July 27, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=adamnassjo]Alvedon funkar lite dåligt på mig så jag kör med Ibumetin (stava?).. Funkar kanske lite bättre, svårt att säga..
Ibumetin inhålller väll inte samma smärtlindringssupstans som alvedon? Är inte Ibumetin samma sak som ipren fast billigare?
Alvedon innehåller Paracetamol som minskar utsöndringen av de där ämnerna som skapar smärta, eller ja. Skickar informationen till hjärnan om det. 🙂
Ipren e väl samma, men Ibumetin e någe annat tror jag..
January 12, 2004
Callister wrote: Ska ringa nu.
Men om man söker på Xylocain på apoteket står det receptbelagt på alla produkter. 😕Xylocain gel ges enbart av sjukvårdspersonal, som kan lämna närmare information
Man kan bla köpa det över disk till anala besvär, vilket det står på paketet om man köper det stora :bgrin:
Men du måste troigen fråga efter det i kassan då det troligen inte finns ute i butiken.
January 12, 2004
Dehman wrote: [quote=obelix] Jag hjälper en bekant som har stora öppna bölder ibland.
Då brukar jag först "kleta" i lite Xylocain innan jag tömmer dom, sedan har jag på Xylocain innan jag plåstrar om dom.
:whops:
Vad gör man inte för sina vänner...
Det är inte så farlit, så länge det inte är en "fontän" och man har ansiktet i vägen... :bgrin:
January 12, 2004
Dehman wrote: [quote=obelix] Jag hjälper en bekant som har stora öppna bölder ibland.
Då brukar jag först "kleta" i lite Xylocain innan jag tömmer dom, sedan har jag på Xylocain innan jag plåstrar om dom.
:whops:
Vad gör man inte för sina vänner...
Det är inte så farligt, så länge det inte är en "fontän" och man har ansiktet i vägen... :bgrin:
January 28, 2003
Callister wrote: Alvedon innehåller Paracetamol som minskar utsöndringen av de där ämnerna som skapar smärta, eller ja. Skickar informationen till hjärnan om det. 🙂
Ipren e väl samma, men Ibumetin e någe annat tror jag..
Ipren och Ibumetin har samma verksamma ämne, ibuprofen.
I alvedon och panodil är det däremot paracetamol.
Men ett av tre är inte dåligt :bgrin:
January 12, 2004
keffing wrote: Muhammed på hörnet kan skaffa bra grejjer sörrö...
ne men seriöst vafan ta den där grejjen som man kunde ta två för att verka dubbelt så snabbt... sen tar du tio
att ta fler ger inte bättre resultat, men det kan däremot ge en jävla huvudvärk.
Om det börjar brusa och susa i huvudet så har man fått en läkemedelsförgiftning när det gäller värktabletter.
Det var förövrig så man doserade förr i tiden, man fick tills det började brusa, men blev medvetet förgiftad för att ta bort smärtan.
Men däremot så kan man, med läkares hjälp blanda olika värktabletter för att uppnå en bättre effekt.
May 9, 2001
Snorch wrote: Huvudvärk, tandvärk, menstruationssmärtor, feber vid förkylning, led- och muskelsmärtor och migrän.
Står det på treo röret..
Treo har aldrig hjälp mot min migrän. Måste ha betydligt starkare tabletter en receptfria saker.
Har fått några receptbelagda tabletter från morsan som är just mot migrän.
De är grymt starka.
March 14, 2001
rsastin wrote: [quote=Snorch]Huvudvärk, tandvärk, menstruationssmärtor, feber vid förkylning, led- och muskelsmärtor och migrän.
Står det på treo röret..
Treo har aldrig hjälp mot min migrän. Måste ha betydligt starkare tabletter en receptfria saker.
Har fått några receptbelagda tabletter från morsan som är just mot migrän.
De är grymt starka.
Jo de har funkat ibland för mig men annars käkar jag imigran.. starka grejor..
August 20, 2001
keffing wrote: ne men seriöst vafan ta den där grejjen som man kunde ta två för att verka dubbelt så snabbt... sen tar du tio
Panodil Zapp... Och jag har fortfarande inte fattat den reklamen. "Ta två så verkar det dubbelt så snabbt" ??? Nej, men dubbel så starkt...
Calliste> Är du inte man nog att stå ut med smärtan? 😀
4 Guest(s)