August 7, 2001
On 2002-04-30 19:05, Ranta wrote:
On 2002-04-30 13:56, Json_81 wrote:
Hm, det här låter ju inte nyttigt. Ingen här som har nå't liv utöver datorn?
Träningar? Umgås med polare? Flickvänner? På helger, ingen som e på typ nå'n fest eller krogen?Träningar: Jo i CS
Umgås med polare: ICQ...
Flickvänner: Jo flera, Jenna Jameson, Chasey Lain m,m
Fest: LAN Party
Krogen: Man kan väl ragga på nån chat?
träning i CS? *LOL*
November 22, 2001
Suck...jag hoppas att ni nå'n dag inser att det finns en hel värld utanför datorskärmen. Satt själv lite för mycket förr i tiden. Visserligen inte 10-15 timmar om dagen men åtminstone 5. Fast sen blev jag inskickad i lumpen o hade ingen tid för datorer så jag vande mig av med dem
August 15, 2001
När jag fixade bredband för ungefär 9 månader sen så satt jag nästan under hela min lediga tid vid datorn.
Jag började förlora vänner jag aldrig såg, men det är inte försen nu på sistonde jag inser att det finns andra grejer att göra. Har börjat träna varje kväll på gym nån timme eller två och på helger brukar jag vara ute å festa eller vara allmänt social.
tyvärr gör man inte så mycket vettigt under vardagarna, då sitter man här mestadels..
May 8, 2001
Fan, skärp er!
Klart att det är kul med datorer men att sitta all sin lediga tid framför datorn... Då ÄR man beroende! Själ sitter jag nog ca 9 timmar/vardag men då är 8 av dessa på jobbet. Skulle aldrig offra hela mitt liv på datorer!
Dessutom så kan väl inte datorn konkurrera ut icke virtuella tjejer? Tror man det så är man garanterat oskuld!
Människan behöver även lite fysisk aktivitet för att må bra, risken är annars stor att man en dag upptäckar att man är lite större än man skulle önska.
Hoppas ingen tar illa vid sig men jag blir lite orolig när jag läser detta.
Alla målar vi våra egna konstverk...
Jonaz
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
December 26, 2001
On 2002-05-02 16:52, jonaz wrote:
Fan, skärp er!
Klart att det är kul med datorer men att sitta all sin lediga tid framför datorn... Då ÄR man beroende! Själ sitter jag nog ca 9 timmar/vardag men då är 8 av dessa på jobbet. Skulle aldrig offra hela mitt liv på datorer!
Dessutom så kan väl inte datorn konkurrera ut icke virtuella tjejer? Tror man det så är man garanterat oskuld!
Människan behöver även lite fysisk aktivitet för att må bra, risken är annars stor att man en dag upptäckar att man är lite större än man skulle önska.Hoppas ingen tar illa vid sig men jag blir lite orolig när jag läser detta.
Alla målar vi våra egna konstverk...
Jonaz
Det var väl sant...men är man beroende så är man 🙁
August 28, 2001
Träningar? Umgås med polare? Flickvänner? På helger, ingen som e på typ nå'n fest eller krogen?
Dom gånger man inte är framför burken så är jag i plugget så lite som möjligt....annars super man sig full på helgerna 😛
August 28, 2001
On 2002-04-30 19:05, Ranta wrote:
Träningar? Umgås med polare? Flickvänner? På helger, ingen som e på typ nå'n fest eller krogen?Träningar: Jo i CS
Umgås med polare: ICQ...
Flickvänner: Jo flera, Jenna Jameson, Chasey Lain m,m
Fest: LAN Party
Krogen: Man kan väl ragga på nån chat?
Helt underbar humor killen 😀
June 17, 2001
On 2002-05-05 22:10, frallz wrote:
Datorer är psykiskt beroendeframkallande, det är sant!Men å andra sidan är det mycket annat som är psykiskt beroendeframkallande.. TV, sex, godis etc etc...
SEX kan jag hålla med om, det är farligt beroende framkallande.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 3, 2001
men vadå?? ni (vi) som sitter 8(+) timmar om dagen.... kan ni inte slita bort er från datorn om d dyker upp något annat? typ en fotbollsmatch med kompisarna, date me tjej, supfest, eller något annat sånt?
enda anledningen till att jag sitter här är att jag inte har något annat ALLS att göra... jag sätter mig här när jag träffat d flesta jag känner, gjort alla läxor, sovit ett tag.... o ja... d hela är beror ju på att jag har tråkit.
Ni skulle väl inte ha en sån här konversation?:
-När går d bra då?
-Vi kan säga fredag klockan 20?
-Nej tyvär, har klanmatch i CS.
-Lördag klockan 19 då?
-Nepp, lördag kvällar brukar jag formatera om datorn.....
ni skrämmer mig om ni låter så här...
September 3, 2001
CiD! Gå och säg till en tjock person att han är en TJOCKIS.... eller till en ful tjej att hon är ful...
samma sak med datanördar, och det beror inte på att man e datanörd i sig utan för att alla säger "Datanörd" som ett skällsord!
Jag menar... vad kännetecknar en "nörd"? det är ju en lite halvmobbad snubbe som inte kan umgås med någon, klen, ynklig, liten, spinkig (eller fet), finnig, snackar sörja som ingen annan förstår, blyg..... osv...
och det är man ju inte... och man vill inte bli kallad så bara för att man sitter och gör något man gillar.
Så självklart blir man aggressiv.... har till och med slagit ner folk pga att dom kallat mig för datanörd.. och vilken skamm det blir för dessa människor att bli nerslagna av en så kallad datanörd som e så klen och blyg... enligt dem.
"dataintresserad" ... "dataguru" eller ... nja... något i den stilen kan jag ta men inte datanörd..
[ Detta Inlägg ändrades av: Kame_boy den 2002-05-07 17:47 ]
September 11, 2001
VAAAAA!!!!!
Finns det ett liv utanför datorn?
Bara skojar, förr kunde jag sitta framför datorn 17-18 timmar om dagen bara för att surfa och chatta, jag sitter väl lite mindre nu, men eftersom jag jobbar med datorer så blir det ändå ganska många timmar, men max 2-3 timmar hemma på vardagarna. och 4-5 timmar på helgerna, om jag är hemma.
1 Guest(s)