Apropå Aftonbladet...|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Apropå Aftonbladet...
Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
sp_UserOfflineSmall Offline
748783
October 17, 2004 - 12:15 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=Callister]Hur många nyheter hittar du på Expressen som finns hos DN? eller Expressen VS Aftonbladet? osv osv

Expressen känns som ett dåligt exempel då de nästan är lika hemska som Aftonbladet. Kollar du där emot på DN, SVD och andra större tidningar inte inte publicerar särskilt mycket skvaller så hittar man samma nyhet bland de flesta.

Nu vet jag inte om det är så längre, men förr så var Expressen och DN i princip samma tidning.

Båda tidingarna ägs av Bonniers, men knappast samma riktlinje, räcker med att kolla på startsidan för att förstå det.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
748790
October 17, 2004 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=obelix][quote=bjorne][quote=Callister]Hur många nyheter hittar du på Expressen som finns hos DN? eller Expressen VS Aftonbladet? osv osv

Expressen känns som ett dåligt exempel då de nästan är lika hemska som Aftonbladet. Kollar du där emot på DN, SVD och andra större tidningar inte inte publicerar särskilt mycket skvaller så hittar man samma nyhet bland de flesta.

Nu vet jag inte om det är så längre, men förr så var Expressen och DN i princip samma tidning.

Båda tidingarna ägs av Bonniers, men knappast samma riktlinje, räcker med att kolla på startsidan för att förstå det.

För dom som jobbade där så var det samma sak, redaktionerna jobbade ihop ofta, det underlättade att dom huserade i samma hus.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
748803
October 17, 2004 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=obelix][quote=bjorne][quote=Callister]Hur många nyheter hittar du på Expressen som finns hos DN? eller Expressen VS Aftonbladet? osv osv

För dom som jobbade där så var det samma sak, redaktionerna jobbade ihop ofta, det underlättade att dom huserade i samma hus.

Men som sagt, räcker med att man kollar första sidan idag för att se att de inte är samma typ av tidning.

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
748804
October 17, 2004 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Varför inte? Jag läser aldrig aftonbladet och tycker det är helt ok att ngn letar rätt på godbitarna åt mig.

Exakt.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
748805
October 17, 2004 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: [quote=Pim_]Varför inte? Jag läser aldrig aftonbladet och tycker det är helt ok att ngn letar rätt på godbitarna åt mig.

Exakt.

Därför att det inte är sanna nyheter.

obelix
Member
Medlem
748809
October 17, 2004 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=festisMER][quote=Pim_]Varför inte? Jag läser aldrig aftonbladet och tycker det är helt ok att ngn letar rätt på godbitarna åt mig.

Exakt.

Eh...

Om dom far med osanning hela tiden, hur kan dom då vara Sveriges största kvällstidning?

Om du nu sitter på oerhörda kunskaper om vad som händer i världen, varför lägger du inte ner lite tid på att rätta till felen, starta en egen tidning där du påpekar varje litet fel dom har.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
748821
October 17, 2004 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=festisMER][quote=Pim_]Varför inte? Jag läser aldrig aftonbladet och tycker det är helt ok att ngn letar rätt på godbitarna åt mig.

Exakt.

Eh...

Om dom far med osanning hela tiden, hur kan dom då vara Sveriges största kvällstidning?

Självklart är inte allt bullshit, men väldigt stor del av de bisarra nyheterna består antingen av väldigt missvisande fakta eller rena lögner.

Om du nu sitter på oerhörda kunskaper om vad som händer i världen, varför lägger du inte ner lite tid på att rätta till felen, starta en egen tidning där du påpekar varje litet fel dom har.

Jag besitter nog inte särskilt mycket kunskap, dock har jag inte en så naiv inställning till Aftonbladet.

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
748825
October 17, 2004 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne skrev:
Självklart är inte allt bullshit, men väldigt stor del av de bisarra nyheterna består antingen av väldigt missvisande fakta eller rena lögner.

Det är ju kul att läsa. Det är underhållande.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
748887
October 17, 2004 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: bjorne skrev:

"En dingding värld" eller vad tidningens namn var kan man också se som underhållande. Det när folket tror på tidningen som man börjar bli lite smått irriterad och folket känns genast väldigt oseriöst.

Men det är ju min åsikt.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
748918
October 17, 2004 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=festisMER]bjorne skrev:

"En dingding värld" eller vad tidningens namn var kan man också se som underhållande. Det när folket tror på tidningen som man börjar bli lite smått irriterad och folket känns genast väldigt oseriöst.

Men det är ju min åsikt.

Jo och du har framfört din åsikt 20 ggr i denna tråden och ett otal ggr i andra trådar så tro mig...budskapet har gått fram.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
748945
October 17, 2004 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=bjorne][quote=festisMER]bjorne skrev:

Men det är ju min åsikt.

Jo och du har framfört din åsikt 20 ggr i denna tråden och ett otal ggr i andra trådar så tro mig...budskapet har gått fram.

Jag förklarar mina åsikter, det är väl bättre att man gör det än bara framför åsikterna?

obelix
Member
Medlem
749072
October 17, 2004 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Pim_][quote=bjorne][quote=festisMER]bjorne skrev:

Men det är ju min åsikt.

Jag förklarar mina åsikter, det är väl bättre att man gör det än bara framför åsikterna?

Det är bra att framföra sina åsikter, men det är mindre bra att trycka ner andras åsikter.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
749087
October 17, 2004 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=Pim_][quote=bjorne][quote=festisMER]bjorne skrev:

Men det är ju min åsikt.

Det är bra att framföra sina åsikter, men det är mindre bra att trycka ner andras åsikter.

Försöker du påstå att jag har gjort det? 🙂

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
749094
October 17, 2004 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Aftonbladet är en tidning för Socialdemokrater och feminister... Att folk läser den är skamligt.

Btw. Tillåt blocket-trådar, de är fan så mycket roligare. Finns ingen anledning till att låsa dem.

obelix
Member
Medlem
749099
October 17, 2004 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Försöker du påstå att jag har gjort det? 🙂

Du gör det indirekt genom att du vill bannlysa dessa trådar. wink

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
749156
October 17, 2004 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=bjorne] Försöker du påstå att jag har gjort det? 🙂

Jag vill inte bannlysa dem, jag vill dock att folk ska tappa intresset för dem.

obelix
Member
Medlem
749165
October 17, 2004 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=obelix][quote=bjorne] Försöker du påstå att jag har gjort det? 🙂

Tror det bästa sättet för det är att helt ignorera dom.

Genom att göra som en del gör nu, att "dissa" dom, gör bara att dom får mer uppmärksamhet. wink

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
749202
October 17, 2004 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad fan spelar det för roll om man länkar till aftonbladet. Personen som länkar kanske vill dela med sig nåt intressant, eller vill diskutera nåt.

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
749204
October 17, 2004 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=obelix][quote=bjorne] Försöker du påstå att jag har gjort det? 🙂

hahaha, och vem är du?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
749214
October 17, 2004 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Biters wrote: [quote=bjorne][quote=obelix][quote=bjorne] Försöker du påstå att jag har gjort det? 🙂

hahaha, och vem är du?

Vem är du, vem är jag... Levande charader!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 30
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL