du får gärna citera eftersom du vet.

Arminovski
Medlem
925394
July 22, 2005 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

I would do my "komputor" :bgrin:

Seriöst... Jag håller inte med. Om det finns i koranen så får du gärna komma med en citat.

Samarbetar barn med "den främmande makten"?

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
925397
July 22, 2005 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: Anarchy Here We Come!

Ingen har rätt att ta någon annans liv utan att (minst) först ha en rättegång där hans skuld bevisats.
Visst, att skjuta mot en misstänkt terrorist är rätt, men inte att skjuta för att döda.

"De tryckte ner honom på golvet och avlossade fem skott in i honom."

Om han redan är fast, varför skjuta? Ta in honnom och avgör SEN om han är skyldig till något.

När polisen ges befogenheter att skjuta alla som misstänks vara terrorister, och dessutom får order om att skjuta för att döda, känns det lite som att terroristerna vinner.

Vad har du skruvad uppfattning då.....han hade ju kunnat detonera skiten och kanske dödat 50 pers.....

C-J...
Medlem
925411
July 22, 2005 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Arminovski wrote: [quote=C-J...] De dödar alla som samarbetar med den främmande makten (coalitionen), och det är något som muslimer enligt koranen är i sin fulla rätt att göra.

I would do my "komputor" :bgrin:

Seriöst... Jag håller inte med. Om det finns i koranen så får du gärna komma med en citat.

Samarbetar barn med "den främmande makten"?

Strike off the heads of the disbelievers, and after making a wide slaughter among them, carefully tie up the remaining captives"

(Koranen 47:4).

"Instill terror into the hearts of the unbelievers; smite above their necks and smite all their fingertips off them"

(Koranen 8:12)

Bara två av måååååånga texter som handlar om mörda & slakta de otrogna (infidels).

God natt

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
925417
July 22, 2005 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:
Strike off the heads of the disbelievers, and after making a wide slaughter among them, carefully tie up the remaining captives"

"Instill terror into the hearts of the unbelievers; smite above their necks and smite all their fingertips off them"

Bara två av måååååånga texter som handlar om mörda & slakta de otrogna (infidels).

God natt

Finns citat från bibeln som är nästan exakt likadana. Problemet är inte vilken religion det handlar om, problemet är extremism/fundamentalism.

obelix
Member
Medlem
925419
July 23, 2005 - 12:00 am
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote:

God natt

Om jag inte missminner mig så ska väl även bibeln ha sina små godbitar när det gäller "otrogna".

Arminovski
Medlem
925484
July 23, 2005 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Detta är en klassiker som almighty Google först spottar ut efter några sekunders letande. Citaten är oftast tagna från sidor som portreterar islam och alla muslimer som själlösa fanatiker. Dessutom är de "klippta" för att passa "rätt". Det finns sidor som kritiserar kristendomen och judendomen på samma korkade sätt. För att tolka verserna mera rätt får du forska lite mer än så och sätta texterna i rätt sammanhang.

C-J... wrote:

I denna surah ger Gud tillstånd till muslimer att föra krig mot Quraish-stammar.Stammarna är varken kristna eller judar utan är en mix av olika religioner. Quraish är på den tiden mycket starkare än muslimerna och förföljer dem (därav exodus från Mekkah till Medina).

When you confront in battle those who disbelieve, slash their necks until you have routed them and then secure the rest with firm knots; afterwards, either set them free with kindness or in lieu of ransom until the battle lays down its burden. That is the Command.

En annan översättning lyder såhär:

So when you meet in battle those who disbelieve, then smite the necks until when you have overcome them, then make (them) prisoners, and afterwards either set them free as a favor or let them ransom (themselves) until the war terminates. That (shall be so).

Det står inte någonstans att man ska döda oskyldiga människor (kristna eller ej) eller barn. Dessutom när man spränger sig själv och andra i bitar tycker jag inte att det är IN BATTLE.
Dessutom står det: "set them free as a favor or let them ransom" vilket står i kontrast med vad många journalister och andra upplevde i Irak (de berömda halshuggningar)

C-J... wrote:

Andra citat lyder såhär:

When your Lord sent the angels, He inspired them saying : 'I am with you, so consolidate the troops of the believers and I will fill the hearts of the enemy with terror! Strike them above the necks, smite (slå) their finger tips.'

Surah 8 såg ljuset under tiden då muslimerna utkämpade första slaget mot "Quraish-stammarna". Detta finns att läsa:

"According to Muslim traditions, several miracles of Allah are said to have taken place in course of the battle of Badr. Foremost of these was the presence of Angels in the midst of the Muslims come to help them at the behest of Allah and as promised by Him. Invisible to the naked eye, but very much present, they pursued relentlessly the retreating army of Abu Jehl and soaked the ground with blood. As rider after rider and horse after horse toppled, bleeding and mutilated, without a trace or clue as to who exactly was inflicting such deadly carnage upon them, the disbelievers took to their heels without pausing to look back."

Så egentligen i den citat som du nämner vänder sig Gud till änglar.

Det står inte någonstans att man ska döda oskyldiga människor (kristna eller ej) eller barn.

Vad som däremot står om kristna är:

"You will find that the most people in enmity to the believers are the Jews and idolaters, and that the nearest in affection to the believers are those who say: 'We are Nazarenes.' That is because amongst them there are priests and monks; and because they are not proud."

C-J... wrote:

Återigen, inget om att man ska slakta oskyldiga oberoende av deras religion (återigen: Al-Qaida dödar muslimer OCKSÅ) eller barn (i Islam betraktas de som rena och oskyldiga).
Tycker du att barn kan ses som "infidels"? Är det rätt att döda barn? AL-QAIDA ÄR och KOMMER ATT FÖRBLI ett gäng IDIOTER (bland många andra) som förpestar den här världen.

C-J... wrote: God natt

God morgon! Hoppas att du har sovit gott i tron att du har rätt! 😉 Och i fortsättningen ---> :bok:

Eftersom du läser aftonbladet kan du börja där: http://www.aftonbladet.se/vss/.....80,00.html

🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
925486
July 23, 2005 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Tänkte väl att det var något i den stilen..
Ungefär samma sak som när folk citerar gamla testamentet i bibeln, och förbiser att dess betydelse upphörde efter Jesu födelse.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
925512
July 23, 2005 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Arminovski wrote: *text*

Det är lite ironiskt att ni båda inte skrivit speciellt mycket innan och det kan råda sådan extrem kvalitetsskillnad emellan inläggen 😉

Jag har tyvärr försökt förklara för C-J innan att Koranen är en skrift som är öppen för tolkning, men han vägrar inse detta utan nöjer dsig med att dra citat från den ur kontentan och sedan sätta dessa i nya sammanhang och därmed göra dom sanningar enligt honom.

//Andreas

EDIT: litet dumt stavfel.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
925524
July 23, 2005 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

om polisen godtyckligt skjuter folk som ser ut som om de skulle kunna ha en bomb på sig har terroristerna vunnit.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
925525
July 23, 2005 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: [quote=NES_Boy]Anarchy Here We Come!

Ingen har rätt att ta någon annans liv utan att (minst) först ha en rättegång där hans skuld bevisats.
Visst, att skjuta mot en misstänkt terrorist är rätt, men inte att skjuta för att döda.

Om han redan är fast, varför skjuta? Ta in honnom och avgör SEN om han är skyldig till något.

När polisen ges befogenheter att skjuta alla som misstänks vara terrorister, och dessutom får order om att skjuta för att döda, känns det lite som att terroristerna vinner.

Vad har du skruvad uppfattning då.....han hade ju kunnat detonera skiten och kanske dödat 50 pers.....

Om han nu hade haft en bomb eller ens varit beväpnad hade det nog stått överallt för att slippa diskussioner om att han _kanske_ var oskyldig.
Nu har polisen varken bekräftat eller dementerat om han hade en bomb eller ett vapen och man kan därför räkna med att han var helt oförmögen att både spränga 50 pers eller ens skjuta någon.

Är det då rätt att först få honnom på marken och sedan skjuta 5 skott varav minst 1 var i huvudet?

obelix
Member
Medlem
925526
July 23, 2005 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Apropå religion.

Är det inte kristendomen och Islam som har vuxit fram ur Judendomen?

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
925529
July 23, 2005 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Apropå religion.

Är det inte kristendomen och Islam som har vuxit fram ur Judendomen?

Kristendomen, ja.
Men islam vet jag inte.

C-J...
Medlem
925531
July 23, 2005 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

Arminovski wrote: Detta är en klassiker som almighty Google först spottar ut efter några sekunders letande. Citaten är oftast tagna från sidor som portreterar islam och alla muslimer som själlösa fanatiker. Dessutom är de "klippta" för att passa "rätt". Det finns sidor som kritiserar kristendomen och judendomen på samma korkade sätt. För att tolka verserna mera rätt får du forska lite mer än så och sätta texterna i rätt sammanhang.

[quote=C-J...]

I denna surah ger Gud tillstånd till muslimer att föra krig mot Quraish-stammar.Stammarna är varken kristna eller judar utan är en mix av olika religioner. Quraish är på den tiden mycket starkare än muslimerna och förföljer dem (därav exodus från Mekkah till Medina).

When you confront in battle those who disbelieve, slash their necks until you have routed them and then secure the rest with firm knots; afterwards, either set them free with kindness or in lieu of ransom until the battle lays down its burden. That is the Command.

En annan översättning lyder såhär:

So when you meet in battle those who disbelieve, then smite the necks until when you have overcome them, then make (them) prisoners, and afterwards either set them free as a favor or let them ransom (themselves) until the war terminates. That (shall be so).

Det står inte någonstans att man ska döda oskyldiga människor (kristna eller ej) eller barn. Dessutom när man spränger sig själv och andra i bitar tycker jag inte att det är IN BATTLE.
Dessutom står det: "set them free as a favor or let them ransom" vilket står i kontrast med vad många journalister och andra upplevde i Irak (de berömda halshuggningar)

C-J... wrote:

Andra citat lyder såhär:

When your Lord sent the angels, He inspired them saying : 'I am with you, so consolidate the troops of the believers and I will fill the hearts of the enemy with terror! Strike them above the necks, smite (slå) their finger tips.'

Surah 8 såg ljuset under tiden då muslimerna utkämpade första slaget mot "Quraish-stammarna". Detta finns att läsa:

"According to Muslim traditions, several miracles of Allah are said to have taken place in course of the battle of Badr. Foremost of these was the presence of Angels in the midst of the Muslims come to help them at the behest of Allah and as promised by Him. Invisible to the naked eye, but very much present, they pursued relentlessly the retreating army of Abu Jehl and soaked the ground with blood. As rider after rider and horse after horse toppled, bleeding and mutilated, without a trace or clue as to who exactly was inflicting such deadly carnage upon them, the disbelievers took to their heels without pausing to look back."

Så egentligen i den citat som du nämner vänder sig Gud till änglar.

Det står inte någonstans att man ska döda oskyldiga människor (kristna eller ej) eller barn.

Vad som däremot står om kristna är:

"You will find that the most people in enmity to the believers are the Jews and idolaters, and that the nearest in affection to the believers are those who say: 'We are Nazarenes.' That is because amongst them there are priests and monks; and because they are not proud."

C-J... wrote:

Återigen, inget om att man ska slakta oskyldiga oberoende av deras religion (återigen: Al-Qaida dödar muslimer OCKSÅ) eller barn (i Islam betraktas de som rena och oskyldiga).
Tycker du att barn kan ses som "infidels"? Är det rätt att döda barn? AL-QAIDA ÄR och KOMMER ATT FÖRBLI ett gäng IDIOTER (bland många andra) som förpestar den här världen.

C-J... wrote: God natt

God morgon! Hoppas att du har sovit gott i tron att du har rätt! 😉 Och i fortsättningen ---> :bok:

Eftersom du läser aftonbladet kan du börja där: http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,674880,00.html

🙂

Ordet oskyldig lär knappast stå i verserna, men ordet "infidel" är synnerligen vanligt förekommande, och "dem" ska man mörda där man finner dem. Kort & gott, konvertera eller dö.

De muslimer som stryker med under Islamisternas korståg, är alltid på något sätt förknippade med "den andra sidan", dvs alla andra än muslimer.

Islam lär ut att "jihad" (heligt krig) ska fortgå till domedagen, eller till den dag då Islam är i total kontroll av världen.

"Take not the Jews and the Christians for your friends and protectors; they are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them is of them." (Koranen 5:51)

Kommentarer, överflödiga.

Hur kan du dessutom fråga MIG, om det är rätt att döda barn?? Sist jag kollade, så hade jag inga kopplingar med varken islam eller Al-Qaida.

Nya terrorbomber i allahs namn under natten förresten.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,676387,00.html

"And if any believe not in Allah and His Messenger, We have prepared, for those who reject Allah, a Blazing Fire!"

Kort & gott, tror du inte på allah & hans budbärare (muhammed) så kommer du att dö.

Vi talar om en religion där en stor del av människorna indoktrineras från födseln att hata alla andra religioner än islam, och speciellt västvärlden & våra ideal. Jag ser inte att invånarna i mellanöstern tar ställning mot terrorismen & försöker att göra något åt det på hemmaplan, där allt originerar... gör du?

Det är dessutom omöjligt för en person med en ickemuslimsk religion att få´fotfäste eller ens ett värdigt liv i länder där islam regerar.

http://www.tidenstecken.se/islamfrf.htm

Icke verifierat, men ändå mycket störande.

Jag kan uppriktigt inte förstå hur du kan sitta här, och höja denna fanatiska, sinnesjuka, degraderande, hatiska religion till höjderna.

Om islam inte hade existerat, så hade världen varit ett bättre ställe att leva på, det hoppas jag att ingen förnekar.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
925554
July 23, 2005 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: [quote=NES_Boy]Anarchy Here We Come!

helt rätt att skjuta honom så han inte kunde detonera bomben (om det var någon). Och om man inte stannar när polisen säger till utan typ springer iväg så beter man sig inte riktigt som en vanlig,oskyldig person.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 184
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL