January 12, 2004
Det beror på dig.
Alla reagerar olika på olika preparat.
Tex:
Citodon är rena sockerpillret för mig, medans min sambo blir hög som ett hus och all smärta försvinner...
Mina syskon reagerar olika på just alvedon och panodil, där den ena inte har nån effekt och vice versa.
July 27, 2002
obelix wrote: [quote=Callister]Alvedon hjälper när jag har huvudvärk men inte fan hjälper det mot mitt problem. Kanske behöver riktigt starka grejjer om man vill bedöva hela ekollonoet? :bgrin:
Xylocain...
Tro mig, det bedövar, eller har du ont inne i picken?
Nej vid beröring på själva, du vet vad. 🙂
Men Xylocain e ju receptbelagt..
July 27, 2002
obelix wrote:
Nope, det är bara till att skynda dig till apoteket innan dom stänger...
Men alltså, kan jag använda det innan det "läkt" då? 😀
Kan man fråga det på apoteket kanske? Läkaren fick man inte tag på, jag kan dock boka tid imorrn, för samtal. 🙄
March 14, 2001
Callister wrote: [quote=obelix]
Kan man fråga det på apoteket kanske? Läkaren fick man inte tag på, jag kan dock boka tid imorrn, för samtal. 🙄
Användningsområde
Xylocain salva används för att lindra smärtan vid t ex insektsbett, sår- och brännskador, såriga bröstvårtor i samband med amning samt inför rengöring av sår.
Xylocain salva används även för att lindra smärtan vid olika anala besvär (t ex hemorrojder, analsprickor och smärtsamma avföringsträngningar).
Borde ju kunna användas på sår tycker jag..
January 12, 2004
Callister wrote: [quote=obelix]
Det kan du göra.
Jag hjälper en bekant som har stora öppna bölder ibland.
Då brukar jag först "kleta" i lite Xylocain innan jag tömmer dom, sedan har jag på Xylocain innan jag plåstrar om dom.
Är du osäker så ring sjukvårdsupplysningen.
July 27, 2002
obelix wrote: [quote=Callister][quote=obelix]
Det kan du göra.
Jag hjälper en bekant som har stora öppna bölder ibland.
Då brukar jag först "kleta" i lite Xylocain innan jag tömmer dom, sedan har jag på Xylocain innan jag plåstrar om dom.
Är du osäker så ring sjukvårdsupplysningen.
Okej, då ska jag fråga hos dom imorrn, idag behövs det nog inte. Tänkte att jag måste duscha imorrn och då har jag gärna på det innan så det bedövar.
5 Guest(s)