July 29, 2005
ni som arbetar som fordonsförare alltså bubbil lastbil och liknande
vad tycker ni om ert arbete hur länge arbetar ni om dagarna
hur hög är lönen
ni som är lackerare hur mycket tjänar ni och vad tycker ni om ert arbete
har fått förfrågan om olika jobb och undrar då vad ni tycker
tack på förhand
March 6, 2001
Tjenare Kalle
Jag jobbar som billackerare och det är ett rätt ok jobb.
Visseligen så är det mycket skit (miljögifter) man får i sig under arbetets gång men man får inte så många förslitningsskador om man använder bra/nyare utrustning.
Lönen: Tja, nu jobbar jag ju svart men jag är utbildad lackerare så jag har runt 60:-/timme.
July 14, 2002
Jompe wrote: Tjenare Kalle
Jag jobbar som billackerare och det är ett rätt ok jobb.
Visseligen så är det mycket skit (miljögifter) man får i sig under arbetets gång men man får inte så många förslitningsskador om man använder bra/nyare utrustning.
Lönen: Tja, nu jobbar jag ju svart men jag är utbildad lackerare så jag har runt 60:-/timme.
60:-/timmen!!! men va fan.....hur kan du jobba så billigt?
EDIT: There's power in the union
http://www.malareforbundet.a.s.....t?openpage
EDIT nr2:Lön
Ca 11.000 kr/månad under lärlingstiden och som färdigutbildad målare från ca 20.000 kr och uppåt.
March 6, 2001
LousyLamer: Det blir ca 10000:-/månad svart + att jag lackar alla mina egna projekt gratis så det är ingen dålig lön.
Från AMV´s hemsida:
Lönen kan variera från person till person bland annat beroende på erfarenhet, utbildning och var du arbetar.
Minimilönen för en billackerare med yrkesutbildning är enligt avtalet år 2000 cirka 13 600 kronor per månad.
Medellönen för en billackerare med sex års yrkesverksamhet är cirka 17 000 - 19 000 kronor per månad.
Källa: Motorbranschens Arbetsgivareförbund.
March 6, 2001
Metz wrote: ja men jobbar du svart så kan varken facket lr försäkringar hjälpa dig om det händer nåt så ta och tänk till en extra gång om det e värt det
det e ju faktiskt olagligt att jobba svart