December 15, 2003
faktisk så har även jag ett piratspel hemma, såg det nu , en gammal Pirates Gold. Vetefasen om det funkar i XP...
Tror nog att det är en åldersgrej, när jag var yngre (vic 64) så piratkopierade jag hejvilt och köpte originalet endast om jag tyckte spelet var bra (mest pga ville ha manual). På den tiden var 97% av alla spel rent sagt ut skit. Nu måste man faktiskt leta för att hitta ett riktigt mögspel.
Numera pallar jag inte leta efter piratkopior utan köper om jag kan tänka mig att spela nåt...
December 15, 2003
öh.. minns inte 95:an, win 98 har jag dock ett svagt minne av att den var svindyr... , XP home kostade mig nog en 1000 spänn, XP pro fick jag som "plåster på såret" av en datorbutik som klyddade som satan med en processor som var kass.
Och ja, jag köper OS seperat, (köper mina datordelar i "lösvikt" och bygger ihop skiten själv)
December 15, 2003
nejdå, du får enligt lagen att kopiera till dig din familj och en snäv kompiskrets (problemet är ju hur många kompisar kan man ha?)
Givetsvi så får du knäcka kopieringsskyddet helt privat till dig själv, det står i grundlagen att det är din plikt att dechiffrera meddelanden som du hittar.. = radiovågor som studsar runt genom din kropp. Det är ju tillåtet att äga en piratdekoder och att använda den. Du får ju inte sälja en sån eller sälja piratkort men använda har inte farbror polisen nåt emot.
Däremot så är det olagligt att sprida det du kopierar etc du får inte tjäna en krona på det. Om du tex kopierar en skiva till din lillebror så han kan ha den i bilen så för att helt korrekt garanterat slippa från anklagelser så får du inte ens ta betalt för tomskivan...
2 Guest(s)