July 14, 2003
Jag använder flashblockare (och röstade Ja) eftersom när man kollar aftonbladet och liknande sidor så brukar FF hänga sig eller ta jävla massa cpu/minne om man inte stänger av det. Om flash fungerade bättre så skulle jag inte stänga av det, stör mig inte på själva annonserna i sig!
May 6, 2006
Jag bryr mig inte så mycket om reklam, men det skall inte behöva gå långsamt att bläddra på en hemsida. Eftersom att adblock plus var det enklaste sättet att blockera flash-annonser följde mycket annan reklam med på köpet, men det är inget som jag lider av, även om jag inte har något mot att mötas av lite reklam på nätet. Ställ optimeringskrav på era annonskunder.
September 2, 2004
November 27, 2003
dreamweaver wrote: Du menar snarare tvärtom? Alltså att ni kommer instruera era annonsörer att GIF:a sina annonser istället så att de faktiskt exponeras. 😉
Vi kan bara visa dom vad ni tycker i den frågan. Det är upp till dom att välja mellan GIF eller Flash, inget vi kan göra något åt.
//Andreas
September 12, 2001
Templar- wrote: är det bara jag eller började flash funka sämre när adobe tog över det?
on topic: jag använder bara flashblock...
Nej...det är inte bara du.
Adobe har en förmåga att verkligen kunna sabba till det.
Jag använder bara flashblock, det är inte bara AB som ställer till det utan IDG och Expesten samt lite andra siter.
Flashblock behövs verkligen.
November 27, 2003
WIRN wrote: Det tråkiga med sånna här undersökningar är att de som använder det kommer gladeligen rösta medans de som inte, kommer inte orka bry sig i samma utsräckning, alltså får man inte ett representativs svar=bortkastad undersökning.
Jag tycker det verkar som väldigt många som inte använder faktiskt svarat, men det hela så även om siffrorna är skeva är det många som faktiskt blockerar och inte ser flash. Det är poängen.
//Andreas
2 Guest(s)