September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=csm101][quote=ilg@dd][quote=csm101][quote=ilg@dd] Jadu, att du tar till mattflykt efter misslyckad argumentation förvånar mej på intet vis.
Kanske bäst att du läser igenom det du besvarar med syrliga insinuatior nästa gång.
Du är ju bara för rolig.
Jaja, försök rädda ansiktet du.
Du har hur som haver visat prov på hur man gör när man besvarar inlägg utan att ens läst igenom dom, och trots påtalan om detta raljerar du vidare.
*Edit*
Ang. björnen i Valsjöbyn härom veckan.
Jag tänkte det bara begå och skita i tråden, men du är bra dum du. Den av oss som kommer med dåliga argument är du.
Som sagt, om det enbart var den incidenten du ville diskutera så borde du ha valt en lämpligare rubrik till din tråd, nu gjorde du inte det och får skylla dig själv att tex jag började prata om björnanfall rent generellt. Och det jag påstått var bara att man får skylla sig själv när man stöter på vissa djur när man befinner sig i naturen.
Sen kontrar du med att kalla mig troll, komma med att jag har inga eller dåliga argument etc istället för att gå på huvudfrågan, nämligen att är man i naturen så möter man djur av olika slag.
Och du har återigen visat att det är påhopp du går över till när dina halvtaskiga argument fallerar å det grövsta.
Varför citerade du och klippte i mitt inlägg där jag med stor tydlighet pratade om händelsen i Valsjöbyn och till och med ställde frågan: "Att säga gård/tomt angående hus på glesbygden säger inte så mycket då just de nämnda kan vara rätt stora och oftast kantas av skog.Eller skedde det du nämner typ tre meter från gubbens hus" om du nu ämnade debattera rent generellt?
Appropå påhopp:
"Och för att vara en vuxen kar så är du väldigt insatt i dagismentaliteten.
-bajshuvud
Nej, du är bajshuvud
-Nej DU är bajshuvud"
Gör något nu jag inte brukar göra så ofta...nämligen citerar ett inlägg med flera citat.
Nåja...läs det jag har fetstilat.
Du är inte heller så dålig på denna taktik i en debatt måste jag säga. Det har jag sett otaliga gånger och ibland bör du inte yttra ordet "troll" då betydligt fler har sagt detta om dig till mig via PM eller via annan kanal.
Du "mästrar" och ärligt talat. Med all respekt, du har långt ifrån alltid rätt i det du säger och du kan vara duktig på att raljera.
Jag ser gärna att denna debatt hyfsas till.
Från bägge sidor dessutom.
skiroy wrote:
Du "mästrar" och ärligt talat. Med all respekt, du har långt ifrån alltid rätt i det du säger och du kan vara duktig på att raljera.Jag ser gärna att denna debatt hyfsas till.
Från bägge sidor dessutom.
Ge gärna ett exempel på det, det kan ju inte vara så svårt eftersom du påstår att jag har långt ifrån alltid rätt i det jag säger.
Ursäkta mej, men det uttalandet tolkar jag som om du anser att 50%+ av vad jag skriver skulle vara ren lögn och förbannad dikt. Typ varannat inlägg isf.
Upp till bevis mannen.
Läste du öht hela meningen som du fetstilat en del av, lade du märke till varför jag reagerade?
Jag gör ett inlägg om Valsjöbyhändelsen där en man och hans hund blir överfallna och dödade av en björn, och det hemma på tomten (Länkade även till artikeln), CSM hävdar att det är en luddig beskrivning, ty en tomt i Norrland kan vara hur stor som helst.
Jag svarar att det framgick inte i artikeln, han svarar med att händelsen ägde rum vid ett jakttorn där en man blev riven.
Jag brusar naturligtvis upp och tycker han är en korkad typ, ioma han frågar en sak om en händelse vilket jag bevisligen besvarade, och sedan hänvisar han till en annan händelse på annan ort och menar att det var den händelsen jag pratade om.
Han har ju t.om tagit med min länk i en del inlägg.. Det är vad jag betraktar som "trollning".
Vad det gäller mej och "trollpost" så får gnällspikarna som pådyvlar mej det gärna visa var jag ägnat mej åt sådant, eller är det månne så att dessa anonyma anmälare inte vet vad ett "troll" är? Jag länkade för övrigt till en förklaring av begreppet "troll" också i ett tidigare inlägg.
Jag misstänker att detta inlägg antagligen känns som ett kliv på citerad moderators tår, men det tar jag ingen som helst hänsyn till denna gång, ty det var inte jag som kastade den första stenen.
Skulle Herr Moderator efter detta känna det som att ansiktet är tappat och att en bann känns som en bra lösning på "problemet" ilg@dd, så varsågod, men då kan du också plocka bort mitt konto och mina alla inlägg på samma gång med hänvisning till PUL.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 13, 2003
ilg@dd wrote:
Skulle Herr Moderator efter detta känna det som att ansiktet är tappat och att en bann känns som en bra lösning på "problemet" ilg@dd, så varsågod, men då kan du också plocka bort mitt konto och mina alla inlägg på samma gång med hänvisning till PUL.
Med hänvisning till registreringsavtalet DU accepterade när du reggade dig.
"Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot det här kan det leda till att du blir permanent avstängd från forumen (och din Internet Leverantör blir kontaktad). Ip adressen av alla meddelanden sparas för att stärka de här vilkoren. Du går med på att webmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. "
Boom, bullseye!
July 27, 2002
Jag tror nog PUL står över reglerna här ifall det skulle visa sig att någon informationsrelevant fakta skall bort enligt illg@dds önskemål, som understryker honom som person..
beta wrote: [quote=ilg@dd] Skulle Herr Moderator efter detta känna det som att ansiktet är tappat och att en bann känns som en bra lösning på "problemet" ilg@dd, så varsågod, men då kan du också plocka bort mitt konto och mina alla inlägg på samma gång med hänvisning till PUL.
"Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot det här kan det leda till att du blir permanent avstängd från forumen (och din Internet Leverantör blir kontaktad). Ip adressen av alla meddelanden sparas för att stärka de här vilkoren. Du går med på att webmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. "
Boom, bullseye!
Det där får vi se ifall en sådan situation uppstår, jag är ganska säker på att PUL står över NH's regler.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Dehman wrote: Vad gulligt, dagismentalitet igen. Kan ni inte bara banna så han drar detta till rätten så vi får se vad som händer. Kul när de granskar dina inlägg och ser om dina svartjobb o.s.v. Inte för att jag ens tror de skulle göra så mycket.
Vad du tycker och tror är i mina ögon ganska irrelevant, både förr och nu.
http://www.legalahandboken.net.....g/pul.html
"Det går alltid att ta tillbaka sitt PuL-samtycke. När en behandling bara är tillåten med samtycke, får man inte behandla ytterligare personuppgifter sedan den registrerade har tagit tillbaka sitt samtycke."
Lite mer ingående information rörande PUL kan hittas HÄR.
August 7, 2003
Jag trodde vi kommit längre i vår utveckling som människor än "hjälp, vargen kommer, skjut den!!"
Om det blir såna enorma problem med överfall av björnar och vargar i Sverige så tycker jag faktiskt vi får lösa det på andra sätt.
Överfallslarm kanske?
Nåt som tjuter extremt högt och som björnen/vargen kan höra?
Pepparspray?
Sätta ut el-staket runt tomterna?
osv osv, måste finnas massvis med icke-dödliga metoder ta till...
Bara skjuta ihjäl vilda djur som finns alldeles för få av och som har mer rätt och behov än vi att befinna sig i naturen tycker jag är FEL och ärligt talat när jag hör om människor som skjuter någon av de få vargar som finns i Sverige så får jag lust åka dit och slå ihjäl dem.
January 13, 2003
ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd] Skulle Herr Moderator efter detta känna det som att ansiktet är tappat och att en bann känns som en bra lösning på "problemet" ilg@dd, så varsågod, men då kan du också plocka bort mitt konto och mina alla inlägg på samma gång med hänvisning till PUL.
"Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot det här kan det leda till att du blir permanent avstängd från forumen (och din Internet Leverantörblir kontaktad). Ip adressen av alla meddelanden sparas för att stärka de här vilkoren. Du går med på att webmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. "
Boom, bullseye!
Det där får vi se ifall en sådan situation uppstår, jag är ganska säker på att PUL står över NH's regler.
10§ Personuppgifter får behandlas bara om den registrerade har lämnat sitt samtycke till behandlingen...
12§ I de fall då behandling av personuppgifter bara är tillåten när den registrerade har lämnat sitt samtycke enligt 10, 15 eller 34 § har den registrerade rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke. Ytterligare personuppgifter om den registrerade får därefter inte behandlas.
15§ Känsliga personuppgifter får behandlas, om den registrerade har lämnat sitt uttryckliga samtycke till behandlingen eller på ett tydligt sätt offentliggjort uppgifterna. <-- Du har tydligt offentliggjort allt du skrivit på forumet.
Med andra ord, om du häver de accepterade vilkoren så får nya personuppgifter om dig inte sparas, men allt innan dess har du gett ditt samtycke till att det sparas i databasen.
Du borde sluta tro och börja veta istället.
beta wrote: [quote=ilg@dd][quote=beta][quote=ilg@dd] Skulle Herr Moderator efter detta känna det som att ansiktet är tappat och att en bann känns som en bra lösning på "problemet" ilg@dd, så varsågod, men då kan du också plocka bort mitt konto och mina alla inlägg på samma gång med hänvisning till PUL.
"Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot det här kan det leda till att du blir permanent avstängd från forumen (och din Internet Leverantörblir kontaktad). Ip adressen av alla meddelanden sparas för att stärka de här vilkoren. Du går med på att webmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. "
Boom, bullseye!
10§ Personuppgifter får behandlas bara om den registrerade har lämnat sitt samtycke till behandlingen...
12§ I de fall då behandling av personuppgifter bara är tillåten när den registrerade har lämnat sitt samtycke enligt 10, 15 eller 34 § har den registrerade rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke. Ytterligare personuppgifter om den registrerade får därefter inte behandlas.
15§ Känsliga personuppgifter får behandlas, om den registrerade har lämnat sitt uttryckliga samtycke till behandlingen eller på ett tydligt sätt offentliggjort uppgifterna. <-- Du har tydligt offentliggjort allt du skrivit på forumet.
Med andra ord, om du häver de accepterade vilkoren så får nya personuppgifter om dig inte sparas, men allt innan dess har du gett ditt samtycke till att det sparas i databasen.
Du bör nog läsa lite nogrannare på den sidan du citerar från innan du sätter dej på för höga hästar.
January 13, 2003
ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd][quote=beta][quote=ilg@dd] Skulle Herr Moderator efter detta känna det som att ansiktet är tappat och att en bann känns som en bra lösning på "problemet" ilg@dd, så varsågod, men då kan du också plocka bort mitt konto och mina alla inlägg på samma gång med hänvisning till PUL.
Boom, bullseye!
Du bör nog läsa lite nogrannare på den sidan du citerar från innan du sätter dej på för höga hästar.
Vad har jag missat där? Att YTTERLIGARE personuppgifter inte får behandlas efter du brytit "avtalet". dvs. allt du redan skrivit har du accepterat. Sedan §15, allt du själv offentliggjort får behandlas, vilket är exakt varje inlägg. Fast du gör väl som vanligt, och läser endast de orden som gagnar dig i din situation.
April 22, 2007
Asså.. ge er! Ni är rent ut sagt löjliga som prackar på ilg@dd han tar bara upp en diskussion kring björnöverfall sen börjar ni med att hoppa på honom. Kom med nåt vettigt istället!
March 10, 2002
Fangtastic wrote: Asså.. ge er! Ni är rent ut sagt löjliga som prackar på ilg@dd han tar bara upp en diskussion kring björnöverfall sen börjar ni med att hoppa på honom. Kom med nåt vettigt istället!
Var väl han som börja med PUL-anmälningshoten? Hade han inte skrivit den där meningen hade det aldrig blivit såhär. 🙂
July 27, 2002
Fangtastic wrote: Asså.. ge er! Ni är rent ut sagt löjliga som prackar på ilg@dd han tar bara upp en diskussion kring björnöverfall sen börjar ni med att hoppa på honom. Kom med nåt vettigt istället!
Agree, det börjar falla tillbaka på samma nivå som det var innan Allmänt stängdes (lite mindre än en vecka sedan).
Det handlar inte om huruvida folk har rätt eller fel i diskussionerna, det är folk som inte accepterar illgadds avvikande åsikter (som han har om det mesta :))
Dehman wrote: [quote=Fangtastic]Asså.. ge er! Ni är rent ut sagt löjliga som prackar på ilg@dd han tar bara upp en diskussion kring björnöverfall sen börjar ni med att hoppa på honom. Kom med nåt vettigt istället!
Var väl han som börja med PUL-anmälningshoten? Hade han inte skrivit den där meningen hade det aldrig blivit såhär. 🙂
Man ska kunna skriva saker som sådant utan konsekvenser. Det var förresten inget hot. Han sa ju bara att om Skiroy nu skulle banna honom så kunde han ta bort kontot lika gärna.
April 22, 2007
Dehman wrote: [quote=Fangtastic]Asså.. ge er! Ni är rent ut sagt löjliga som prackar på ilg@dd han tar bara upp en diskussion kring björnöverfall sen börjar ni med att hoppa på honom. Kom med nåt vettigt istället!
Mm, men ilg@dd håller sig helst inom ramarna för vad som är rimligt. De börjar dock spåra ur såsom csm101 lallar och beter sig. Detsamma gäller beta som kör rövslickarmetoden allt för att behaga och själv stiga i rang, kla-tjoff!
September 12, 2001
Men herregud vad ni tjafsar i onödan!
Snacka om att jag skulle banna och annat tjosan, det har inte varit min tanke den allra minsta lilla.
Det är faktiskt så att det är mer eller mindre två admins här som inte har velat banna gadden alls varav jag är den ene.
Men på sistone så har ju alla trådar där gadden figurerat spårat ut och det här håller inte. Jag manar till skärpning nu rent allmänt till alla i forumet.
Begrips?
2 Guest(s)