September 12, 2001
Om Borås är ballt ?
Njae...men en titt här kanske kan ge lite svar på din fråga.
October 26, 2004
stege99 wrote: Positivt:
1) Det finns en djurpark
2) Det är bara 6-7 mil till Göteborg
3) Det finns som sagt en djurparkNegativt:
1) Det regnar t o m mer än i Göteborg
2) Postorderfirmornas Mecka (men det kanske är positivt ).
tack för infon
regnet verkar ju jobbigt.
har de datapostorder där åxå :)?
skiroy wrote: Om Borås är ballt ?
Njae...men en titt här kanske kan ge lite svar på din fråga.
Jo, jag har tittat där, den enda infon jag har tagit del av om borås faktiskt, men jag tycker inte den säger så mycket...
En konstig grej är att det står både 60000 och 99000 invånare, vad kan stämma?
Nån som har nå mer info att tillägga?
September 12, 2001
Mmm...Borås är nog ballt när en av våra forumprofiler bor där. 😀
October 26, 2004
dreamweaver wrote: [quote=WIRN]En konstig grej är att det står både 60000 och 99000 invånare, vad kan stämma?
Det betyder att 39 000 invånare vägrar erkänna att de bor i "balla" Borås.
hehe 🙂
Callister wrote: Den viktigaste frågan är självklart huruvida du får fiber eller inte.
Du har en poäng där 🙂
May 1, 2005
WIRN wrote: [quote=dreamweaver][quote=WIRN]En konstig grej är att det står både 60000 och 99000 invånare, vad kan stämma?
hehe 🙂
För att svara på frågan så gäller det större antalet invånarna i hela Borås kommun medan det lägre antalet gäller tätorten Borås. 🙂
October 26, 2004
dreamweaver wrote: [quote=WIRN][quote=dreamweaver][quote=WIRN]En konstig grej är att det står både 60000 och 99000 invånare, vad kan stämma?
hehe 🙂
För att svara på frågan så gäller det större antalet invånarna i hela Borås kommun medan det lägre antalet gäller tätorten Borås. 🙂
ahh, ok...
March 14, 2001
Ja skulle vilja påstå att Borås suger snabel..
Kör lastbil och för tillfället så kör jag en linje där jag åker från Hälsingland ner till Borås och sover över i en lägenhet för att dagen efter åka hem igen.
Är ett enda stor postorderställe hela Borås, ofta dåligt väder, dåliga vägar, verkar vara väldigt dött på "stan" (jag brukar komma ner mellan 00:00 och 03:00 och i bästa fall möter man någon väktarbil som surrar omkring)
90% av befolkningen är sur och tråkig, de resterande 10% är väl något bättre fast då är väl 9% (procenenheter av de 10%) från något annat ställe.. 😉
Nä Borås är inget ställa jag skulle flytta till i första taget..
Tyckte du de lät negativt, ja så är det, kanske annat om man bor där på heltid och inte bara någon natt/dag i månaden men det intryck jag fått av stan är inte positiva..
October 26, 2004
Öwall wrote: nåt särskilt du är ute efter?
empiriska studier visar annars att det bästa med borås är att net on net har en av sina lagerbutiker där.
rätt schyssta thaibufféer också =)
ahh, en boråsare
njae, jag är inte ute efter något speciellt, är tacksam för all info
håller du med Snorch att det är dött på stan och att 90% av befolkningen är sura?
January 31, 2003
jodå borås har sina sidor, har bott där i en ca 19 år innan jag gjorde motsatt vända från vad du gjorde...åkte norrut.
Något som är positivt med staden är att den håller på att expandera man bygger hus o satsar pengar på högskolan och en massa annat så det är nog lite av en stad på frammarsch =)
Sedan om man är intresserad av sport finns det ett lag i allsvenskan i fotboll (IF Elfsborg), ett hockeylag i "allettan" (BHC) om jag inte helt missminner mig, det finns även en basketlag som ligger realtivit högt i serien. Som tidigare skrivits finns det en djurpark det finns också ett "jättefint" textilmuseum om nu tycker sånt är trevligt.
Under sommaren finns det trevliga utserveringar om vädret tilllåter =) (borås ligger i en grop) sedan är det faktiskt nära till västkusten o GBG inte helt fel...nae nu kommer jag itne på nått mer, skriv gärna mer frågor om nått speciellt om du vill sås ka jag försöka svara.
June 5, 2003
Med tanke på att större delen av Borås befolkning är i Varberg på somrarna så kan det ju inte vara så mycket som lockar där i hålan.. Ingen jag pratat med tycker om staden för den delen heller så nej, jag har väl egentligen inget positivt att säga om Borås. Men jag har aldrig bott där så jag ska väl egentligen inte yttra mig i frågan.
November 5, 2001
azN- wrote: Borås ja, det är väl som vilken socknen som helst skulle jag tro. Någon skomakare här, en bagare där, och sen fattigstugan längst bort på gatan.
Har hört att sådan moderniteter som fattigstuga inte har kommit till Borås än utan att de fortfarande använder sig av ättestupan.
2 Guest(s)