October 24, 2002

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=Callister]Hur många nyheter hittar du på Expressen som finns hos DN? eller Expressen VS Aftonbladet? osv osv
Expressen känns som ett dåligt exempel då de nästan är lika hemska som Aftonbladet. Kollar du där emot på DN, SVD och andra större tidningar inte inte publicerar särskilt mycket skvaller så hittar man samma nyhet bland de flesta.
Nu vet jag inte om det är så längre, men förr så var Expressen och DN i princip samma tidning.
Båda tidingarna ägs av Bonniers, men knappast samma riktlinje, räcker med att kolla på startsidan för att förstå det.
January 12, 2004

bjorne wrote: [quote=obelix][quote=bjorne][quote=Callister]Hur många nyheter hittar du på Expressen som finns hos DN? eller Expressen VS Aftonbladet? osv osv
Expressen känns som ett dåligt exempel då de nästan är lika hemska som Aftonbladet. Kollar du där emot på DN, SVD och andra större tidningar inte inte publicerar särskilt mycket skvaller så hittar man samma nyhet bland de flesta.
Nu vet jag inte om det är så längre, men förr så var Expressen och DN i princip samma tidning.
Båda tidingarna ägs av Bonniers, men knappast samma riktlinje, räcker med att kolla på startsidan för att förstå det.
För dom som jobbade där så var det samma sak, redaktionerna jobbade ihop ofta, det underlättade att dom huserade i samma hus.
October 24, 2002

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=obelix][quote=bjorne][quote=Callister]Hur många nyheter hittar du på Expressen som finns hos DN? eller Expressen VS Aftonbladet? osv osv
För dom som jobbade där så var det samma sak, redaktionerna jobbade ihop ofta, det underlättade att dom huserade i samma hus.
Men som sagt, räcker med att man kollar första sidan idag för att se att de inte är samma typ av tidning.
January 12, 2004

bjorne wrote: [quote=festisMER][quote=Pim_]Varför inte? Jag läser aldrig aftonbladet och tycker det är helt ok att ngn letar rätt på godbitarna åt mig.
Exakt.
Därför att det inte är sanna nyheter.
Eh...
Om dom far med osanning hela tiden, hur kan dom då vara Sveriges största kvällstidning?
Om du nu sitter på oerhörda kunskaper om vad som händer i världen, varför lägger du inte ner lite tid på att rätta till felen, starta en egen tidning där du påpekar varje litet fel dom har.
October 24, 2002

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=festisMER][quote=Pim_]Varför inte? Jag läser aldrig aftonbladet och tycker det är helt ok att ngn letar rätt på godbitarna åt mig.
Exakt.
Därför att det inte är sanna nyheter.
Eh...
Om dom far med osanning hela tiden, hur kan dom då vara Sveriges största kvällstidning?
Självklart är inte allt bullshit, men väldigt stor del av de bisarra nyheterna består antingen av väldigt missvisande fakta eller rena lögner.
Om du nu sitter på oerhörda kunskaper om vad som händer i världen, varför lägger du inte ner lite tid på att rätta till felen, starta en egen tidning där du påpekar varje litet fel dom har.
Jag besitter nog inte särskilt mycket kunskap, dock har jag inte en så naiv inställning till Aftonbladet.
October 24, 2002

festisMER wrote: bjorne skrev:
Självklart är inte allt bullshit, men väldigt stor del av de bisarra nyheterna består antingen av väldigt missvisande fakta eller rena lögner.Det är ju kul att läsa. Det är underhållande.
"En dingding värld" eller vad tidningens namn var kan man också se som underhållande. Det när folket tror på tidningen som man börjar bli lite smått irriterad och folket känns genast väldigt oseriöst.
Men det är ju min åsikt.
March 20, 2003

bjorne wrote: [quote=festisMER]bjorne skrev:
Självklart är inte allt bullshit, men väldigt stor del av de bisarra nyheterna består antingen av väldigt missvisande fakta eller rena lögner.Det är ju kul att läsa. Det är underhållande.
"En dingding värld" eller vad tidningens namn var kan man också se som underhållande. Det när folket tror på tidningen som man börjar bli lite smått irriterad och folket känns genast väldigt oseriöst.
Men det är ju min åsikt.
Jo och du har framfört din åsikt 20 ggr i denna tråden och ett otal ggr i andra trådar så tro mig...budskapet har gått fram.
October 24, 2002

Pim_ wrote: [quote=bjorne][quote=festisMER]bjorne skrev:
Men det är ju min åsikt.
Jo och du har framfört din åsikt 20 ggr i denna tråden och ett otal ggr i andra trådar så tro mig...budskapet har gått fram.
Jag förklarar mina åsikter, det är väl bättre att man gör det än bara framför åsikterna?
January 12, 2004

bjorne wrote: [quote=Pim_][quote=bjorne][quote=festisMER]bjorne skrev:
Men det är ju min åsikt.
Jag förklarar mina åsikter, det är väl bättre att man gör det än bara framför åsikterna?
Det är bra att framföra sina åsikter, men det är mindre bra att trycka ner andras åsikter.
October 24, 2002

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=Pim_][quote=bjorne][quote=festisMER]bjorne skrev:
Men det är ju min åsikt.
Det är bra att framföra sina åsikter, men det är mindre bra att trycka ner andras åsikter.
Försöker du påstå att jag har gjort det?
January 12, 2004

bjorne wrote: [quote=obelix][quote=bjorne] Försöker du påstå att jag har gjort det?
Du gör det indirekt genom att du vill bannlysa dessa trådar.
Jag vill inte bannlysa dem, jag vill dock att folk ska tappa intresset för dem.
Tror det bästa sättet för det är att helt ignorera dom.
Genom att göra som en del gör nu, att "dissa" dom, gör bara att dom får mer uppmärksamhet.
July 27, 2002

Biters wrote: [quote=bjorne][quote=obelix][quote=bjorne] Försöker du påstå att jag har gjort det?
Du gör det indirekt genom att du vill bannlysa dessa trådar.
Jag vill inte bannlysa dem, jag vill dock att folk ska tappa intresset för dem.
hahaha, och vem är du?
Vem är du, vem är jag... Levande charader!
1 Guest(s)