January 14, 2002
zcorpan wrote: [quote=HardCoder]Allt eftersom killen med liten penis måste ha en bil som har en markfrigång på 40 cm så han kan kör upp på trottoaren.
Var kom penis in i bilden? Det är för övrigt många kvinnor som kör stadsjeepar...
det är ju fortfarande ett faktum att stadsjeepar är betydligt mycket farligare att krocka med än en vanlig volvo 850 eller liknande, vilket var hans poäng
November 22, 2001
zcorpan wrote: [quote=HardCoder]Allt eftersom killen med liten penis måste ha en bil som har en markfrigång på 40 cm så han kan kör upp på trottoaren.
Var kom penis in i bilden? Det är för övrigt många kvinnor som kör stadsjeepar...
Penisen kommer in för att man ofta säger att folk som kör dyra bilar har dem som penisförlängare.
November 22, 2001
Bogus^ wrote: hmmm, hade bilen ingen krockkudde? eller styrstångs deformerare eller vad det heter?
Det undrar jag oxå.
Sen kan man ju säga att en frontalkrock i 90km/h snarare kan jämföras med en krock i 180km/h då den mötande bilen förmodligen har samma hastighet.
Fast man får ju hoppas att bägge förarna iaf hunnit bromsa ned lite grann.
December 26, 2003
Json_81 wrote: Sen kan man ju säga att en frontalkrock i 90km/h snarare kan jämföras med en krock i 180km/h då den mötande bilen förmodligen har samma hastighet.
Fast man får ju hoppas att bägge förarna iaf hunnit bromsa ned lite grann.
Den resulterande hastigheten blir 180km/h, men det kan inte jämföras med en krock in i en bergvägg i 180km/h... Om man kör in i en bergvägg så blir det samma resultat som en frontalkrock med en likadan bil i samma hastighet (fast motsatt riktning).
Det kan däremot jämföras med att man kör in i en parkerad bil (utan hanbromsen i och utan växel i) i 180km/h...
November 22, 2001
zcorpan wrote: [quote=Json_81]Sen kan man ju säga att en frontalkrock i 90km/h snarare kan jämföras med en krock i 180km/h då den mötande bilen förmodligen har samma hastighet.
Fast man får ju hoppas att bägge förarna iaf hunnit bromsa ned lite grann.
Den resulterande hastigheten blir 180km/h, men det kan inte jämföras med en krock in i en bergvägg i 180km/h... Om man kör in i en bergvägg så blir det samma resultat som en frontalkrock med en likadan bil i samma hastighet (fast motsatt riktning).
Det kan däremot jämföras med att man kör in i en parkerad bil (utan hanbromsen i och utan växel i) i 180km/h...
Du menar att krocka med en bergvägg i 180km/h skulle vara samma sak som att två bilar frontalkrockar med 180km/h var? resulterande hastighet 360km/h?
Knappast.
Däremot självklart, som du säger, det blir som att krocka med en parkerad bil, bergväggen lär ju stå still oavsett hur fort bilen kör..
January 22, 2003
Kände en som körde ihjäl sig för ett par år sedan, frontalkrock i 150-200 Km/h... Vet inte om han hade bilbälte men jag tror inte det hade hjälpt, bilen slungades upp i luften, ladade på taket och snurrade runt tills taket tillslut lossnade.
Det vara bara han som körde den hastigheten, mötande bilen tror jag körde i 70-90...
Men gissningsvis hade bilbälite inte hjälpt så jävla mycket i den situationen.
Kan tillägga att alla i den andra bilen klarade sig bra
June 28, 2001
skrämmande fakta, bilbälte räddar liv men bevisat bara till en viss gräns, jag använder Alltid bälte och hoppas på att jag inte kommer att krocka i över 70kmh för jag vet att det är ganska svårt att repa sig efter en frontalkrock i 90kmh.
känner ni någon som har frontalkrockat och är Helt fri från skador 2 år efter ?
själv finner jag drifting jävligt skoj, då behövs ju inte så höga farter men det är ju farligare att krocka med nånting från sidan.
November 26, 2002
För ett år sedan var jag först på plats vid en singelolycka. Vi kom till platsen bara några sekunder efter olyckan, kom runt ett hörn och ser en Audi som frontat mot en elstolpe. 4 killar satt i bilen, ingen hade bälte på sig. Dom 2 baksätet var medvetslösa, föraren höll på att vakna till och hade endast en massa skärsår i huvudet och ansiktet. Passageraren i framsätet var brutalt fastklämd och mosad från låren och neråt. Min sambo och hennes väninna, som också var med, är båda sjuksystrar och vi har alltid en försthjälpenväska i bilen så dom gick till arbete med en gång. Trots att killarna fick första hjälpen direkt och ambulans och helikopter var på plats inom 20 minuter så överlevde bara 1, föraren. Airbagen räddade hans liv, passageraren i framsätet förblödde, och killarna i baksätet hade båda fått så stora skallskador och inre blödningar att de avled på sjukhuset.
Hastigheten uppskattades till ca 100 km/h.
Dom 20 minuterna tills ambulansen kom gör att jag aldrig kör bil utan bälte igen.
October 24, 2002
Json_81 wrote: [quote=Bogus^]hmmm, hade bilen ingen krockkudde? eller styrstångs deformerare eller vad det heter?
Det undrar jag oxå.
Sen kan man ju säga att en frontalkrock i 90km/h snarare kan jämföras med en krock i 180km/h då den mötande bilen förmodligen har samma hastighet.
Fast man får ju hoppas att bägge förarna iaf hunnit bromsa ned lite grann.
Nej, det är långt från samma sak. Tänk på det där igen så förstår du nog varför.
Sedan är texten i topic väldigt missvisande.
June 28, 2001
John_lz wrote: För ett år sedan var jag först på plats vid en singelolycka. Vi kom till platsen bara några sekunder efter olyckan, kom runt ett hörn och ser en Audi som frontat mot en elstolpe. 4 killar satt i bilen, ingen hade bälte på sig. Dom 2 baksätet var medvetslösa, föraren höll på att vakna till och hade endast en massa skärsår i huvudet och ansiktet. Passageraren i framsätet var brutalt fastklämd och mosad från låren och neråt. Min sambo och hennes väninna, som också var med, är båda sjuksystrar och vi har alltid en försthjälpenväska i bilen så dom gick till arbete med en gång. Trots att killarna fick första hjälpen direkt och ambulans och helikopter var på plats inom 20 minuter så överlevde bara 1, föraren. Airbagen räddade hans liv, passageraren i framsätet förblödde, och killarna i baksätet hade båda fått så stora skallskador och inre blödningar att de avled på sjukhuset.
Hastigheten uppskattades till ca 100 km/h.
Dom 20 minuterna tills ambulansen kom gör att jag aldrig kör bil utan bälte igen.
damn, tror du att dom hade överlevt med bälte ?
airbag har ju en förmåga att kasta huvudet bakåt väldigt snabbt om man inte har bälte på sig som dämpar inflygningen i kudden.
June 3, 2001
Jag har krockat med ett dike en gång.
Det bara hoppa upp på vägen mitt framför oss. :cy:
90-100km/h, understyr, understyr, understyr, överstyr, överstyr.. *PANG*
Själva smällen var värst... Det gjorde skitont i hela kroppen.
Såg min keps komma farande när vi var upponer. 🙂
Rullade ett varv.
Sträckte axeln och fick världens bula när jag slog huvet i sidorutan eller om det var B-stolpen.
Det var en saab 900 -92 vi åkte.
Varför är jag inte förvånad? 🙄
December 11, 2002
Gueno wrote: Jag har krockat med ett dike en gång.
Det bara hoppa upp på vägen mitt framför oss. :cy:90-100km/h, understyr, understyr, understyr, överstyr, överstyr.. *PANG*
Själva smällen var värst... Det gjorde skitont i hela kroppen.
Såg min keps komma farande när vi var upponer. 🙂
Rullade ett varv.
Sträckte axeln och fick världens bula när jag slog huvet i sidorutan eller om det var B-stolpen.Det var en saab 900 -92 vi åkte.
Varför är jag inte förvånad? 🙄
HAHAhahhAHHA vafan ni får ju ta det lite lungt med gammel bilen :bgrin:
2 Guest(s)