July 13, 2002
ilg@dd wrote: [quote=whak]Han var inte invandrare va?
😉 Riktat mot c-j
Undrar vad C-J står för?
Complete Jerk?
🙄
Om inte det där är personangrepp så vettefaen vad som är, helt omotiverat, C-J hade inte ens postat i denna tråd för att provercera fram det... lite illa om moderatorer ska se åt andra håller bara för att de inte råkar hålla med C-J i hans syn på invandring.
OT: Inte heller första ggn man noterat det, massa gnäll på ton i inlägg men att kalla någon nynazist å be dem dra å läsa mein kampf är visst helt ok (syftar på ett inlägg från Delph1 på sid 10 i "invandrartråden).
November 27, 2003
Elias667 wrote: [quote=ilg@dd][quote=whak]Han var inte invandrare va?
😉 Riktat mot c-j
Undrar vad C-J står för?
Complete Jerk?
🙄
Om inte det där är personangrepp så vettefaen vad som är, helt omotiverat, C-J hade inte ens postat i denna tråd för att provercera fram det... lite illa om moderatorer ska se åt andra håller bara för att de inte råkar hålla med C-J i hans syn på invandring.
OT: Inte heller första ggn man noterat det, massa gnäll på ton i inlägg men att kalla någon nynazist å be dem dra å läsa mein kampf är visst helt ok (syftar på ett inlägg från Delph1 på sid 10 i "invandrartråden).
Vi har inte överseende med personpåhopp heller utan för en diskussion med användarna och även in om crew hela tiden. C-J har vissa problem med att framföra sin sak på ett bra sätt dock och bidrar själv till stor del med den dåliga stämningen runt hans inlägg.
//Andreas
June 10, 2005
Elias667 wrote: [quote=ilg@dd][quote=whak]Han var inte invandrare va?
😉 Riktat mot c-j
Undrar vad C-J står för?
Complete Jerk?
🙄
Tack för att du också tar upp detta, men det är tyvärr ganska meningslöst.
Dem som modererar detta forumet har uppenbarligen inte en speciellt seriös eller professionell inställning till sin arbetsuppgift, det är allt som oftast dom själva som bidrar till den dåliga stämingen genom att kalla folk "jävla idioter" mm, samt applicera olika regler för olika användare. Hela forumet stinker av en sur stank av amatörbygge, och det är knappast uppbyggnaden av sajten det hänger på, utan moderatorerna som skickar nedlåtande pm:s & konstant pissar på oliktänkande.
September 5, 2001
C-J... wrote: [quote=Elias667][quote=ilg@dd][quote=whak]Han var inte invandrare va?
😉 Riktat mot c-j
Undrar vad C-J står för?
Complete Jerk?
🙄
Tack för att du också tar upp detta, men det är tyvärr ganska meningslöst.
Dem som modererar detta forumet har uppenbarligen inte en speciellt seriös eller professionell inställning till sin arbetsuppgift, det är allt som oftast dom själva som bidrar till den dåliga stämingen genom att kalla folk "j**la idioter" mm, samt applicera olika regler för olika användare. Hela forumet stinker av en sur stank av amatörbygge, och det är knappast uppbyggnaden av sajten det hänger på, utan moderatorerna som skickar nedlåtande pm:s & konstant pissar på oliktänkande.
Följer Jekyll 3000s goda råd.
July 13, 2002
Delph1 wrote:
Vi har inte överseende med personpåhopp heller utan_för en diskussion med användarna och även in_om crew hela tiden. C-J har vissa problem med att framföra sin sak på ett bra sätt dock och bidrar själv till stor del med den dåliga stämningen runt hans inlägg.
//Andreas
Jasså? Ser inga varningar delas ut, och det har man ju sett för mindre...
...sen håller jag dock inte med om C-Js, för min smak, lite väl färgstarka sätt att beskriva hela NHs crew. Men visst noteras en del ojämnheter i erat sätt att bedöma.
November 27, 2003
Elias667 wrote: [quote=Delph1]
Vi har inte överseende med personpåhopp heller utan_för en diskussion med användarna och även in_om crew hela tiden. C-J har vissa problem med att framföra sin sak på ett bra sätt dock och bidrar själv till stor del med den dåliga stämningen runt hans inlägg.
//Andreas
Jasså? Ser inga varningar delas ut, och det har man ju sett för mindre...
...sen håller jag dock inte med om C-Js, för min smak, lite väl färgstarka sätt att beskriva hela NHs crew. Men visst noteras en del ojämnheter i erat sätt att bedöma.
Det spottas ju lika illa från båda håll, men visst måste jag erkänna att det verkligen är på upprinning nu.
//Andreas
February 5, 2005
Man blir ju riktigt imponerad av moderatorerna här, jag har suttit och läst i några trådar här de senaste dagarna där personangreppen mot C-J haglar utan att någon moderator verkar bry sig. Och dessutom ett och annat hot om banning mot C-J från en(eller flera?) moderator bara för att han har en annan åsikt i en viss politisk fråga än vad vissa moderatorer har. Det påminner om facisterna i AFA som brukar misshandla folk de inte gillar, eller varför inte 30-talets nazister som gjorde likadant mot folk de inte gillade.
Demokrati/yttrandefrihet verkar inte vara alltför poppis här, åtminstonde inte för de som har andra åsikter än en själv. Ungefär som i Sovietunionen, där man fick tycka och säga precis som vad ville, så länge man inte tyckte anorlunda än de som bestämde. Då blev man "bannad/avständ" alternativt fick man en semester till sibirien där man senare blev "avstängd".
Oven wrote: Man blir ju riktigt imponerad av moderatorerna här, jag har suttit och läst i några trådar här de senaste dagarna där personangreppen mot C-J haglar utan att någon moderator verkar bry sig. Och dessutom ett och annat hot om banning mot C-J från en(eller flera?) moderator bara för att han har en annan åsikt i en viss politisk fråga än vad vissa moderatorer har. Det påminner om facisterna i AFA som brukar misshandla folk de inte gillar, eller varför inte 30-talets nazister som gjorde likadant mot folk de inte gillade.
Demokrati/yttrandefrihet verkar inte vara alltför poppis här, åtminstonde inte för de som har andra åsikter än en själv. Ungefär som i Sovietunionen, där man fick tycka och säga precis som vad ville, så länge man inte tyckte anorlunda än de som bestämde. Då blev man "bannad/avständ" alternativt fick man en semester till sibirien där man senare blev "avstängd".
Problemet ligger snarare i att en del har svårt att skilja på åsikter, sanningar och rent skitprat.
Man skapar inte en sanning genom att hävda att man tycker si eller så i en tråd, vilket det i en hel del av fallen varit.
Respekt i en debatt åtnjuter man om man kan presentera fakta som styrker ens påståenden, vilket det dessvärre inte förekommit i större doser här.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 4, 2003
Måste faktiskt hålla med. Mina tankar om vissa moderatorer på sidan har sjunktit drastiskt. Tyvärr. Ville inte kommentera det innan, eftersom det väl är deras ensak och CJ's. Men när ni nu redan kommenterat det så ger jag min kommentar också.
Inte för att jag håller med C-J i allt han säger utan på det sättet ni mobbar honom. I grupp. Ni kommer ofta inte med sakliga argument mot honom, istället attackerar ni honom som individ. Ni försvarar er med att ni är äldre och banne mig vet bättre. Rättså skamligt. Ni tillåter att folk jävlas med honom. Ni hotar honom med banningar. (exempelviss Skiroy som nånstans sa något i stil med "Om du inte kan vara vänlig i dina inlägg så blir du utslängd" mot något mycket mindre taskigt än ovanstående gjort av ilg@dd där man kallar honom "Complete Jerk")
Visst ni kanske är trötta att argumentera. Jag har inte läst allt ni skrivit och allt ni kommit fram till, det skulle ta alldeles för lång tid. Men OM det skulle visa sig att ni inte kommer någon vart i diskussionen så låt bli att skriv, alternativt så låser ni tråden.
Det är er uppgift som moderatorer att se till att forumet inte mobbar folk. Om ni sen gör det för att ni är trötta och tycker att han har fel så är det ändå fel av er då ni inte är sakliga! Ni framför inga argument. Då har tråden enligt min mening spårat ut, vilket borde leda till en låsning.
Men men, det är ert forum, ni får styra och ställa som ni vill. Men om detta fortsätter som det gör nu så är det lite väl mycket dagisnivå för att jag ska orka kolla på mycket till.
Hade rättså höga tankar om vissa här på forumet, och att dessa kunde skadas så kvickt visste jag inte. Inte som sagt för att jag håller med C-J, utan för ert sätt att bemöta honom!
OBS 1: Jag menar inget mot dig ilg@dd. Den jag vänder mig mot är framför allt Skiroy.
OBS2: Jag vänder mig inte heller mot Skiroy. För jag vet inte om han har läst just det "ilg@dd" skrivit ovanför. Han har ju säkert också ett liv vid sidan om NH som tar tid. Men jag vänder mig mot hela moderator-gruppen. Säkerligen har någon sett mobbingen som utförts mot C-J.
Och ja, vi gör alla misstag. Så jag hyser fortfarande stor respekt mot NH crew. Ni har så stor status hos mig ändå, så just nu är det bara 0.0002% sänkning i anseende. Men det reperar ni fort. Men jag tycker faktiskt att ni skött er dåligt gentemot C-J av det jag sett.
2 Guest(s)