January 12, 2004

Har märkt att det finns en del om häcklar och rackar ner på dom som länkar till denna tidning.
Varför?
Är det inte bättre att dom som läser en nyhet, tar upp det här och länkar, så att alla som vet mer och bättre kan tala om för denna personen att det tidningen skriver är felaktigt?
May 10, 2002

jag undrar varför folk som inte gillar trådar(aftonbladet-trådar t.ex) bara inte skiter i att posta. Om ingen skriver i skittrådar bumpas de ju inte upp hela tiden, nu säger jag inte att aftonbladet-trådar är skittrådar utan att trådar som är fyllda med onödigt spam är det.
July 27, 2002

Aftonbladet skriver säkert mkt skit och så. Men om det är en nyhet och det konkret står "14 årings stenas till dötts" så är det ju sant, de kan ju inte ljuga om en sak sådär direkt bara.
Om de fifflar och håller på märker man det, ett känt tecken är då: Aftonbladet erfar.. :blink:
January 12, 2004

Tycker att det verkar som om det har blivit ett mode att "dissa" Aftonbladet.
Istället för att skriva något kreativt eller tillrättavisa det felaktiga i artikeln, så gömmer man sin okunnighet genom att "dissa" trådskaparen och artikeln.
fast det är bara lilla jag som funderar lite...
January 12, 2004

bjorne wrote: Anledningen att man blir irriterad är folk att folk tror blint på det som står på Aftonbladet. De fattar bara inte att aftonbladet lägger till en massor eller vrider för att det ska vara en bättre nyhet. Eller artiklar grundade på vad rykten säger.
Varför inte förklara att det dom skriver är fel?
Dessutom, tala om den tidning som inte vinklar sina nyheter...
October 24, 2002

obelix wrote: Tycker att det verkar som om det har blivit ett mode att "dissa" Aftonbladet.
Istället för att skriva något kreativt eller tillrättavisa det felaktiga i artikeln, så gömmer man sin okunnighet genom att "dissa" trådskaparen och artikeln.
fast det är bara lilla jag som funderar lite...
Precis som det är mode att dissa cs, lunar mm. Mode känns lite fel att kalla det. Men det har kanske gått steget längre då ett community byggts upp kring nätverken, som även påverkar en IRL. Vilket får bägaren att rinna över för samtliga.
Det är otroligt svårt att bevisa att en 14åring inte gift sig med en 42åring borta i staterna. Dock är det möjligt att bevisa motsatsen, kanske leta upp en annan tidning som hänvisar till händelsen.
July 27, 2002

Coalan wrote: Det har ju blivit som det var med blocket innan, man postar bara länken, ibland bara den 0o
Det händer bara ibland, det är inte så kreativt. Men jag förstår itne varför folk stör sig på trådarna?
Om det är för egen räkning att man bara är trött på dem så behöver man ju inte skriva det ens
October 24, 2002

Callister wrote: [quote=Coalan]Det har ju blivit som det var med blocket innan, man postar bara länken, ibland bara den 0o
Det händer bara ibland, det är inte så kreativt. Men jag förstår itne varför folk stör sig på trådarna?
Om det är för egen räkning att man bara är trött på dem så behöver man ju inte skriva det ens
Det drabbar ju ändå då de tar upp plats, slösar på resurser som andra trådar skulle haft istället. Drar hit folk som man inte vill ha här osv.
Man skriver i dem för att försöka trycka på så att folk höjer standarn
January 12, 2004

bjorne wrote: [quote=Callister][quote=Coalan]Det har ju blivit som det var med blocket innan, man postar bara länken, ibland bara den 0o
Det drabbar ju ändå då de tar upp plats, slösar på resurser som andra trådar skulle haft istället. Drar hit folk som man inte vill ha här osv.
Hur mycket plats och resurser tar en tråd upp?
October 24, 2002

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=Callister][quote=Coalan]Det har ju blivit som det var med blocket innan, man postar bara länken, ibland bara den 0o
Den tar upp en rad och rätt mycket uppmärksamhet. Sedan så är det ju naturligtvis inte bara en tråd, utan flera, vilket gör att det blir ett problem för min del.
Callister wrote: Om man inte skriver dem, så kommer ju folk inte automatiskt skriva saker om andra saker.
Ta en titt i Aftonbladet-trådarna så ska du se att de lever på av sig själva.
October 24, 2002

SoulBurn wrote: Jag stör mig inte alls på aftonbladet-trådar. Det är ju inte direkt jobbigt att skita i att trycka på länken.
Och varför störa sig på en rad text? jiz
Ifall någon sitter i upplösningen 1024x768, så många trådar som möjligt synliga (nedanför klistrade), så utgörs ~15% av Aftonbladet. Det anser jag ganska mycket.
January 12, 2004

bjorne wrote: [quote=obelix][quote=bjorne][quote=Callister][quote=Coalan]Det har ju blivit som det var med blocket innan, man postar bara länken, ibland bara den 0o
Den tar upp en rad och rätt mycket uppmärksamhet. Sedan så är det ju naturligtvis inte bara en tråd, utan flera, vilket gör att det blir ett problem för min del.
Callister wrote: Om man inte skriver dem, så kommer ju folk inte automatiskt skriva saker om andra saker.
Säger inte det mer om personen som inte vill läsa, men som inte kan låta bli att göra det?
Det är väldigt lätt att bara backa när man upptäcker att det är nåt man inte är intresserad av, det är tom enklare att bara backa än att "dissa" en tråd...
October 24, 2002

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=obelix][quote=bjorne][quote=Callister][quote=Coalan]Det har ju blivit som det var med blocket innan, man postar bara länken, ibland bara den 0o
Säger inte det mer om personen som inte vill läsa, men som inte kan låta bli att göra det?
Det är väldigt lätt att bara backa när man upptäcker att det är nåt man inte är intresserad av, det är tom enklare att bara backa än att "dissa" en tråd...
Istället för att skriva ett nytt svar citerar jag mig själv.
bjorne wrote: Det drabbar ju ändå då de tar upp plats, slösar på resurser som andra trådar skulle haft istället. Drar hit folk som man inte vill ha här osv.
1 Guest(s)