September 14, 2001
September 24, 2001
ska man ha en "stabil" dator till bildbehandling och liknande så ska man ha en mac....då snackar vi reklambyrå liknande miljöer....om du är privat person så ska man nog ha en pc ....betydligt enklare på alla plan ...kompatibelt med mer programvara och linande...men det e klart dom e ju snygga....nåt som de flesta stora pc tillverkarna t.ex dell och compaq oxå har börjat fatta fast cirka 2 år senare.....sen en sak till dom låter inget :=)
[ Detta Inlägg ändrades av: nevermind den 2001-11-09 14:39 ]
March 20, 2001
On 2001-11-09 14:51, skiroy wrote:
Hmm..har funderat på att köpa en bärbar o isåfall blir det nog en Powerbook G4..den i titan..i vanliga fall gillar jag inte Mac så värst mkt men denna blev jag kär i efter en liten test..Synd bara att den är så ruskigt dyr.. 🙁
den är jävligt fin... men man får betala ganska mycket för den oxå !! : )
August 19, 2001
On 2001-11-09 19:11, Waco wrote:
On 2001-11-09 15:41, JuLmUnD wrote:
Min storebror kör mac..
Mac OS 10 Äger Windows.
Mac OS e skit bra!!
Mac ligger mycket längre i Os görande..mycket mycekt längre... dom har inte ens varit i det stadie som Msoft är!!
OBS! Mac os bättre än windows...
Man har ju Windows för att det är det enda som är komplitabelt med typ allt..
MSI KT266 PRO RAID|Chieftec Miditower 340W(Spraid+Plexi. Om en vecka kommer mitt neonrör|S-B Live 1024|Win 2000|3DMark 2001:6842|2x92mm zalman chassifläktar|Taisol fläns med thermaltake fan|
[ Detta Inlägg ändrades av: JuLmUnD den 2001-11-09 19:35 ]
December 19, 2000
OBS! Mac os bättre än windows...
Vad? Han menade ju det, att Mac aldrig varit så dåligt som MS är nu...
Eller?
Själv använde jag senast en mac när G3 var nya (på City Stormarknad :grin:), jag lyckades hänga den direkt...lol
Jaja, de är säkert bra till sina saker, som tidningar osv, men GLÖM att jag skaffar en!
September 24, 2001
On 2001-11-09 19:25, Chewie wrote:
On 2001-11-09 14:38, nevermind wrote:
ska man ha en "stabil" dator till bildbehandling och liknande så ska man ha en macHmmm jaja det är ju din åsikt, och det får ju alla ha. Men är det inte så att Pc gick om får ett ganska bra tag sedan.
antar att jag är skadad av alla lärare som snackar skit om pc hela dagrna ....men det e säkert sant som du säger ...men att dom skulle vara längre i oOS som nån sa fattar jag inte (mac alltså) det jag har suttit i mac OS så tycker jag att det är hyfsat ostabilt särskilt i nätverk ....ett oväntat fel har uppstått var god starta om ...
May 16, 2001
AmigaOne lär ju blir rätt bra.
Jag sparar mina pengar för att köpa en sån.
De ska tydligen inte bli allt för dyra heller. Enligt Eyetech (som gör AmigaOne) så skulle den ju inte bli dyrare än det dyraste turbokortet. Det går ju dock att diskutera, om det bara är moderkortet man köper för mindre än 7k som det dyraste moderkortet kostar just nu typ.
Aja, den som lever får se. Jag dör av längtan.
Amiga lever.
Edit: Det blev lite mycket och liv och död där, ja.
[ Detta Inlägg ändrades av: liket den 2001-11-10 23:59 ]
September 14, 2001
Om man vill klaga på att operativsystem hänger sig så ska man ju inte ställa siga bakom Microsoft i alla fall...Jag tycker att deras OS hänger sig för jämnan. Sen så har dom ju så mkt buggar så man kan ju tro att dom har laggt in dem på jewelskap för att fler folk ska besöka deras website för att tanka ner Servicepacks.
Personligen så tycker jag att MacOS är ganska överlägset mot Windows. Sen så är det OSet snabbare...om man inte testar i Quake3 som alla verkar göra när dom ska testa Datorerna mot varandra. kan är lite knepigt med tanke på att PC är bättre rustad för spel än vad Mac är.
May 29, 2001
Dom som säger att MAC har legat längre fram i utvecklingen av OS än MS, vet inte vad dom snackar om, det är först med MAC OS X som dom har fått skyddat minnes område och preemtive multitasking, det har funnits på MS sidan hur länge som helts, det kanske finns en anledning att det ligger unix i botten av MAC OS X och inte något eget utvecklat, eller hur? men det är den tekniska biten, när det gäller användar gräns snitten så kan jag hålla med att dom har legat före länge, men deras OS före MAC OS X har bara varit skit rent tekniskt sett.
Fast en ny powerbook med MAC OS X skulle inte sitta fel, fast jag skulle nog hellre lägga in linux på den
September 14, 2001
On 2001-11-13 12:20, squarepusher wrote:
Dom som säger att MAC har legat längre fram i utvecklingen av OS än MS, vet inte vad dom snackar om, det är först med MAC OS X som dom har fått skyddat minnes område och preemtive multitasking, det har funnits på MS sidan hur länge som helts, det kanske finns en anledning att det ligger unix i botten av MAC OS X och inte något eget utvecklat, eller hur? men det är den tekniska biten, när det gäller användar gräns snitten så kan jag hålla med att dom har legat före länge, men deras OS före MAC OS X har bara varit skit rent tekniskt sett.
Fast en ny powerbook med MAC OS X skulle inte sitta fel, fast jag skulle nog hellre lägga in linux på den
Jag vet mkt väl att OSx har Unix i Grunden...men jag snackade inte om OSx utan om OS 10
2 Guest(s)